شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

مدت زمان تعویض روغن کمپرسور باد پیستونی

یکی از عواملی که باعث از بین رفتن کمپرسور می شود. نوع روغن و زمان تعویض آن است. که ما در ادامه به مدت زمان تعویض روغن کمپرسور باد پیستونی می پردازیم.


انتخاب روغن مخصوص کمپرسور باد

روغن کمپرسور باد چیست؟

نقش روغن در موتور کمپرسور باد

کاربرد روغن در عملکرد کمپرسور

ویسکوزیته گرانروی چیست؟

روغن کمپرسور هوا را چه زمانی عوض کنیم؟

انواع روغن کمپرسور باد

چگونه روغن کمپرسور را عوض کنیم؟

سوالات متداول روغن کمپرسور باد

خرید روغن کمپرسور باد

روغن مناسب برای کمپرسور باد

مزایای استفاده از روغن طبیعی و مصنوعی

مصرف بیش از حد از کمپرسور


با پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مختلف تولید کمپرسور نیز با تحولات متنوعی مواجه شدند. به گونه ای که درحال حاضر می توانید انواع مختلفی از این وسیله ی کاربردی را در سطح بازار مشاهده و خریداری کنید. کمپرسورها در انواع مختلفی برای مصارف خانگی و صنعتی تولید می شوند. و هرکدام کاربرد خاص را دارد.

انتخاب روغن مخصوص کمپرسور باد

همان گونه که خودروها برای عملکرد بهینه نیازمند روغن مخصوص هستند. کمپرسور ها هم مانند سایر ماشین‌ آلات صنعتی از قطعات فلزی تشکیل شده‌اند که به دور محور یکدیگر حرکت کرده و به هم ساییده می‌شوند باید همیشه اطراف اتصالات بلبرینگ ها و اسکرول پره و یاتاقان‌ های آن روغن کاری شود تا فرآیند تولید به خوبی اجرا شود.

کمپرسورها نیز برای ادامه فعالیت نیازمند روغن هستند. استفاده از یک روغن مناسب برای کمپرسور هوا مزایای زیادی از جمله افزایش بازده، کاهش انرژی، کاهش اصطکاک و کارکرد روان‌ تر و افزایش عمر مفید دستگاه برای کمپرسور باد شما ایجاد خواهد کرد.

از روغن مناسبی برای کمپرسور باد خود استفاده نمایید. استفاده کردن از روغن بی کیفیت در بلند مدت باعث تغییر سطح کیفی دستگاه شده و در نهایت باعث از بین رفتن کمپرسور می گردد.

روغن کمپرسور باد چیست؟

از روغن یا یک روان‌ کننده برای جلوگیری از اصطکاک و فرسایش و خوردگی قطعات متحرک مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن‌ ها به دسته‌های مختلفی دسته بندی می‌ شوند. روغن‌ها را می‌توان به دو دسته مصنوعی و طبیعی طبقه بندی کرد.

معمولا روغن کمپرسور هوا با روغن موتور، تفاوت داشته و کربن و سولفور بسیار کمتری از روغن موتور دارد.
ما در ادامه به بررسی مدت زمان تعویض روغن کمپرسور باد پیستونی می پردازیم.

روغن کمپرسور باد چیست؟

نقش روغن در موتور کمپرسور باد

روغن (Oil) نقش مهمی در حفظ دمای داخل کمپرسور و محافظت در برابر خوردگی و ساییدگی دارد. بدون روانکاری با روغن، فلزات در اثر اصطکاک ساییده خورد و ضعیف شده، و به دنبال آن همه‌ی این فشارها روی سیستم کمپرسور زیاد می شود و در نهایت باعث کاهش عملکرد آن میگردد. در ادامه به نقش روغن در موتور و مدت زمان تعویض روغن کمپرسور باد پیستونی اشاره خواهیم کرد.

علاوه بر این به مرور زمان کمپرسور آسیب دیده برای حفظ و بهبود و سطح عملکرد قبلی خود به سختی کار می کند که این امر در طولانی مدت باعث بیشتر شدن صدای آن و از بین رفتن کمپرسور می شود.

کاربرد روغن در عملکرد کمپرسور

یکی از مهم‌ترین مواد موجود داخل کمپرسور بدون شک روغن است. بدون روغن کمپرسور توانایی کار کردن ندارد.

امروزه در بازار ها روغن های مختلفی عرضه می شود که هر کدام کاربرد و کیفت های خاص خود را دارد.

داشتن یک روغن مناسب در یک کمپرسور از عوامل مهم در بازدهی و طول عمر آن به حساب می‌آید.

ما در ادامه به مدت زمان تعویض روغن کمپرسور باد پیستونی و عملکرد های آن اشاره خواهیم کرد.

کاربرد روغن در عملکرد کمپرسور

افزایش طول عمر دستگاه 

(device life) هر تجهیز مکانیکی دارای طول عمر مشخصی است. مهم‌ترین عوامل خرابی تجهیزات مکانیکی، فرسایش و گرما می‌باشند. روغن کمپرسور با کاهش اصطکاک و جذب گرمای کمپرسور باد باعث افزایش طول عمر کمپرسور می‌شود. همچنین استفاده از روغن باعث می‌شود تا کمپرسور باد در شرایط مختلف، عملکرد خوبی از خود نشان داده و روان‌تر کار کند.

جذب گرما

(Heat absorption) روغن کمپرسور باد، بخشی از گرمای تولید شده در کمپرسور را جذب کرده و باعث می‌شود تا کمپرسور در دماهای پایین‌تری فعالیت کند. لازم است بدانید که بازده و عمر کمپرسور باد به شدت تحت تاثیر دمای کاری کمپرسور بوده و با افزایش دمای کمپرسور، بازده و طول عمر آن به شکل زیادی کاهش پیدا می‌کند.

حفظ ویسکوزیته در سرما

(Maintaining viscosity in the cold) اغلب روغن‌ها با کاهش دما ویسکوزیته خود را از دست داده و عملکردشان کاهش پیدا می‌کند.

روغن کمپرسور باد بر خلاف سایر روغن‌ها، ویسکوزیته خود را در دماهای مختلف حفظ کرده و از این‌ رو عملکرد ثابتی خواهد داشت.

این موضوع باعث می‌شود تا به راحتی بتوان از کمپرسور باد در شرایط دمایی مختلف استفاده نمود.

ضد کف

(Defoamers) زمانی که روی سطح روغن حباب و کف تشکیل شود. سطح تماس هوا و روغن افزایش پیدا کرده و عمل اکسیداسیون با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. این پدیده باعث کاهش کیفیت و عمر روغن خواهد شد.

یک روغن کمپرسور باد مناسب دارای خاصیت ضد کف می‌باشد. از آنجایی که کیفیت روغن برای کیفیت هوای خروجی تولید شده و کارکرد روان کمپرسور ضروری است، لازم است تا از روغن‌هایی که خاصیت ضد کف دارند، استفاده کنیم.

مقاوت در برابر اکسیداسیون

(Oxidation resistance) برخی از ذرات موجود در روغن کمپرسور باد ضد اکسیداسیون بوده و اکسیداسیون را به تاخیر می‌اندازد.

یکی از موثرترین و اقتصادی ترین روش ها برای ایجاد پوشش های نفوذی روی قطعات روش سمانتاسیون یا اکسیداسیون فشرده است. برای افزایش مقاومت به اکسیداسیون و خوردگی داغ فولادها می توان عناصر مختلفی ازجمله آلومینیوم، کروم، سیلیسیم،کبالت و یا ترکیبی از آن ها را با روش سمانتاسیون فشرده روی سطح نفوذ داد.


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع کمپرسور یا متراکم کننده به مقاله مراجعه کنید


ویسکوزیته گرانروی چیست؟

(Viscosity) به اصطکاک داخلی در مایع، گرانروی یا ویسکوزیته گفته می‌شود. آب و عسل دو مثال بسیار معروف برای درک مفهوم گرانروی هستند. به طور مثال سطح شیبداری را در نظر بگیرید که اگر بالای سطح شیبدار آب بریزیم، آب به سرعت از بالای سطح به سمت پایین حرکت می‌کند. حال اگر مقداری عسل را بالای این سطح بریزیم، عسل به ‌آهستگی از بالای آن به پایین حرکت خواهد کرد. بنابراین آب نسبت به عسل نرخ شارش یا جریان (flow) بزرگ‌تری دارد. دلیل این امر آن است که ویسکوزیته عسل نسبت به آب بسیار بزرگ‌تر است.

یکی از عوامل مهم در انتخاب روغن کمپرسور ویسکوزیته می باشد. به اصطکاک داخلی در مایع، گرانروی یا ویسکوزیته گفته می‌شود. ویسکوزیته گرانروی یا لزجت است. یعنی معیاری از اصطکاک داخلی یا مقاومت در برابر جریان یک سیال است و هنگامی ظاهر می شود که در میان لایه های سیال حرکت نسبی در جریان باشد.

ویسکوزیته گرانروی چیست؟


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع انواع مختلف کمپرسور به مقاله مراجعه کنید


روغن کمپرسور هوا را چه زمانی عوض کنیم؟

استفاده از روغن مناسب در کمپرسور باد یکی از عوامل مهم در طول عمر کمپرسور می باشد

(oil change) بهترین مدت زمان تعویض روغن کمپرسور باد پیستونی زمانی می باشد که در دفترچه کاربری آن به آن اشاره شده است.

تعویض روغن دستگاه به میزان استفاده دستگاه بستگی دارد. نکته مهم هرچه به دفعات بیشتری روغن دستگاه را تعویض نمایید به افزایش طول عمر مفید کمپرسور باد و عملکرد آن کمک خواهید کرد.

معمولا هر (500) ساعت کارکرد بهتر است که روغن را عوض کنید اما بهترین حالت برای تعویض روغن مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه می باشد.


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع راندمان سیستم‌های مختلف کمپرسور به مقاله مراجعه کنید


انواع روغن کمپرسور باد

روغن های پمپ باد انواع مختلفی دارند که با توجه به میزان و نوع آن استفاده می شوند. در ادامه به انواع روغن برای کمپرسور و مدت زمان تعویض روغن کمپرسور باد پیستونی اشاره خواهیم کرد.

روغن پمپ سنتتیک و استاندارد دو نوع اصلی روغن های کمپرسورهای باد هستند.

معمولا روغن سنتتیک بیشتر برای مصارف خانگی کاربرد دارد. و برای افرادی پیشنهاد می شود که استفاده منظم و طولانی از کمپرسور باد خود را ندارند. این روغن مقاومت بالایی در برابر شرایط سخت مانند دمای بالا داشته و از دستگاه محافظت می کند.

روغن سنتتیک برای افرادی مناسب است که به صورت دائمی از دستگاه کمپرسور استفاده می کنند.

روغن های سنتتیک جزو روغن های مصنوعی بوده و به همین دلیل در کاهش مصرف روغن نیز اثر قابل توجهی دارد.

عملکرد روغن پمپ استاندارد نسبت به روغن پمپ سنتتیک بالا بوده و برای افرادی که هر چند وقت یکبار از آن استفاده می کنند مناسب است.

این روغن مقاومت بالایی در برابر شرایط سخت مانند دمای بالا داشته و از دستگاه محافظت می کند.

انواع روغن کمپرسور باد


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع انواع کمپرسورهای دینامیکی به مقاله مراجعه کنید


چگونه روغن کمپرسور را عوض کنیم؟

دستگاه ها در استفاده طولانی مدت یا کوتاه مدت دچار مشکلاتی می شوند که همین مسایل باعث تغییر عملکرد آن ها می شوند. در ادامه روش های مختلفی به شما معرفی می کنیم که یکی از مهم ترین آن مدت زمان تعویض روغن کمپرسور باد پیستونی می باشد. که در ادامه به آن می پردازیم.

  1. با توجه به اینکه انواع کمپرسورها شیوه خاص خود برای خروج روغن و ورود روغن به سیستم دارند، بهتر است که به دفترچه راهنمای کمپرسور مراجعه کنید.
  2.  ابتدا باید دستگاه را به  به مدت نیم ساعت روشن کرده تا روغن گرم شده تا عملیات تخلیه روان تر گردد.
  3.  عموم کمپرسورها درپوش مخزن روغن را دارا می باشند؛ و با باز کردن این درپوش می توانید روغن را از سیستم خارج کنید.
  4. در  قالب کمپرسورهای باد، پیچ تخلیه روغنی وجود دارد؛  این پیچ باید باز گردد روغن های قدیمی و کثیف از سیستم خارج شوند و  هوا جای آنها را بگیرد.
  5. بعد از خروج کامل روغن از دستگاه؛ خروجی روغن را ببندید و اطمینان حاصل کنید که این پیچ بسته است و بعداً برای دستگاه مشکل ایجاد نکند، و سپس روغن را به آرامی و با دقت (روغن مورد نظری که با مشخصات دستگاه شما همخوانی دارد) را داخل دستگاه ریخته،  و اطمینان حاصل کنید که میزان کافی از روغن در دستگاه وجود دارد
  6. با استفاده از نمایشگر روغن که بر روی اکثر پمپ باد ها وجود دارد ،می توانید میزان مورد نیاز روغن را مشخص کنید و
  7. در انتها درپوش ورودی روغن را محکم ببندید و دستگاه را روشن کنید و مطمئن شوید که پیچ ورودی و قسمت خروج روغن نشتی نداشته باشد.
  8. و حتماً بعد از ریختن روغن درون دستگاه مطمئن شوید که میزان کافی از روغن را در دستگاه وارد کردید.
  9. برای مطمئن شدن از میزان روغن کافی می توانید به روغن نمای کمپرسور که قابل اندازه گیری و مدرج می باشد نگاه کرده و از این موضوع اطمینان حاصل نمایید.
  10. برای کیفیت و سطح عملیات دستگاه خود از روغن با کیفیت استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع کمپرسور باد فندکی چیست و چه کاربردی دارد به مقاله مراجعه کنید


روغن کمپرسور باد

سوالات متداول روغن کمپرسور باد

(Frequently asked questions about air compressor oil) ما قصد داریم که به پاسخ سوالاتی که درباره روغن کمپرسور هوا مطرح می‌شوند بپردازیم امیدوارم که پاسخ سوال های خود را در این مقاله به دست بیارید. 

  1. از متداول‌ ترین سوالات این است که از چه روغنی برای کمپرسور باد خود استفاده کنیم؟
  2. مدت زمان تعویض روغن کمپرسور باد پیستونی چقدر است؟
  3. کدام روغن برای کمپرسور باد من بهتر است؟
  4.  از چه نوع روغنی (oil) برای کمپرسور باد خود استفاده کنیم؟ 
  5. در پاسخ به این سوالات لازم است یادآور شویم که بهترین روغن برای کمپرسور باد شما همان روغنی است که توسط شرکت سازنده (company) معرفی شده‌است. شرکت‌های سازنده کمپرسور باد، روغن‌هایی را که برای کمپرسور باد شما مناسب بوده را معرفی کرده و معمولا اطلاعاتی در خصوص اینکه در صورت موجود نبودن روغن معرفی شده از چه روغن‌هایی استفاده کنید را به شما ارائه می‌کنند.
  6. برای حفظ راندمان (Efficiency) کمپرسور باد خود و جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی، ملزم هستید تا از روغن‌های (oil) معرفی شده توسط شرکت سازنده کمپرسور باد خود استفاده کنید.
  7. استفاده از سایر روغن‌ها مانند روغن موتور به جای روغن‌‌های مخصوص کمپرسور باد می‌تواند عملکرد کمپرسور شما را با مشکل روبرو کرده و باعث ایجاد خرابی درآن شود. همچنین استفاده از روغن‌هایی که برای کمپرسور باد فرموله نشده باشند، باعث از بین رفتن گارانتی کمپرسور باد شما خواهد شد.
  8. آیا می‌توان از روغن موتور به جای روغن کمپرسور باد استفاده کرد؟ 
  9. دقت کنید که هر روغنی برای فرایند خاصی فرموله می‌شود. پس روغن موتور برای کمپرسور باد فرموله نشده و استفاده از روغن موتور (engine oil) به جای روغن کمپرسور باد در شرایط عادی هیچ توجیهی ندارد. بطور کل استفاده از روغن موتور برای کمپرسور باد، اقدامی اشتباه می‌باشد.
  10. چراکه روغن موتور برای موتورهای احتراق داخلی فرموله شده‌اند. با این‌ حال اگر به روغن مخصوص کمپرسور باد دسترسی نداشتید و خواستید از روغن موتور استفاده کنید، می‌بایست از غیر شوینده بودن روغن موتور اطمینان حاصل نمایید.
  11. اکثر روغن‌های موتور دارای مواد شوینده (detergents) می‌باشند که این مواد شوینده باعث تجمع کربن در کمپرسور و خرابی زودرس آن می‌شود. همچنین پیش از اقدام از یک متخصص مشورت بگیرید.
  12. آیا همه کمپرسور های باد به روغن نیاز دارند؟ 
  13. در جواب به این سوال باید گفت که کمپرسورها از نظر روغن به دو نوع کمپرسورهای روغنی (Oil compressors) و کمپرسورهای اویل فری یا بدون روغن طبقه بندی می‌شوند. کمپرسورهای اویل فری به آن دسته از کمپرسورهای باد گفته می‌شود که نیازی به روغن نداشته و اجزای متحرک آن با پوشش‌های ضد اصطکاکی (Anti-friction) چون تفلون پوشش‌دهی شده‌اند.
  14. پس تنها کمپرسور های روغنی نیاز به روغن دارند و اگر کمپرسور شما از نوع اویل فری (Oil Free) یا همان بدون روغن می‌باشد، احتیاجی به روغن ندارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع کم کردن صدای کمپرسور باد به مقاله مراجعه کنید


خرید روغن کمپرسور باد

استفاده از روغن‌های مخصوص کمپرسور باد جهت عملکرد صحیح کمپرسور، لازم و ضروری می‌باشد. حتی هر کمپرسور بادی نیازمند نوع خاصی از روغن می‌باشد اگر می‌خواهید تا کمپرسور باد شما دچار افت یا خرابی نگردد باید از روغن‌ های مخصوص کمپرسور استفاده شود. ما در این مقاله به مدت زمان تعویض روغن کمپرسور باد پیستونی و بهترین نوع روغن پرداخته ایم.

  1. روغن کمپرسور باد را می‌توان به دو نوع طبیعی و مصنوعی طبقه بندی کرد. هر کدام از این دو نوع روغن، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد:
  2. (روغن طبیعی Natural oil) از پایه روغن‌های معدنی تولید شده و قیمت پایینی‌ نیز دارند. روغن‌های طبیعی برای کمپرسورهای معمولی و خانگی که بطور مداوم مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، مناسب هستند. به نوعی می‌توان گفت که روغن‌های طبیعی برای کمپرسورهایی مناسب است که از آن‎‌ها بطور مداوم مصرف نشده و شرایط کاری ملایم‌تری را تجربه می‌کنند.
  3. (روغن مصنوعی synthetic oil) از مواد پایه مصنوعی ساخته می‌شود. مراحل تولید روغن مصنوعی پیچیده‌تر از روغن معدنی بوده و فرآوری‌های زیادی ب روی روغن انجام می‌شود. در نتیجه روغن مصنوعی تصفیه شده‌تر از روغن طبیعی می‎باشد. اگر از کمپرسور هوای خود بیش از سه بار در هفته استفاده می‌کنید، لازم است تا از روغن مصنوعی استفاده نمایید.
  4. استفاده از روغن مصنوعی باعث می‌شود تا کمپرسور باد شما بهتر و روان‌تر کار کند. همچنین روغن مصنوعی باعث جذب گرمای کمپرسور باد خواهد شد و از بیش از حد گرم شدن کمپرسور باد شما جلوگیری می‌کند. روغن‌های مصنوعی کمپرسور باد در رنج گسترده‌ای از دماهای مختلف قابل استفاده می‌باشند.
  5. کمپرسور های پیستونی و روتاری اسکرو می‌توانند با اغلب روغن‌ها کار کنند. با این‌ حال اکثر سازندگان توصیه می‌کنند که از روغن‌های مصنوعی برای این کمپرسورها استفاده شود. از آنجایی که روغن‌های مصنوعی فاقد سولفور و کربن می‌باشند، باعث ایجاد گرفتگی‌های ناخواسته درون سیلندرها نمی‌شوند.
  6.  از مزایای استفاده از روغن‌های مصنوعی در کمپرسورهای روتاری اسکرو می‌توان موارد زیر را شمرد: 
  7. طول عمر بیشتر: روغن‌های مصنوعی می‌توانند طول عمر کمپرسورهای روتاری اسکرو را تا ۸۰۰۰ ساعت افزایش دهند.
  8. رسوبات کمتر: روغن‌های مصنوعی می‌توانند رسوب‌گذاری را کاهش دهند. دقت داشته باشید که رسوبات یکی از عوامل فرسایش ‌زا در کمپرسورها می‌باشد.
  9. دمای پایین‌تر: روغن‌های مصنوعی کمتر از سایر روغن‌ها داغ شده و در نتیجه کمپرسور باد و هوای فشرده خروجی را خنکتر نگه می‌دارند.
  10. نرخ مصرف پایین‌تر: روغن‌های مصنوعی با شیب ملایم‌تری از سایر روغن‌ها مصرف می‌شوند.
  11.  همچنین استفاده از روغن‌های مصنوعی در کمپرسور های پیستونی مزایای زیر را به همراه دارد: 
  12. تجمع کمتر کربن: روغن‌های مصنوعی باعث کاهش تجمع کربن در دریچه‌های کمپرسورها می‌شوند.
  13. عملکرد ایمن‌تر: دمای اشتعال روغن‌های مصنوعی بالاتر از اغلب روغن‌ها بوده و به همین جهت باعث افزایش ایمنی به هنگام داغ شدن کمپرسورهای باد می‌شوند.
  14. عمر طولانی‌تر: روغن‌های مصنوعی مانع فرسایش زودرس رینگ پیستون‌ها می‌شوند

خرید روغن کمپرسور باد

روغن مناسب برای کمپرسور باد

می‌توان روغن کمپرسور را به دو نوع مصنوعی و طبیعی دسته بندی کرد. که هر کدام از ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. که ما در ادامه به انواع آن ها و مدت زمان تعویض روغن کمپرسور باد پیستونی می پردازیم.

مصنوعی

(روغن مصنوعی synthetic oil) از مواد پایه مصنوعی ساخته می‌شود. مراحل تولید روغن مصنوعی پیچیده‌تر از روغن معدنی بوده و فرآوری‌های زیادی ب روی روغن انجام می‌شود. در نتیجه روغن مصنوعی تصفیه شده‌تر از روغن طبیعی می‎ باشد. اگر از کمپرسور هوای خود بیش از سه بار در هفته استفاده می‌کنید، لازم است تا از روغن مصنوعی استفاده نمایید.

طبیعی

(روغن طبیعی Natural oil) از پایه روغن‌های معدنی تولید شده و قیمت پایینی‌ نیز دارند. روغن‌های طبیعی برای کمپرسورهای معمولی و خانگی که بطور مداوم مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

به نوعی می‌توان گفت که روغن‌های طبیعی برای کمپرسورهایی مناسب است که از آن‎‌ها بطور مداوم مصرف نشده و شرایط کاری ملایم‌تری را تجربه می‌کنند.

مزایای استفاده از روغن طبیعی و مصنوعی

امروزه در صنایع های مختلف از روغن های بسیار مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آنها روغن‌های صنعتی است. روغن‌های صنعتی به طیف وسیع و گوناگونی که دارند هر کدام مزایا و معایبی دارند که ما در ادامه به تفاوت آن ها و همچنین مدت زمان تعویض روغن کمپرسور باد پیستونی اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده از روغن مصنوعی باعث می‌شود تا کمپرسور باد شما بهتر و روان‌تر کار کند.
  • روغن‌های مصنوعی کمپرسور باد در رنج گسترده‌ای از دماهای مختلف قابل استفاده می‌باشند.
  • همچنین روغن مصنوعی باعث جذب گرمای کمپرسور باد خواهد شد و از بیش از حد گرم شدن کمپرسور باد شما جلوگیری می‌کند.
  • روغن‌های مصنوعی کمپرسور باد در رنج گسترده‌ای از دماهای مختلف قابل استفاده می‌باشند.
  • کمپرسور های پیستونی و روتاری اسکرو می‌توانند با اغلب روغن‌ها کار کنند. با این‌ حال اکثر سازندگان توصیه می‌کنند.
  • از آنجایی که روغن‌های مصنوعی فاقد سولفور و کربن می‌باشند، باعث ایجاد گرفتگی‌های ناخواسته درون سیلندرها نمی‌شوند.روغن‌های مصنوعی برای این کمپرسورها استفاده می شود.

نمایشگر میزان روغن

طول عمر بیشتر

روغن‌های مصنوعی می‌توانند طول عمر کمپرسورهای روتاری اسکرو را تا ۸۰۰۰ ساعت افزایش دهند.

رسوبات کمتر 

(رسوبات کمتر Less sediment) روغن‌های مصنوعی می‌توانند رسوب‌گذاری را کاهش دهند.که یکی از عوامل فرسایش ‌زا در کمپرسورها رسوبات می‌باشد.

عملکرد ایمن‌

 (عملکرد ایمن تر Safe operation) دمای اشتعال روغن‌ های مصنوعی بالاتر از اغلب روغن‌ها بوده و به همین جهت باعث افزایش ایمنی به هنگام داغ شدن کمپرسورهای باد می‌شوند.

دمای پایین‌

(دمای پایین تر Low temperature) روغن‌ های مصنوعی کمتر از سایر روغن‌ ها داغ شده و در نتیجه کمپرسور باد و هوای فشرده خروجی را خنک تر نگه می‌دارند.

نرخ مصرف پایین‌ 

(کاهش نرخ مصرف Low consumption rate) روغن‌های مصنوعی با شیب ملایم‌تری از سایر روغن‌ها مصرف می‌شوند. و نرخ مصرف کمتری دارند.

تجمع کمتر کربن

 (کاهش تجمع کربن Carbon accumulation) روغن‌های مصنوعی باعث کاهش تجمع کربن در دریچه‌های کمپرسورها می‌شوند.

مصرف بیش از حد از کمپرسور 

گرم شدن کمپرسور میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به انواع مختلف آن ها اشاره خواهیم کرد. استفاده‌ بی‌رویه از کمپرسور می‌تواند (50 تا 30 درصد) نیاز به هوا را بالا برده و همین افزایش (2 پی سی آی PSI) باعث افزایش (0.6 تا 1 درصدی) انرژی می شود.

با ترکیب این اثرات برای هر افزایش 2 PSI در یک سیستم با دامنه‌ (10-PSI و در حدود 50-30 درصد) از مصرف بی رویه‌ هوا جلوگیری کرده که در نهایت حدود 2 درصد به مصرف انرژی اضافه خواهد شد.


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع کمپرسورهای گریز از مرکز به مقاله مراجعه کنید


امیدوارم که این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشه برای خرید و مشاوره در مورد کمپرسور با کارشناسان آبادیزل تماس بگیرید. شماره های تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ - ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴

همچنین بخوانید
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مهدی کارگر
ارسال شده در : شنبه 24 دی 1401

سلام. شما تعمیر کمپرسور باد پیستونی هم انجام میدید؟ یا کمپرسور دست دوم دارید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 09 بهمن 1401

سلام. خیر شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل فقط در زمینه فروش محصولات نو فعالیت دارد. کالای دست دوم یا تعمیر در حوزه فعالیت مجموعه نیست. با تشکر