شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

علت کم و زیاد شدن ولتاژ موتور برق

علت کم و زیاد شدن ولتاژ موتور، از مواردی است که ممکنه در کارکرد با موتور برق با آن رو به رو شوید.

 با توجه به کارکرد موتور برق، به خوبی می دانید که از آن برای تولید برق و جریان الکتریسیته استفاده می شود.


در این مقاله به این موارد و راه حل های آن می پردازیم.


دلایل کم و زیاد شدن ولتاژ موتور برق چیست ؟

نقص فنی در نشانگر ولت متر

خرابی رگلاتور موتور برق

اشکال در کاربراتور موتور برق

گسل زمین

مشکل و گرفتگی فیلتر هوا

تولید جریان الکتریکی اضافی

مشکل و خرابی فیلتر سوخت


دلایل کم و زیاد شدن ولتاژ موتور برق چیست؟

دلایل کم و زیاد شدن ولتاژ موتور برق چیست؟

نوسان ولتاژ در موتور برق مشکل بسیار مهم و اساسی می باشد. وجود چنین مشکلی می تواند به دستگاه هایی که به ولتاژ مناسب و ثابتی احتیاج دارند و از جریان تولیدی موتور برق استفاده  می کنند، آسیب برساند. ناگفته نماند که برخی از این دسته مشکلات می بایست توسط متخصص فنی تعمیر و بررسی شود.

در ادامه به راه حل و عوامل اصلی این مشکل در این مقاله می پردازیم.

  1.  نقص فنی در نشانگر ولت متر
  2.  خرابی رگلاتور ولتاژ موتور برق
  3. اشکال در کاربراتور موتور برق
  4. گسل زمین
  5. مشکل و گرفتگی فیلتر هوا
  6. تولید جریان الکتریکی اضافی

نقص فنی در نشانگر ولت متر

نقص فنی در نشانگر ولت متر

قبل از هر چیزی در ابتدا نشانگر ولت متر بررسی شود که سالم باشد. بسیار اتفاق افتاده که ولت متر خراب شده باشد و ولتاژ را به صورت نوسانی نشان می دهد. برای بررسی این موضوع می توان به وسیله مولتیمتر یا همان اهم متر، اندازه گیری ولتاژ جریان خروجی را انجام داد. بعد از اندازه گیری ولتاژ اگر ولت متر هم دچار نوسان بود مشخص می شود که اشکال مربوط به نشانگر ولت متر نیست. اا در غیر این صورت مشکل از ولت متر بوده و برای تعویض آن باید اقدام نمود.

خرابی رگلاتور موتور برق

خرابی رگلاتور موتور برق

ای وی آر یا رگلاتور ولتاژ موتور برق های بنزینی و دیزلی وطیفه ثابت کردن ولتاژ را بر عهده دارند که بخش مهم و تاثیرگذاری در موتور برق ها به حساب می آید، خرابی این قطعه می تواند باعث خروجی ندادن و آسیب رساندن به سیستم موتور برق می شود.

دلایلی مختلفی باعث مشکل و خرابی در بخش رگلاتور ولتاژ می شوند علت اول  بار مصرفی بیش از حد می باشد، در برخی مواقع که توان مصرفی بیش از توان دائم موتور برق باشد.

در موارد دیگر هم به دلیل کمبود سوخت موتور برق در زمان کارکرد و زیر بار، موتور برق دچار افت دورموتور می شود و به همین خاطر باعث افت ولتاژ و بالا رفتن آمپر شده و به رگلاتور آسیب می رساند.

زمانی که موتور برق بیش از حد کار می کند، باعث بالا رفتن حرارت دینام می شود و امکان اتصال سیم پیچ را بسیار بالا برده و می تواند به ای وی آر و رگلاتور آسیب جدی برساند.

اشکال در کاربراتور موتور برق

اشکال در کاربراتور موتور برق

از ایراداتی که می توان به مصرف کنندگان رعایت نکردن بعضی دستورالعمل های ساده می باشد، تخلیه نکردن سوخت باقی مانده در مخزن و کاربراتور موتور برق می باشد. زمانی که می خواهید مدت زمان طولانی از موتور برق استفاده نکنید، حتما باید بررسی کنید تا سوخت داخل مخزن باغی نماند. اما اگر سوخت باقی مانده تخلیه نشود ممکن است باعث گرفتگی و مشکل در عملکرد موتور برق شود.

مشکل در کاربراتور می تواند مشکلاتی زیادی به وجود آورد، یکی از همین مشکلات می تواند علت کم و زیاد شدن ولتاژ موتور برق باشد.

گسل زمین

اگر اتصال زمین سه فاز اتفاق بیفتد، باعث کم شدن بسیار ولتاژ و جریان برق می شود. در این موارد، باید حتما بررسی شود که آیا دستگاه تخلیه زمین بسته است یا زمین.

مشکل و گرفتگی فیلتر هوا موتور برق

مشکل و گرفتگی فیلتر هوا موتور برق

فیلتر هوای موتور برق، وظیفه جلوگیری ورود گرد و غبار و تصفیه هوای مورد نیاز موتور برق را بر عهده دارد. بعد گذشت مدتی از کارکرد دستگاه بسته به محیط کاری موتور برق فیلتر هوا دچار گرفتگی می شود. گرفتگی فیلتر هوا خود می تواند باعث خرابی و نوسان در ولتاژ موتور برق شود. بهتر است به صورت مرتب فیلتر هوای موتور برق چک شود و شستشو داده شود.

مشکل و خرابی فیلتر سوخت

آب ، مواد خارجی و آلودگی ها ممکن است در زمان حمل و نقل، داخل انبار و هنگام استفاده (داخل باک موتور) وارد سوخت شده و آن را آلوده می کند. همچنین خود سوخت نیز دارای ناخالصی ها و مواد بسیار ریز میکروسکوپی است. معمولا به خاطر اندازه بسیار ریز این موادها ممکن است با چشم غیر مسلح قادر به دیدن آن نباشید.

ورود هرگونه ناخالصی و آلودگی می تواند به قطعات سوخت رسانی آسیب برساند و به مرور زمان باعث فرسایش این قطعات خواهد شد. و همچنین وجود آب هم باعث زنگ زدگی و فرسایش قطعات ظریف سیستم سوخت رسانی خواهد شد. 

پس باید مراقب وارد شدن هرگونه مایعات و آلودگی به غیر از خود سوخت باشید و از آن جلوگیری کنید. بهتر است برای تعمیر و رفع مشکل از متخصص فنی نیز کمک بگیرید.

تولید جریان الکتریکی اضافی

تولید جریان الکتریکی اضافی

سیم های داخلی موتور زمانی که جریانی بیشتر از توان موتور برق تولید می کند، باعث به وجود آمدن جریان الکتریکی زیاد (اضافه بار) می شود. این اتفاق از کم رسیدن ولتاژ به منبع تغذیه می شود که موتور برای در این مواقع موتور برق برای تعادل نیروی چرخشی خود جریان الکتریکی بیشتری مصرف می کند.

حل این مشکل نیاز به یک محافظ برای گشتاور بیشتر از حد مجاز دارد.

ما در این مقاله یک تحلیل جامع درباره علت کم و زیاد شدن ولتاژ موتور برق پرداخته ایم.

گروه صنعتی آبادیزل امیدوار است توانسته باشد با این مطلب تمام سوال های ذهنی شما عزیزان را برطرف کرده باشد و با راهنمایی درست از بوجود آمدن هرگونه مشکل جلوگیری کند.

امیدوارم که این مقاله مورد پسند و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشه شما می توانید برای خرید یا اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما که تجربه بالایی در این زمینه دارند مشورت کنید. تا از بهترین و مناسب ترین نوع موتور برق بهره مند شوید

همچنین بخوانید
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: