شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

دستگاه تیلر چیست؟

دستگاه تیلر چیست؟ تیلر یکی ابزارآلات و ماشین آلات کشاورزی پر کاربردی است که در باغ ها و مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد از تیلر برای تبدیل لایه سخت خاک به بستر نرم و برای کاشت گیاه استفاده می شود.

تیلرها نوعی از تراکتور ها هستند که دارای دو چرخ می باشند. و می توانند عملیات کاشت، داشت و برداشت را انجام دهد. تیلر می تواند عملیات خاک ورزی اولیه مثل شخم زدن، از بین بردن علف های هرز، ایجاد نهر، مرزکشی و سمپاشی، صاف کردن زمین و حمل بار را در ابعاد کوچک انجام دهند. معمولا تیلر ها به دلیل کم بودن وزن آن ها نسبت به تراکتور هنگام حرکت فشار کمتری به خاک وارد می کنند و از فشرده شدن خاک جلوگیری می کند.

دستگاه تیلر چیست؟


تفاوت کولتیواتور و تیلر چیست؟

کاربردهای کولتیواتور

تراکتور دوچرخ چه فرقی با تیلر شالیزاری دارد؟

تفاوت تیلر و تراکتورهای دوچرخ

کدام محصول پرکاربرد تر است؟ تیلر یا تراکتور دوچرخ؟


تفاوت کولتیواتور و تیلر چیست؟

تیلر ها بیشتر با موتورهای دیزلی از چهارده تا هشت اسب بخار تولید می شود و معمولاً در مزارع شالیزاری مورد استفاده قرار می گیرد. کولتیواتور یا کلتیواتور نیز از خانواده تیلر می باشد که معمولاً نسبت به تیلر دارای قدرت کمتر و ابعاد کوچکتری می باشد و به دلیل شباهت زیاد به تیلر کولتیواتور دارد و با دو نوع موتور بنزینی از (9 الی 5) اسب بخار و موتور دیزلی از (5 الی 12) اسب بخار تولید می شود و مناسب برای کار در زمین های خشک می باشد. شخم زدن با تیغه های روتیواتور اصلی ترین وظیفه تیلرها می باشد که در تیلرهای شالیزاری معمولا روتیواتور به پشت دستگاه بسته می شود بدون اینکه چرخ های لاستیکی از جای خود خارج شود.

ولی در کولتیواتورها چرخ های لاستیکی از جای خود خارج می شود و مجموعه محور و تیغه های کلتیواتور به جای چرخ متصل می شود. این مدل اتصال باعث می شود که کار کردن با کلتیواتورها نسبت به تیلرها سخت تر باشد چون با لرزش بیشتری همراه است. تیلرها به دلیل داشتن شاسی محکمتر و موتور پرقدرت برای کارهای سنگین تر و مناطق با رطوبت بالا و گرمسیر مناسبتر از تراکتور دوچرخ می باشد.

کاربردهای کولتیواتور

یکی از از کاربرد های مهم دستگاه کولتیواتور از بین بردن علف های هرز خاک است. در اثر آبیاری و رفت آمد ماشین ها سطح خاک به مرور  فشرده و سختر شده و باعث می شود که نفوذ پذیری هوا دهی خاک انجام نشود. دستگاه کولتیواتور با با ایجاد سوراخ‌هایی در عمق خاک می تواند هوای مورد نیاز خاک و گیاه را تامین کرده تا ریشه گیاهان بتوانند در خاک نفوذ و رشد کنند.

  • کار با دستگاه تیلرکولتیواتور از لحاظ اصول ایمنی و ارگونومیکی بسیار آسان و راحت است.
  • این دستگاه یک زمین نرم و صاف آماده کاشت را تحویل می‌ دهد.
  • در تیلر کولتیواتور قابلیت خاک‌ورزی اولیه و ثانویه با تنظیم عمق شخم توسط میله کششی انتهای دستگاه وجود دارد.
  • بانوان و افرادی با قدرت بدنی کم به راحتی می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.
  • خاک ورزی، مخلوط کردن کود و کمپوست، مبارزه با علف های هرز و ..
  • با تیلر کولتیواتور می‌توان خاک‌ ورزی اولیه و ثانویه را انجام داد و بذرهای کاشته شده را پوشاند.

کاربردهای کولتیواتور

تراکتور دوچرخ چه فرقی با تیلر شالیزاری دارد؟

در بازار ایران تراکتور دوچرخ هایی وجود دارند که از لحاظ نحوه کارکرد مشابه تیلر شالیزاری می باشد یعنی برای استفاده از روتیواتور نیازی به خارج کردن چرخ ها نمی باشد و روتیواتور به پشت دستگاه و به شافت خروجی آن بسته می شود.

تراکتور دوچرخ تفاوتی که با تیلر دارد این است که به دلیل استفاده از تکنولوژی به روزتر دارای ابعاد کوچکتری است و دارای فرمان متحرک می باشد که دستگاه را قادر می سازد که با اتصال هد دروگر به جای روتیواتور به عنوان دروگر علف،یونجه و غلات نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

تفاوت تیلر و تراکتورهای دوچرخ

هر کدام به کاربرد خاص خود را دارد قبل از خرید یا استفاده متراژ زمین و حجم کار خود را محاسبه کنید.

یکی از تفاوت های مهم میان آن ها موتوری است که بر روی آن ها نصب می شود.

هر کدام از دو نوع سوخت بنزینی و دیزلی دیزلی ارائه می‌شود.

نوع دیزلی تیلر و تراکتورهای دو چرخ برای امور کشاورزی سنگین مناسب است.

مدل بنزینی این دو محصول هم در زمین‌های کوچک و عملیات سبک کشاورزی کاربرد بیشتری دارد.

هر یک از این مدل ها دارای قدرت و توان متفاوت می‌باشد.

کدام محصول پرکاربرد تر است؟ تیلر یا تراکتور دوچرخ؟

تیلر برای شخم زنی زمین هایی که لایه های سخت و کلوخی ای دارند برای نرم کردن خاک سطح  آن طراحی شده است.

تراکتورهای دوچرخ کاربرد زیادی دارند. امکان نصب ادوات گوناگون مثل کلتیواتور تراکتورهای دوچرخ را به یک ماشین همه کاره در زمین‌های کشاورزی تبدیل کرده است. با نصب کلتیواتور، تراکتورهای دوچرخ می‌تواند علاوه بر خاک‌ورزی های عمق زیاد، در سطح بالایی و عمق کم هم عملیات خاک‌ورزی را انجام دهد.


امروزه کولتیواتور و تیلر های مختلفی تولید می شوند که هر کدام نقش کلیدی و اساسی در حوضه کشاورزی و زمینه های دیگر ایفا می کنند.

ما در این مقاله یک تحلیل جامع درباره دستگاه تیلر چیست؟ و تفاوت میان آن ها پرداخته ایم.

امیدوارم که این مقاله مورد پسند و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشه شما می توانید برای خرید یا اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما که تجربه بالایی در این زمینه دارند مشورت کنید. تا از بهترین و مناسب ترین نوع تیلر و کولتیواتور برخوردار شوید.

برای اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در بالای سایت تماس بگیرید.

شماره های تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ – ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴

همچنین بخوانید
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد زارع
ارسال شده در : یکشنبه 22 آبان 1401

برای زمین بزرگ هم مناسبه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 23 آبان 1401

با سلام. لطفا با شماره های درج شده روی سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید. با تشکر