شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

راهنمای خرید بوستر پمپ آتش نشانی، آبرسانی یا خانگی

در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید بوستر پمپ آتش نشانی، آبرسانی یا خانگی را ارائه دهیم تا بتوانید متناسب با نیازتان بهترین نوع بوستر پمپ را انتخاب و تهیه کنید. بوستر پمپ متشکل از تعدادی پمپ بصورت موازی در کنار هم بوده و یکی از تجهیزات مورد نیاز برای آبرسانی به ساختمان‌ها و مجتمع‌های چند طبقه مسکونی، اداری، تجاری و است. اگر قصد خرید بوستر پمپ را دارید و نیاز به اطلاعات بیشتر و راهنمایی دارید با ما همراه باشید.


در ادامه خواهیم دید:

عوامل موثر در خرید بوستر پمپ

تعیین کاربری بوستر پمپ

محاسبه دبی مصرفی

محاسبه حداکثری فشار

محاسبه مقدار برق مصرفی و تابلو برق

فضای نصب بوستر پمپ

نحوه انتخاب بوستر پمپ بر اساس کاربرد

فرمول محاسبه هد بوستر پمپ

فرمول محاسبه ظرفیت منبع دیافراگمی بوستر پمپ

انواع پمپ مورد استفاده در بوستر پمپ

نتیجه گیری


عوامل موثر در خرید بوستر پمپ 

با بوجود آمدن ساختمان های بلند و برج ها، کمبود فشار آب و آبرسانه به طبقات بالاتر یکی از معضلات بوده که این عمل با بوستر پمپ انجام میپذیرد. از مزایای آن میتوان به افزایش فشار آب، افزایش کارایی سیستم،استفاده اقتصادی از آب،هزینه نصب و راه اندازی مناسب، عمر طولانی و کاهش مصرف برق اشاره کرد. بوستر پمپ ها در انواع آتش نشانی،آبرسانی یا خانگی در حالت تک فاز و سه فاز وجود دارند.

تعیین کاربری بوستر پمپ

مشخص‌کردن کاربری بوستر یکی ازمهمترین پارامترها در انتخاب بوستر پمپ است. برای مثال بوستر برای افزایش فشار آب در مصارف خانگی، آتش‌نشانی، آبرسانی، مصارف صنعتی و… کاربرد دارد و برای انتخاب باید نوع استفاده از آب و حجم مورد نیاز در هر نقطه مصرفی مشخص شود.

محاسبه دبی مصرفی

برای به دست آوردن دبی یک ساختمان به تعداد واحد های مسکونی ، تعداد ساکنین ساختمان و… نیاز است .برای انجام این کار با استفاده از ابزاری مثل فشارسنج، فشار آب را در نقاط مختلف سیستم آب اندازه‌گیری کنید.

محاسبه حداکثری فشار

برای این کار به چند پارامتر مهم و در نظر داشتن فشار آن ها نیاز می باشد که شامل : شیرهای مصرفی و در نظر گرفتن میزان فشار آب حداکثری آن و همین طور به ترتیب توالت فرنگی ، توالت به همراه فلاش تانک ، ماشین ظرفشویی و … .

محاسبه مقدار برق مصرفی و تابلو برق

در این جا باید به تکفاز بودن یا سه فاز بودن پمپ ، اینکه از نوع دور ثابت  یا متغیر است و… توجه شود و مقدار برق مصرفی و تابلو برق به طور دقیق محاسبه شود.

فضای نصب بوستر پمپ

فضا مورد نیاز برای نصب این دستگاه باید به‌ گونه‌ای باشد که علاوه بر اتصال کلکتور مکش بوستر پمپ به مخزن ذخیره، فضای لازم برای نگهداری و تعمیرات بوستر پمپ نیز وجود داشته باشد.

نحوه انتخاب بوستر پمپ بر اساس کاربرد

در ادامه مقاله راهنمای خرید بوستر پمپ آتش نشانی، آبرسانی یا خانگی انواع بوستر پمپ بررسی می‌شود:

بوستر پمپ آبرسانی

این پکیج برای مصارف خانگی در ساختمان های مسکونی استفاده می شود.بوستر پمپ خانگی که به آن بوستر پمپ آبرسانی نیز گفته می‌شود، دستگاهی متشکل از چندین پمپ آب است که به شکل موازی به هم متصل هستند. برای آشنایی بیشتر با کاربرد این دستگاه باید بگوییم که معادل فارسی واژه انگلیسی بوستر، تقویت کننده است. بنابراین استفاده از بوستر خانگی در سیستم آبرسانی، به تقویت و افزایش و همچنین حفظ فشار آب ساختمان کمک می کند. این دستگاه در حقیقت به تقویت پمپ های آب کمک می کند و موجب می شود تا طبقات بالای ساختمان همواره فشار آب ثابت و مناسبی داشته باشند.

بوستر پمپ آتش نشانی

این نوع بوستر پمپ با مصرف حداقل انرژی در کوتاه ترین زمان بیشترین حجم آب مورد نیاز را تأمین می کند و از راندمان بالایی برخوردار است . در ساختمان ها برای بالا بردن سطح ایمنی از بوستر پمپ آتش نشانی استفاده می شود .

بوستر پمپ آبیاری

در این نوع بوستر پمپ از دو یا چند پمپ برای افزایش فشار استفاده می شود عملکرد این نوع بوستر پمپ به این صورت است که در زمان مصرف آب به صورت حجم کم سیستم به صورت آماده به کار قرار می گیرد و در زمان نیاز به حجم زیادی از آب سیستم شروع به کار کرده و میزان آب مورد نیاز را با فشار مطلوب تأمین می کند . معمولاً بوستر پمپ های آبیاری از نوع دور ثابت هستند و از آن ها برای آبیاری صنعتی ، فضاهای سبز ، پر کردن مخازن و … استفاده می شود .


فرمول محاسبه هد بوستر پمپ

[هد پمپ = ارتفاع مورد نظر + افت فشار در خطوط + افت فشار ناشی از گرانش]

ارتفاع مورد نظر: در این مرحله باید میزان ارتفاعی که قصد داریم مایع را به آن نقطه جابه‌جا کنیم به دست آوریم.

افت فشار ناشی از گرانش: برای محاسبه افت فشار ناشی از گرانش، می‌توان از فرمول‌ «افت فشار ناشی از گرانش = ارتفاع × وزن مخصوص مایع × گرانش» استفاده کرد.

فرمول محاسبه ظرفیت منبع دیافراگمی بوستر پمپ

ظرفیت منبع دیافراگمی ارتباط مستقیمی با هد و قدرت پمپ‌های استفاده شده دارد. فرمول محاسبه ظرفیت منبع دیافراگمی بوستر پمپ به شرح زیر است:

  • در حالت پر شدن مخزن: Vn = (Qp – Qm) × t1
  • در زمان خالی‌شدن مخزن: Vn = Qm × t2
  • دوره تناوب: T = t1 + t2

انواع پمپ مورد استفاده در بوستر پمپ

در ادامه انواع پمپ مورد استفاده در بوستر پمپ بررسی می‌شود

پمپ اصلی

این پمپ، اصلی ترین پمپ مورد استفاده در این پکیج است و تأمین هد و دبی کل سیستم وظیفه‌ی این پمپ است .

جوکی پمپ

جوکی پمپ ، پمپی است که از دبی کم نسبت به پمپ اصلی برخوردار است و با قرار گیری قبل از پمپ اصلی اول از همه وارد عمل می شود. پمپ های اصلی مورد استفاده در بوستر پمپ آتش نشانی ، به دلیل دور ثابت بودن از قدرت بالایی برخوردار هستند. به گونه ای که در زمان استارت خوردن با مصرف بخش زیادی از انرژی شروع به کار می کنند .

این موضوع زمانی مشکل ساز می شود که در زمان شروع کار پمپ در مصارف کم حجم آب، با قرار گیری جوکی پمپ قبل از پمپ اصلی دیگر نیازی نیست که انرژی زیادی صرف شود تا یک پمپ استارت بخورد آن هم در مصارفی که به حجم کمی از آب نیاز است.

پمپ رزرو

در پروژه هایی که نیاز اصلی آن ها آب می باشد یک پمپ را به صورت رزرو در بوستر پمپ نصب می کنند تا در صورت خرابی یکی از پمپ ها آن پمپ وارد مدار شده تا از ایجاد اختلال در مدار جلوگیری شود .

نتیجه گیری

در این مقاله به راهنمای خرید بوستر پمپ آتش نشانی، آبرسانی یا خانگی اشاره شد و هدف از تولید این محتوا انتخاب راحتتر مشتریان برای خرید بوستر پمپ متناسب با نیازشان است.ممنون که تا اینا همراه ما بودید. برای خرید بهترین نوع بوستر پمپ و مشاوره قبل از خرید با آبادیزل در تماس باشید. شرکت آبادیزل پاسخگوی سوالات شماست.

faq

نصب بوستر پمپ‌های UL دار، در ساختمان‌های با بلندای بیشتر از 75 فوت (حدود 23 متر) الزامی است. این الزام بر اساس استاندارد NFPA 20 و سازمان آتش نشانی تهران اعلام شده است.

بوستر پمپ دور متغیر. زیرا به دلیل تغییر دور موتور و استفاده از فناوری اینورتر، آسیبی به لوله ها نمی رسد.

همچنین بخوانید
بوستر پمپ دستگاه یکپارچه اي متشکل از یک یا چند پمپ است که بطور موازي به یکدیگر ملحق شده اند که با کاهش فشار سیستم یک یا چند پمپ بصورت نوبتی وارد مدار میشوند وبا افزایش فشار نیز یک یا چند پمپ به همان ترتیب ازمدار خارج می‌شوند.
تعمیر و نگهداری بوستر پمپ دارای اهمیت بالایی است چرا که باعث طول عمر بالای این پکیج ها میشود. یکی از مشکلاتی که درسیستم آبرسانی شهري وآب مصرفی ساختمانها وجود دارد تنظیم فشار آب داخل لوله ها است و بوستر پمپ در حل این مشکل کمک می‌کند. برای داشتن بوستر پمپی سالم با طول عمر بالا در این مقاله با ما همراه شوید.
پمپ‌ آب خانگی در دسته پمپ‌های پرمصرف قرار دارد. با توجه به افزایش روز افزون ساختمان‌های بلند و برج‌ها، استفاده از پمپ‌ها جهت پمپاژ و انتقال آب گسترش یافته است. بنابراین مشکلات سیم پیچی الکتروموتور پمپ آب بسیار است. ساختار الکتروموتور ها بسیار ساده است و مهم ترین بخش آنها سیم پیچی آنها میباشد که استفاده از سیم مسی مرغوب میتواند بازدهی آنها را افزایش دهد. در این مقاله صفر تا صد آن را بررسی میکنیم.
در این مقاله قصد داریم علت یکسره شدن پمپ آب را مورد بررسی قرار دهیم. اگر با این مشکل مواجه شدید و به دنبال رفع آن هستید این مطلب را مطالعه کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: