شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

تفاوت ژنراتور زغالی و براشلس

دینام نقش مهمی در عملکرد ژنراتور ایفا می‌کند. آلترناتور ژنراتوری است که از انرژی مکانیکی استفاده می‌کند و انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. از چرخش روتور برای جذب میدان مغناطیسی برای تولید انرژی مکانیکی استفاده می‌کند.

ژنراتورها عمدتاً به دو دسته تقسیم می‌شوند ژنراتورهای بدون جاروبک و ژنراتورهای برس. بنابراین، درک تفاوت بین ژنراتور بدون براش و ژنراتور بدون جاروبک بسیار مهم است.

تبدیل انرژی وظیفه اصلی دینام است. هنگامی که روتور میدان جذاب انرژی مکانیکی کافی تولید می‌کند، انرژی مکانیکی مقدار انرژی فعال است، به طور دقیق‌تر، به معنای آزاد شدن انرژی است. اندازه گیری انرژی به برخی عوامل تصادفی بستگی دارد. به عنوان مثال، اندازه گیری سرعت حرکت آن، یعنی انرژی تولید شده توسط دینام، به سرعت حرکت روتور داخلی بستگی دارد.


در ادامه خواهید دید:

تفاوت بین ژنراتور براشلس و ژنراتور بدون جاروبک چیست؟

نحوه عملکرد دینام بدون جاروبک

ژنراتور برس و نحوه کار آن چیست؟

ژنراتور جاروبک چیست؟

مزایای موتور بدون جاروبک

معایب موتورهای جاروبک دار

مقایسه موتور های جاروبک دار و بدون جاروبک

موتور ذغالی چیست و چگونه کار می‌کند؟

مزایای ژنراتور براشلس

معایب ژنراتور براشلس

مزایای ژنراتور برس

معایب ژنراتور برس

ژنراتور بدون جاروبک بهتر است یا جاروبک دار


در هنگام انتخاب و خرید ابزارهای برقی حتما با این سوال مواجه می‌شویم که چه نوع موتوری قوی تر است؟

می‌خواهیم موتور ابزار برقی که انتخاب می‌نماییم از نوع براشلس باشد یا ذغالی؟

اصلا تفاوت موتور براشلس و ذغالی در چیست؟

آیا ارزش موتورهای براشلس بالاتر است؟

آیا پولی که بابت موتورهای براشلس ابزارآلات برقی و ابزارآلات شارژی می‌پردازیم، ارزش کافی را دارند؟

این ها تمام سوالاتی است که ممکن است ذهن ما را در هنگام خرید یک ابزار برقی به خود مشغول کند. ما در این مقاله‌ به تمامی این سوالات شما پاسخ خواهیم داد و معایب و مزایای موتورهای ذغالی و براشلس را به خوبی برای شما بررسی خواهیم کرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت بین ژنراتور براشلس و ژنراتور بدون جاروبک چیست؟

همه آنها از میدان مغناطیسی حرکت روتور برای تولید انرژی و تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند. دینام با برس‌ها از برس‌های کربنی برای کمک به هدایت جریان استفاده می‌کند. آلترناتور بدون جاروبک از دو روتور استفاده می‌کند که برای تولید جریان متحرک با هم می‌چرخند.

در حالت متعادل، ژنراتورهای براشلس معمولا بهتر از ژنراتورهای براشلس هستند. کاربران همچنین می‌توانند از مزایای فراوان دینام براشلس در انتخاب ژنراتور بهره مند شوند.

نحوه عملکرد دینام بدون جاروبک

نحوه عملکرد دینام بدون جاروبک

ماشین‌های براشلس از موتورهای بدون کربن برای تولید برق استفاده می‌کنند. اگر شرایط یکسان باشد، ژنراتور AC بدون جاروبک از سطح سخت افزاری برای حرکت جریان استفاده می‌کند. دینام بدون براش یک ژنراتور ضروری است و می‌توان از راه دور استفاده کرد. این نوع دینام راحت‌تر و سازگارتر است. علاوه بر این، به دلیل عملکرد بدون برس، آسیب به اجزای داخلی کم است.

دینام بدون جاروبک از دو روتور تشکیل شده است که برای تولید و حرکت جریان با هم می‌چرخند. چگونه جریان بدون براش موبایل را درک کنیم؟ دینام بدون جاروبک دارای ژنراتورهای رایج‌تری در انتهای چرخ دنده است و دستگاه هر جریانی را به جای برس حرکت می‌دهد. در مقایسه با سطح زمین دینام برس، این یک مزیت سریع است. با برس تعویض یا تعمیر نکنید. زمان و پول زیادی را صرف نکنید. یکی از موانع دینام براشلس این است که هزینه شروع آن بسیار بیشتر از دینام براشلس است.

دلیل این امر این است که مواد بیشتری در دینام براشلس استفاده می‌شود. با این حال، دینام بدون جاروبک برای اینکه یک دینام / ژنراتور ضروری باشد نیز مناسب‌تر است. آنها همچنین می‌توانند برای مدت طولانی بدود. در دراز مدت، می‌توانید با خرید دینام بدون برس، در پول خود صرفه جویی کنید. اما به یاد داشته باشید، این بسیار گرانتر از دینام برس است.

ژنراتور برس و نحوه کار آن چیست؟

دینام برس از یک برس (یا برس کربن) برای کمک به هدایت نیرو از طریق دینام یا دیزل ژنراتور استفاده می‌کند. استفاده از برس به عنوان یک تماس الکتریکی می‌تواند به رساندن جریان از دینام به جایی که برق مورد نیاز است کمک کند. آنها این را با چرخش جریان در حالی که روتور دینام انجام می‌دهند. ژنراتور برس به راحتی جریان را جابجا می‌کند، اما نیاز به پشتیبانی زیادی دارد. بسیاری از قطعات متحرک ژنراتور برس با هم کار می‌کنند. اگر یکی از آنها آسیب ببیند یا از کار بیفتد، بر حاشیه ژنراتور تأثیر می‌گذارد.

برس کربن و برس گرافیتی برای مدت طولانی فرسوده می‌شوند و گرد و غبار را جمع می‌کنند، بنابراین باید مرتباً تعویض شوند. بنابراین دینام برس برای استفاده‌های ملایم و کوتاه مدت مناسب‌تر از مکان‌های تمام وقت یا بدون سازش است. هزینه خرید بالقوه دینام برس بسیار کمتر از دینام بدون برس است، اما برای اکثر افراد ایده آل نیست زیرا در نهایت نیاز به تعمیر دارد.

ژنراتور جاروبک چیست؟

جاروبک برای عملکرد مناسب ابزارهای موتور های جاروبک دار ، مانند دریل ، پیکور ، سوهان ، دستگاه های شمشاد زن و دستگاه فرز ضروری است. جاروبک های کربنی با توجه به مارک و نوع ابزار انتخاب می شوند. آنها برای اطمینان از انتقال بهینه قدرت به روتور (قسمت دوار) روی قسمت ثابت موتور نصب می شوند. همچنین سوئیچینگ را بدون جرقه انجام می دهند.

این اجزا که به صورت جفت کار می کنند ، قطعاتی پوشیده اند و در معرض اصطکاک قرار دارند. جاروبک های کربنی در تماس دائمی با حلقه های لغزش هستند. این اجزای ساخته شده از گرافیت ، انواع مختلفی دارند. آنها می توانند مجهز به فنر ، اتصال دهنده (سیم با پلاگین) یا بدون نگهدارنده جاروبک باشند. جاروبک ها در اندازه ها و شکل های مختلف (عمدتا مربع ، مستطیل شکل) هستند و ممکن است شیارهایی برای بهبود هدایت داشته باشند.

سرعت مته به عنوان بخشی از گشتاور تعیین می شود که بستگی به قدرت میدان مغناطیسی دارد. جاروبک های کربنی فنر دار به فنری مجهز شده اند که دارای صفحه ای است تا از عبور بدون مقاومت برق اطمینان حاصل شود. در برخی موارد ، جاروبک ها بر روی نگهدارنده جاروبک نصب می شوند که دارای فنری است که برای افزایش فشار طراحی شده است.

از طرف دیگر ، از جاروبک های نوع breaker برای توقف عملکرد موتور و مته قبل از سایش کامل مواد گرافیت استفاده می شود. این به منظور حفظ عملکرد مطلوب وسیله است.

تولید کنندگان ابزارهای برقی قابل حمل ، از جمله مته ، معمولاً جاروبک هایی را می سازند که با ماشین های آنها سازگار است. ابعاد بر حسب میلی متر یا اینچ است که ضخامت ، عمق و عرض را نشان می دهد. با این حال ، این مشخصات ممکن است در هر تولید کننده ای متفاوت باشد.

مزایای موتور بدون جاروبک

فناوری موتور بدون جاروبک نه تنها قدرت ابزارهای برقی شارژی شما را افزایش می دهد ، بلکه عمر کار آنها را نیز خواهد افزود. با استفاده از این موتورها ، عملاً هیچ نگرانی برای نگهداری نخواهید داشت.

مزایای استفاده از فناوری بدون جاروبک بسیار زیاد است. عدم وجود جاروبک ، مشکلات مربوط به گرم شدن بیش از حد و خرابی را از بین می برد. عمر مفید موتور بدون جاروبک فقط به بلبرینگ ها مربوط می شود. موتور بدون جاروبک فشرده تر و دو تا سه برابر سبک تر از دستگاه های معمولی جاروبک دار است. این امر علاوه بر کاهش ارتعاش و سر و صدا ، قابلیت حمل را نیز بهبود می بخشد.

جابجایی های الکترونیکی قرار گرفتن در وضعیت های دقیق را امکان پذیر می کند. این موتور با روتورهای متعادل به حداکثر سرعت 50،000 دور در دقیقه می رسد. ماژول الکترونیکی ، انعطاف پذیری بیشتری را با طیف وسیع تری از تنوع و به ویژه حفظ گشتاور از ابتدا ارائه می دهد.

بدون وجود اصطکاک بین روتور و استاتور ، کارایی دستگاه به میزان قابل توجهی بهبود می یابد. گرما و اصطکاک کاهش می یابد در حالی که انرژی باتری بهینه می شود. با استفاده از باتری های معمولی ، قدرت دستگاه تا 25 درصد افزایش می یابد. به گفته تولیدکنندگان ، آخرین نسل باتری های Li-Ion (یون لیتیم) تا 50 یا حتی 60 درصد افزایش قابلیت استفاده در حالت باتری را ارائه می دهند.

عدم وجود اصطکاک به موتور اجازه می دهد بدون ایجاد جرقه حتی در حین کاربردهای با فشرده سازی زیاد ، کار کند. فناوری بدون جاروبک ناحیه ی تماسی ندارد ، که این باعث می شود تا سایش و هزینه نگهداری به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این مزایای متعددی دارد: موتور از نظر مصرف انرژی دارای کارایی بیشتری است که از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند ، نیاز به تعویض جاروبک ها را برطرف می کند و کاربران از عمر باتری طولانی تری برخوردار می شوند-خواهید دید که بهترین مته شارژی روی موتور بدون جاروبک کار می کند.


معایب موتورهای جاروبک دار

اگرچه موتورهای جاروبک دار ارزان ، قابل اعتماد و دارای گشتاور یا نسبت اینرسی بالا هستند ، اما دارای معایبی نیز هستند. این اجزا به مرور زمان از بین می روند و باعث ایجاد  گرد و مواد اضافی می شوند. این نوع موتورها برای تمیز کردن یا تعویض جاروبک ها نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. آنها همچنین به دلیل محدودیت های روتور ، اینرسی زیاد روتور ، حداکثر  سرعت قابل تحمل پایین و تداخل الکترومغناطیسی (EMI) به دلیل قوس بر روی جاروبک ها ، اتلاف حرارت کمی دارند.

اصل عملکرد موتورهای بدون جاروبک همان موتورهای دارای جاروبک دار (کنترل سوئیچینگ با استفاده از بازخورد موقعیت داخلی محور) است اما طراحی کلی آنها متفاوت است. طراحی واحدهای بدون جاروبک مقاومت داخلی را کاهش می دهد و به دفع حرارت تولید شده در سیم پیچ های استاتور کمک می کند. بنابراین کارایی بهتری دارد زیرا گرمای سیم پیچ ها می تواند به لطف محفظه ی بسیار بزرگ موتور به طور موثرتری از بین برود.

بر خلاف موتور های جاروبک دار ، آهنربای دائمی روی واحد بدون جاروبک روی روتور نصب می شود. استاتور از فولاد نورد شیار دار است و شامل سیم پیچ است. از سوی دیگر ، واحدهای جاروبک دار به اجزای خارجی کمی نیاز دارند و یا هیچ قطعه ای ندارند بنابراین در شرایط محدود به خوبی کار می کنند.

مقایسه موتور های جاروبک دار و بدون جاروبک

در یک موتور الکتریکی معمولی ، روتور (قسمت چرخشی دستگاه) در داخل استاتور (قسمت ثابت) می چرخد که هر دو با یک اتصال الکتریکی به هم متصل می شوند: یعنی کلکتور یا کموتاتور که با جاروبک های کربنی کوچک در تماس است.

با استفاده از فناوری بدون جاروبک ، روتور متشکل از آهن ربا و استاتور از سیم پیچ هایی است که به طور متناوب بار مثبت یا منفی دارند. بنابراین ، قطب ها جذب و دفع می شوند و به موتور اجازه چرخش می دهند. مزیتش این است که هیچ تماس فیزیکی بین روتور و استاتور وجود ندارد. انرژی از طریق مغناطیس از یکی به دیگری منتقل می شود.

موتور با جریان مستقیم ، به لطف جریان متناوب تولید شده توسط کارت الکترونیکی کار می کند بدین شکل که جریان مستقیم را به فرکانس متغیر سه فاز تبدیل می کند. بنابراین ، سیم پیچ ها به طور متناوب تغذیه می شوند تا یک میدان چرخشی و در نتیجه چرخش ایجاد شود. ماژول الکترونیکی که در موتور یا در محفظه تعبیه شده است به طور مداوم جریان را تنظیم می کند تا موتور با حداکثر کارایی کار کند. این باعث بهبود عملکرد کلی می شود و بنابراین این ارزش پولی را که بابتش پرداخته ایم نشان میدهد.

موتور ذغالی چیست و چگونه کار می‌کند؟

قبل از تعریف موتور ذغالی بهتر است ذغال ها را بشناسیم. ذغال ها ، قطعات فلزی کوچکی هستند که از کربن ساخته می‌شوند و بر روی کموتاتور موتورها نصب می‌شوند.
ذغال ها وظیفه‌ی رساندن جریان الکتریکی به کموتاتور را بر عهده دارند. بعد از رساندن این جریان الکتریکی ، کموتاتور به سیم پیچ‌های درون موتور ، انرژی لازم را می‌دهد تا میدان الکترومغناطیسی را برای چرخاندن شفت موتور ، بچرخاند.
موتورهای ذغالی از زمانی که ابزارآلات برقی وجود دارند ، موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را در انواع ابزارآلات برقی مشاهده کنید.

مزایای ژنراتور براشلس

مزایای ژنراتور براشلس

دیزل ژنراتور براشلس دارای ویژگی‌های بی‌صدا و بدون صدا است تا در تمامی محیط‌های کاری به راحتی کار کند. علاوه بر این، اصطکاک ایجاد شده در حین کار بسیار کم است.

دینام ژنراتور بدون جاروبک نسبت به ژنراتور بدون جاروبک نگهداری، تعمیر و تعویض آسان‌تر است. در عین حال، قطعات متحرک دیزل ژنراتور کاهش یافته و اولویت سایش کاهش می‌یابد. عملکرد دستگاه براشلس خرابی تصادفی دما را کاهش می‌دهد.

همه ما می‌دانیم که هزینه ژنراتور بدون جاروبک بیشتر از ژنراتور براشلس است. با این حال، عمر مفید این ژنراتور آماده به کار ۴-۵ برابر بیشتر از دستگاه برس سنتی است.

طراحی دینام براشلس فشرده‌تر است، اما وزن آن ۳ تا ۴ برابر سبک‌تر از دینام بدون برس است. به دلیل قابل حمل بودن، ژنراتور را می‌توان به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

معایب ژنراتور براشلس

از آنجایی که موتورهای براشلس نیاز به کنترلرهای الکترونیکی دارند، هزینه چنین واحدهایی بالاست. اگر براشلس ژنراتور دیزلی آسیب دیده است و هزینه تعمیر و نگهداری آن بالا است، برای تعمیر آن به تکنسین‌های بسیار ماهر نیاز دارد.

مزایای ژنراتور برس

  • خرید با قیمت پایین.
  • تعمیر و نگهداری آسان.
  • هزینه تعمیر و نگهداری و تعویض کم و راحت است
  • پرسنل برق عمومی می‌توانند از مجموعه ژنراتور مراقبت کنند

معایب ژنراتور برس

  • از دست دادن و اصطکاک عالی است.
  • عمر مفید آن کوتاه‌تر از ژنراتور بدون جاروبک است.
  • راندمان نسبتاً پایین است.
  • توان خروجی دستگاه نیز بسیار کم است.

ژنراتور بدون جاروبک بهتر است یا جاروبک دار؟

به طور خلاصه ، موتورهای بدون جاروبک بهتر از واحدهای جاروبک دار هستند. کاربران می توانند از مزایای کاهش تعمیر و نگهداری ، بهبود کارایی ، کاهش گرما و سر و صدا استفاده کنند. موتورهای بدون جاروبک واحدهایی با کار همزمان با یک یا چند آهنربای دائمی هستند. ابزارهای برقی با موتور بدون جاروبک در حال حاضر جزو محصولات گران قیمت محسوب می شوند.

موتور DC از دو قسمت الکتریکی تشکیل شده است: استاتور و روتور. هنگام تغذیه موتور ، یک فعل و انفعال مغناطیسی ایجاد می کند که موتور را در حرکت قرار می دهد. وقتی جهت ولتاژ موتور را برعکس می کنید ، جهت چرخش مخالف حالت قبل خواهد شد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ژنراتور با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

همچنین بخوانید
در این مقاله به معرفی انواع کارواش صنعتی و کاربرد های آن اشاره میکنیم پس با ما همراه باشید. کارواش های صنعتی دستگاهی پر کاربرد هستند. که برای شستشوی سطوح و اشیا کثیف یا آلوده، مانند، وسایل نقلیه و سطوح بتنی، نمای ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرند.
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: