شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

نکات مهم در تعویض روغن تیلر

یکی ابزارآلات و ماشین آلات کشاورزی پر کاربردی است که در باغ ها و مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد از تیلر برای تبدیل لایه سخت خاک به بستر نرم و برای کاشت گیاه استفاده می شود.

تیلرها نوعی از تراکتور ها هستند که دارای دو چرخ می باشند. و می توانند عملیات کاشت، داشت و برداشت را انجام دهد.

در این مقاله قصد داریم نکات مهم در تعویض روغن تیلر را مورد بررسی قرار دهیم، پس با آبادیزل همراه باشید.


در ادامه خواهید دید:

اجزای اصلی تیلر

روش کار انواع موتور تیلر

نکات ایمنی کار با تیلر

روغن های مناسب انواع تیلرها (بنزینی و دیزلی)

زمان تعویض روغن انواع تیلر ها (بنزینی و دیزلی)

روش تعویض روغن تیلر

مشکلات رایج تعمیر و نگهداری تیلر

نکات مهم در سرویس تیلر

خرید تیلر کشاورزی از آبادیزل


تیلر یکی ابزارآلات و ماشین آلات کشاورزی پر کاربردی است که در باغ ها و مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد از تیلر برای تبدیل لایه سخت خاک به بستر نرم و برای کاشت گیاه استفاده می شود. تیلرها نوعی از تراکتور ها هستند که دارای دو چرخ می باشند. و می توانند عملیات کاشت، داشت و برداشت را انجام دهد.

تیلر چیست؟

اجزای اصلی تیلر

در این قسمت قطعات اصلی تیلر را معرفی میکنیم.

  • کلاچ
  • کابل کلاچ
  • تیغه
  • چرخ
  • موتور
  • اگزوز
  • دینام
  • گِلگیر

روش کار انواع موتور تیلر

روش کار انواع موتور تیلر

قبل از روشن کردن دستگاه تیلر از آزاد بودن اهرم دنده و اهرم شفت PTO اطمینان داشته باشید.اهرم خاموش‌کن را فشار داده و بعد کلاچ درگیر نمایید.و همچنین قبل از شروع به کار با تیلر،سطح روغن و مخزن کارتر را پر کنید.

روش کار با موتور بنزینی تیلر

قبل از روشن کردن دستگاه تیلر در صورت سرد بودن موتور آن ،ساسات آن را ببندید و پس از روشن شدن موتور بعد از گذشت چند ثانیه ،ساسات را به شکل اولیه خود بازگردانید.در صورتی که موتور گرم بود ،ساسات را به حالت باز قرار دهید. سپس اهرم گاز را تا نیمه‌باز کنید. بعد طناب هندل را کشیده تا موتور روشن شود. درآخر گاز را کم کنید.

روش کار با موتور دیزلی تیلر

ابتدا اهرم گاز را تا 3/4 باز کنید. سپس اهرم خلاص را فشار دهید. و بعد از خلاص کردن طناب هندل را بکشید تا موتور روشن شود. سپس اهرم کلاچ را بگیرید و اهرم خفه کن را به‌آرامی رها کنید. توجه داشته باشید که در صورت رهاکردن کامل اهرم خفه کن، موتور دستگاه خاموش می‌شود.

نکات ایمنی کار با تیلر

نکات ایمنی کار با تیلر

در این قسمت به نکاتی ایمنی میپردازیم که در حین کار با تیلر باید آن ها رعایت کنید.در شیب های خیلی بلند نباید از تیلر استفاده کنید. زمانی که دستگاه تیلر روشن است نباید اصلا به قطعات دستگاه تیلر دست بزنید. پیش از آن که با دستگاه شروع به کار کنید ، باید حتما شیوه خاموش کردن سریع دستگاه تیلر را یادبگیرید.با ما همراه باشید تا با نکات مهم زیر در هنگام کارکردن با تیلر باید آنها را رعایت کنید:

  • در هنگام کار با تیلر مواظب باشید دست و پای شما مورد اصابت تیغه های تیلر قرار نگیرد.
  • قبل از اینکه دستگاه را روشن کنید مراقب باشید در اطراف دستگاه افراد و حیوانات تجمع نکرده باشند
  • حدالامکان مراقب باشید از نزدیک شدن کودکان به دستگاه تیلر جلوگیری کنید
  • زمانی که خسته و خواب آلود هستید از کار کردن با دستگاه بپرهیزید
  • وقتی دستگاه تیلر روشن است از انجام سوخت گیری و تعویض روغن پرهیز کنید.
  • از سوخت گیری در فضای بسته پرهیز کنید و همچنین تیلر را از مواد اشتغال زا دور نگه دارید
  •  در مکان های بسته از روشن کردن دستگاه تیلر بپرهیزید.روغن های مناسب انواع تیلر

روغن های مناسب انواع تیلرها (بنزینی و دیزلی)

در همه مدل های تیلر کشاورزی از سه مدل روغن به کارگرفته میشود و این سه مورد روغن های زیر مورد استفاده انواع تیلر های بنزینی و دیزلی قرار میگیرد:

۱-روغن هواکش

۲-روغن موتور

۳-واسکازین گیربکس

زمان تعویض روغن انواع تیلر ها (بنزینی و دیزلی)

در زمان تعویض روغن دستگاه تیلر باید به باکیفیت بودن روغن توجه داشته باشید . اگر از روغن باکیفیت و خوب استفاده میکنید به روش دستوری زیر برای تعویض روغن عمل کنید در غیر اینصورت دستورها متفاوت تر خواهد بود.

روغن موتور را برای دفعه اول بعد از پنج ساعت کار تعویض کنید برای دفعه دوم بعد از بیست ساعت کارکردن با تیلر تعویض کنید و پس از دفعه دوم بعد از هر پنجاه ساعت کارکردن با تیلر روغن موتور را تعویض کنید

زمان تعویض واسکازین  انواع تیلرها (بنزینی و دیزلی)

برای استفاده از واسکازین باید توجه داشته باشید که حتما از واسکازین خوب و باکیفیت استفاده نمایید زیرا استفاده از واسکازین های بی کیفیت باعث کاهش عمر گیربکس تیلر و همچنین کاهش طول عمر دستگاه میشود.
واسکازین برای دفعه اول پس از پنج ساعت کار باید تعویض شود سپس با گازوئیل گیربکس را می‌شویید و پس از شست و شو تخلیه می نمائید و پس از تخلیه گازوئیل گیربکس را از واسکازین پُر کنید. پس از آن بعد از هر هزار ساعت کار با دستگاه واسکازین آن را تعویض کنید.

واسکازین مناسب تیلر

واسکازین مناسب گیربکس تیلرهای بنزینی و دیزلی عبارت است از :

برای گیربکس از واسکازین 80W90 و به میزان 2/5 لیتر استفاده گردد. 

نکته مهم : قبل از روشن کردن تیلرهای بنزینی و دیزلی حتما سطح روغن موتور و واسکازین گیربکس چک شود. 

روش تعویض روغن تیلر

روش تعویض روغن تیلر

معمولا شرکت سازنده دستور العمل تعویض روغن را خودش مشخص می‌کند. بیشتر متخصصان به این دستور اعتقاد دارند که تعویض روغن تیلر باید هر 30 تا 40 ساعت یک‌بار بعد از استفاده از دستگاه تیلر انجام شود. برای این‌که روغن تیلر را تعویض کنید ابتدا باید یک ظرف با عمق مناسب انتخاب کنید و پایین میل‌لنگ موتور و زیر دریچه تخلیه قرار بدهید.

شمع پلاستیکی سوراخ تخلیه

شمع پلاستیکی سوراخ تخلیه را بادقت جدا کنید. سپس اندکی صبر کنید تا تمام روغن‌موتور تیلر کاملا تخلیه شود. میل‌لنگ خالی را با حدود 2 لیتر روان‌کننده پر کنید و برای آسان‌تر شدن کار در تعویض روغن گریس قدیمی با روغن گریس جدید از آبپاش استفاده کنید تا راحت‌تر گریس جدید را جایگزین کنید.

میزان سطح روغن موتور تیلر

به صورت دوره ای باید تعویض روغن موتور تیلر انجام شود.به علت اینکه مواد افزودنی که در روغن تیلر وجود دارد پس از سپری شدن چند ماه روغن خاصیت خود را از دست می‌دهد. اگر تعویض روغن به درستی و در وقت مناسب انجام نشود ممکن است مشکل گیرکردن گیربکس در دستگاه تیلر به وجود آید.

برای اینکه سطح روغن موجود در دستگاه تیلر را مورد بررسی قرار دهیم باید به ترتیب مراحل زیر عمل کنید :

  • دوشاخه سوراخ پرکننده استاندارد موجود در میل‌لنگ تیلر برقی را باز کنید

  • میله روغن را در داخل میل‌لنگ موتور کارخانه قرار دهید، آن را بیرون بکشید و سطح روغن موجود را بررسی کنید

  • علامت‌های خاصی روی میله اندازه‌گیری داخلی وجود دارد. این علائم با "MIN" و "MAX" نشان داده می‌شوند. پس از برداشتن میله باید ببینید لکه روغن چه علامتی را نشان می‌دهد. روغن تیلر باید در وسط این علامت‌ها قرار گیرد. درصورتی‌که سطح مایع زیر علامت "MIN" باشد، باید به تیلر روغن اضافه کنید

مشکلات رایج تعمیر و نگهداری تیلر

مشکلات رایج تعمیر و نگهداری تیلر

یکی از معایب رایج در تیلرها این است که به سختی روشن می‌شود. برای تعمیر و نگهداری از دستگاه تیلر به موارد زیر توجه کنید:

 ابتدا شمع را بررسی کنید تا از سائیدگی و خرابی جلوگیری کنید. اگر عایق چینی دچار صدمه و ترک خوردگی شود، الکترود سوخته و یا آسیب دیده می‌شود و باید شمع را تعویض کنید.و همچنین اگر شمع هم اشکال داشت یا به عبارتی معیوب شده بود باید اقدام به تعویض شمع بکنید. معمولا زمانی که موتور سوخت کافی دریافت نکند به این علت است که کاربراتور عملکردش نادرست است. درصورتی‌که چوک کاربراتور به‌درستی بسته نشده باشد موتور سوخت زیادی دریافت خواهد کرد.

برای تخلیه فشار مخزن سوخت، یک دریچه کوچک طراحی شده تا هوا به مخزن سوخت برسد. زمانی که در دریچه مخزن سوخت انسداد ایجاد شود، باعث جلوگیری از ورود هوا در مخزن سوخت شده و در نتیجه فشار در مخزن بیشتر می‌شود. در این شرایط گفته شده موتور به سختی شروع به کار می‌کند.

بررسی دریچه در پوش سوخت

برای اطلاع از مسدود بودن دریچه درپوش سوخت، باید ابتدا درپوش را شل کرده و موتور را روشن کنید‌. درصورتی‌که با شل‌شدن درپوش موتور روشن می‌ماند، این موضوع نشان‌دهنده مسدود بودن دریچه درپوش است. به همین دلیل هم باید درپوش سوخت را تعویض کنید.

نشت سوخت موتور

برای سرویس موتور تیلر باید با یکی از ایرادات رایج آن یعنی نشت سوخت آشنایی داشته باشید. در این صورت واشر کاسه کاربراتور امکان دارد دچار فرسودگی شده باشد که در صورت نشت قسمت پایین کاربراتور، باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تعویض واشر کاسه کاربراتور اقدام کنید.

چنانچه خطوط سوخت دارای ترک باشند در این جور مواقع باید اقدام به تعویض کنید. همچنین امکان دارد مخزن سوخت نیز نشت داشته باشد به این علت که سوراخ شده و یا ترک‌خورده باشد. به همین علت است که باید بررسی شود و اگر دچار ترک خوردگی و نشتی بود باید اقدام به تعویض آن بکنید. همچنین توجه داشته باشید که ترک‌خوردن کاربراتور موجب نشت سوخت موتور می‌شود. هنگامی که کاربراتور نشتی پیدا کرد، باید آن را تعویض کنید.

نقص فنی در موتور تیلر

یکی دیگر از نکات مهم در زمینه سرویس موتور تیلر بررسی علت عملکرد ضعیف آن است. معمولا عاملی که باعث گرفتگی کاربراتور می‌شود، باقی ماندن سوخت به مدت زمان طولانی است. با سپری شدن مدت زمان طولانی بعضی از محتویات و افزونه های موجود در سوخت تبخیر می‌شوند و مواد چسبنده‌ای را از خود باقی می‌گذارند که موجب انسداد کاربراتور می‌گردد. زمانی که کاربراتور مسدود شود کاربراتور، موتور را از کار می‌اندازد.

در این موقعیت پیش آمده سعی کنید کاربراتور را تمیز کنید. اگر تمیز کردن کاربراتور امکان‌پذیر نبود به تعویض آن اقدام کنید. از دلایل دیگر کارکردن ضعیف موتور، انسداد فیلتر سوخت است. چنانچه سوخت قدیمی در موتور باقی مانده، آن را از مخزن سوخت خارج کرده و فیلتر سوخت را در اسرع وقت تعویض کنید.

نکات مهم در سرویس تیلر

نکات مهم در سرویس تیلر

  1. همواره هنگام تغییر جهت در نواحی شیب دار احتیاط های لازم را رعایت نمایید.

  2. در شیب های خیلی زیاد با تیلرهای دیزلی و تیلرهای بنزینی کار نکنید.

  3. برای جلوگیری از فشار به موتور و گیربکس سعی شود از عرض کار ماکزیمم استفاده نشود.

  4. در هنگام استفاده از روتیواتورهای دیزلی و بنزینی می بایست خاک رطوبت مناسب را داشته باشد.

  5. هیچگاه اهرم ایمنی و خاموش کن دستگاه را با کش یا طناب از کار نیاندازید.

  6. هیچگاه زمانیکه دستگاه روشن است اقدام به سوخت گیری ننمایید

  7. در زمان استفاده از دستگاه مراقب باشید افراد دیگری در کنار یا جلو دستگاه قرار نداشته باشند

  8. همیشه از تنظیم بودن سیم های کلاچ و دنده عقب اطمینان حاصل کنید.


شرکت مهندسی بازرگانی آبادیزل با کادری مجرب و فنی شما مشتریان عزیز را در جهت خرید بهترین نوع از انواع تیلر و کلتیواتور که متناسب با کسب و کارتان باشد، توسط کارشناسان مجرب این شرکت به شما مشتریان گرامی مشاوره فنی خواهد داد.

شما می توانید انواع تیلر یا کلتیواتور کشاورزی را از شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل که دارای نمایندگی فروش انواع تیلر یا کلتیواتور کشاورزی می‌باشد و با بهترین کیفیت و قیمت و همچنین بهترین خدمات به مشتریان عزیز ارائه می‌کند تهیه نمایید. هدف شرکت آبادیزل، جلب رضایت شما مشتریان عزیز و گرامی است.

امیدوارم که این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد برای خرید و مشاوره در مورد انواع تیلر کشاورزی با کارشناسان آبادیزل تماس بگیرید.

 شماره های تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ - ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴

همچنین بخوانید
در این مقاله به معرفی انواع کارواش صنعتی و کاربرد های آن اشاره میکنیم پس با ما همراه باشید. کارواش های صنعتی دستگاهی پر کاربرد هستند. که برای شستشوی سطوح و اشیا کثیف یا آلوده، مانند، وسایل نقلیه و سطوح بتنی، نمای ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرند.
ما در این مقاله‌ به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد و معایب و مزایای ژنراتورهای ذغالی و براشلس را به خوبی برای شما بررسی خواهیم کرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
عباس
ارسال شده در : یکشنبه 27 فروردین 1402

سلام داخل کلتیواتور چند لیتر روغن باید بریزیم؟ چند لیتر جا داره

Aco.T21co@gmail.com
ارسال شده در : دوشنبه 28 فروردین 1402

سلام. با توجه به مدل محصول عدد متغیر است. لذا به مدل دستگاه مورد نظر خود اشاره کنید.