شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

انواع کارواش بر اساس کاربرد

انواع کارواش بر اساس کاربرد، کارواش صنعتی و خانگی دو نوع کارواش هستند که به منظور شستشوی خودروها و وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو نوع کارواش تفاوت‌هایی در مقیاس، قدرت و کاربردهای خود دارند.

امروزه استفاده از کارواش صنعتی و کارواش خانگی به روز در حال افزایش است.

در ادامه خواهید دید:


کارواش صنعتی و خانگی چیست

موارد استفاده از کارواش صنعتی

کاربرد کارواش صنعتی و خانگی

انواع کارواش صنعتی بر اساس سوخت


کارواش صنعتی و خانگی چیست

کارواش صنعتی و خانگی چیست

کارواش صنعتی و خانگی دو نوع کارواش هستند که به منظور شستشوی خودروها و وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو نوع کارواش تفاوت‌هایی در مقیاس، قدرت و کاربردهای خود دارند.

کارواش خانگی

کارواش خانگی یا همان کارواش حوله‌ای معمولاً برای استفاده در خانه یا محیط‌های کوچکتر طراحی شده است. این دستگاه‌ها معمولاً دارای پمپ کوچکتری هستند که با فشار آب متوسط، آب را بر روی خودرو پاشیده و از طریق قدرت مکانیکی حوله‌ها و برس‌ها، لکه‌ها و خاک را از سطح خودرو پاک می‌کنند. کارواش خانگی معمولاً برای شستشوی خودروهای شخصی و وسایل نقلیه کوچکتر مانند اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها قابلیت حمل و نقل آسان دارند و معمولاً برق شهری برای کارکرد خود استفاده می‌کنند.

کارواش صنعتی

کارواش صنعتی یا همان کارواش احتراقی به منظور استفاده در محیط‌های صنعتی و تجاری طراحی شده است. این دستگاه‌ها دارای پمپ‌های با فشار بالا هستند که قادر به ایجاد جریان آب با فشار قوی هستند. این نوع کارواش‌ها معمولاً برای شستشوی خودروهای سنگین مانند کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، ماشین‌آلات سنگین و وسایل نقلیه صنعتی بزرگتر استفاده می‌شوند. ضرورت استفاده از قدرت بیشتر، سرعت بالاتر شستشو و شستشوی موثرتر از جمله ویژگی‌های کارواش صنعتی است. برخی از کارواش‌های صنعتی احتراقی با استفاده از موتورهای بنزینی یا دیزل عمل می‌کنند. همچنین، این دستگاه‌ها معمولاً به سیستم‌های خشک کننده برای خشک شدن سریع‌تر خودروها پس از شستشو مجهز هستند.

بنابراین، تفاوت اصلی بین کارواش صنعتی و خانگی در مقیاس، قدرت و کاربردهایشان است.

موارد استفاده از کارواش صنعتی

زمانی که آب با فشار بالا روی سطح ریخته می‌شود پیوند بین مواد آلوده‌کننده و سطح را ضعیف کرده و باعث تمیزی سطح از مواد آلاینده می‌شود. از این‌رو می‌توان سطوح مختلف را با کارواش صنعتی تمیز کرد.

شستشوی خودرو

بیشترین کاربری کارواش صنعتی برای شستشوی خودرو است. ماشین‌آلات سنگین که سطح گسترده‌ای دارند و شستشوی آن‌ زمان و نیروی زیادی را می‌طلبد با کارواش صنعتی به راحتی تمیز خواهد شد.

ضمن آن‌که از این دستگاه برای شستشوی خودروهای سواری نیز استفاده می‌شود. تنها باید مراقب بود که نازل کارواش نسبت به خودرو زاویه‌دار نگه‌ داشته شود. زیرا فشار مستقیم آب احتمال رنگ‌پریدگی ماشین را به‌وجود می‌آورد.

شستشوی سطوح شهری

کارواش صنعتی یکی از تجهیزات مفید برای شهرداری‌ها است. پمپ کارواش صنعتی انتقال پرفشار آب را به‌وجود می‌آورد. آب از نازل با سرعت و توان بالا روی سطوح پاشیده می‌شود که منجر به شستشوی سطوح شهری می‌شود. پاک کردن دیوارها بعد از انتخابات به‌وسیله کارواش صنعتی انجام می‌شود.

شستشوی منازل

نظافت منازل امری مهم در سنت ایرانی تلقی می‌شود. معمولاً امکان تمیزی تمام خانه به روش سنتی وجود ندارد، از جمله: درب منازل، استخر، پارکینگ و دیوارهای خاک گرفته حیاط؛ شستشوی این مناطق از خانه نیازمند آب با فشار بسیار قوی است، عملکردی که ما از کارواش صنعتی انتظار داریم.

شستشوی منازل با کارواش صنعتی کوچک یکی از مواردی است که امکان‌پذیر است. در صنایع کشاورزی، نفت و گاز و صنایع غذایی استفاده از کارواش صنعتی ارزان رواج زیادی دارد.

کاربرد کارواش صنعتی و خانگی

کاربرد کارواش صنعتی و خانگی

کاربرد این وسیله نیز مانند هر ماشین و دستگاه دیگری دارای کلاسه‌بندی متفاوت است. این‌که یک کارواش صنعتی چه کاربردی دارد و در چه مکانی مورد استفاده قرار می‌گیرد باعث گروه‌بندی متفاوت این دستگاه می‌شویم.

کارواش صنعتی با فشار کم

 کارواش صنعتی همان‌طور که از اسم این دستگاه می‌توان حدس زد، دبی این مدل کارواش صنعتی پایین است و برای شستشوی خودروهای شخصی، سطح کثیف منازل و مکان‌های کوچک اداری و صنعتی مناسب است. پمپ کارواش صنعتی با فشار کم یک پمپ معمولی است که با برق تکفاز کار می‌کند.

فشار خروجی این نوع کارواش خانگی، بسیار پایین بوده و کمتر از 150 بار است. این مدل دستگاه، طراحی کوچک دارد و سازگار با کاربری شخصی تولید شده است. سروصدای کم، پرتابل بودن، استفاده از برق شهری و قیمت ارزان کارواش صنعتی با فشار کم نسبت به کارواش‌های دیگر از مزایای این دستگاه است.

کارواش صنعتی با فشار بالا

نام دیگر این مدل دستگاه کارواش صنعتی فوق قوی است. کاربری این دستگاه بیشتر برای کارخانه‌ها، صنایع تبدیلی و شستشوی ماشین‌آلات بزرگ صنعتی است.جرم‌بری بدنه ماشین‌آلات صنعتی، تخریب بتن و پاکسازی بدنه قطارها و ماشین‌های بزرگ از جمله موارد استفاده از کارواش صنعتی با فشار بالا است.

این نوع از کارواش می‌تواند به برق تک‌فاز و سه فاز وصل شود. کارواش‌ها برای پاشش آب نیاز به پمپ دارند. استفاده از نوع پمپ می‌تواند نوع برق ورودی را مشخص کند. معمولا پمپ‌ها با دبی بالاتر از 200 با برق سه فاز کار می‌کنند.

منبع دیگر تغذیه این مدل کارواش استفاده از سوخت‌های فسیلی است. موتور این دستگاه با تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی باعث حرکت پمپ می‌شود. پمپ انتقال آب را ایجاد می‌کند.

آب با فشار بسیار بالا از شلنگ عبور می‌کند. لنس قسمت واسط بین شلنگ و نازل است آب با عبور از لنس وارد نازل می‌شود و با فشار اهرم نازل آب به سطح پاشیده می‌شود.

قیمت کارواش صنعتی با فشار بالا از دیگر دستگاه‌ها کمی بالاتر است که البته به نوع پمپ و اجزای سازنده نیز بستگی دارد. ابعاد بزرگتر، پمپ قوی و قابل حمل بودن از خصوصیت این دستگاه است.

استفاده از پمپ فشار بالا با سوخت فسیلی مزایای خاص خود را دارد. حذف کابل، قابلیت استفاده در مکان‌هایی که منبع برق وجود ندارد و قیمت ارزان‌تر سوخت فسیلی نسبت به برق سه فاز از جمله مزایای این ‌گونه کارواش صنعتی است. کارواش صنعتی بنزینی یا گازوئیلی فقط در فضای باز مجاز است.

کارواش صنعتی آب گرم

کاربری این دستگاه برای سطوحی است که کثیفی آن‌ها از مواد چرب، روغن یا لجن‌های فاضلاب است. کارواش صنعتی آب گرم از یک سیستم گرم‌کن استفاده می‌کند. یک بویلر یا آبگرمکن می‌تواند قبل یا بعد از پمپ قرار بگیرد. آبگرمکن قبل از پمپ آب ابتدا گرم شده و بعد به داخل پمپ می‌رود و پمپاژ صورت می‌گیرد؛ اما استفاده از این سیستم مشکلات خود را دارد.

آب گرم ورودی به پمپ باعث خرابی اورینگ و قطعات پلاستیکی پمپ می‌شود. و برای گرم ماندن آب نیاز است تا آبگرمکن از ابتدای روز روشن بماند، به همین خاطر مصرف سوخت یا برق بسیار بالا می‌رود.

قرارگیری آب‌گرمکن بعد از پمپ باعث می‌شود که آب بعد از پمپاژ وارد بویلر شده و در مجاورت با گرما آب داغ شده و از نازل خارج شود. کنترلر واقع شده در بویلر به‌گونه‌ای است که با ورود آب به بویلر فرمان گرم کردن آب صادر می‌شود و بعد از آن‌که آب قطع شد، بویلر خاموش می‌شود.

دمای آب در مدل اول (قرارگیری بویلر قبل از پمپ) حداکثر 40 درجه خواهد بود ولی در مدل دوم آب تا 80 درجه نیز گرم خواهد شد. قیمت کارواش صنعتی آب گرم از کارواش آب سرد گران‌تر است.

کارواش صنعتی آب سرد

قرار نداشتن بویلر در مسیر پمپاژ آب تنها تفاوت کارواش آب سرد و گرم است. در حقیقت آب با دمایی که وارد پمپ می‌شود با همان درجه حرارت نیز از نازل خارج می‌شود. استفاده از این کارواش برای تمام سطوح مناسب است، ضمن آن‌که آب به‌طور مستقیم از پمپ به سمت نازل می‌رود، برای همین با کاهش فشار مواجه نمی‌شویم.

بعضی از افراد برای آن‌که هزینه بالاتری برای خرید کارواش آب گرم نکنند از کارواش آب سرد استفاده می‌کنند، این افراد آب گرم را وارد دستگاه می‌کنند که باید به این نکته توجه داشت تجهیزات استفاده شده در کارواش آب سرد مطابق با درجه دمایی این کارواش است و استفاده از آب گرم برای این کارواش صحیح نیست.

برای آگاهی از خرید پمپ کارواش صنعتی و لیست قیمت کارواش صنعتی، قیمت کارواش صنعتی تک فاز و سه فاز، کارواش صنعتی تک فاز 200 بار، پمپ کارواش کوچک صنعتی، پمپ کارواش خارجی، کارواش صنعتی قیمت مناسب، کارواش صنعتی چینی، کارواش صنعتی اصلی و اورجینال، کارواش صنعتی اروپایی، با کارشناسان آبادیزل مشورت بگیرید.

انواع کارواش صنعتی بر اساس سوخت

انواع کارواش صنعتی بر اساس سوخت

از آنجایی که بیش‌ترین کاربرد این نوع کارواش برای مصارفی همچون صنعتی، نیمه صنعتی، دستگاه ها و ماشین آلات سنگین است، از این رو طراحان و سازندگانش آن را در اندازه های گوناگونی طراحی و تولید میکنند در انتخاب این سری محصولات باید توجه کرد به دلیل ا سر و صدای زیاد آن از این دستگاه نمیتوان در محیط های داخلی استفاده کرد.

کارواش صنعتی برقی

همان گونه که نام این دستگاه کارواش صنعتی مشخص است کارواش صنعتی برقی از برق تغذیه میکند. از این رو برای انجام فرایند تمیزکاری از موتور الکتریکی بهره میگیرد. عمده ترین استفاده از نوع تجهیزات، برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی است.

کارواش صنعتی بنزینی

دستگاه کارواش خانگی بنزینی یا دیزلی یکی دیگر از انواع مدل های واترجت صنعتی است. این نوع از دستگاه ها برای انجام فرایند نظافتی انرژی مورد نیاز خود را از بنزین تأمین می کند.

شایان ذکر است که روش کاری دستگاه کارواش هیچ گونه تفاوتی با مدل برقی آن ندارد و تنها تفاوت آن ها در نوع منبع تغذیه آن ها است.

آبادیزل نمایندگی فروش انواع کارواش صنعتی بوده و محصول را با پلمپ کامل کارخانه در کارتن توسط پیک در تهران و توسط باربری به تمام نقاط ایران در کمترین زمان ممکن ارسال می کند.

و برای مشتریانی عزیزی که قصد خرید کارواش صنعتی با کیفیت به صورت حضوری دارند ما این امکان را فراهم کرده ایم تا شما بتوانید به صورت حضوری از ما خرید کنید و پس از تست کامل دستگاه، آن را تحویل بگیرید.

شما در این مقاله به انواع کارواش بر اساس کاربرد آشنا شده اید. امیدوارم که این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشه اگر سوالات و پیشنهاداتی دارید در قسمت نظرات برایمان کامنت بگذارید.


برای خرید و مشاوره کارواش های مختلف با کارشناسان آبادیزل تماس بگیرید. شماره های تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ - ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴

faq

بله، برخی از دستگاه‌های کارواش صنعتی دارای سیستم خشک کننده هستند. این سیستم‌ها معمولاً از فن‌های قدرتمند استفاده می‌کنند که هوا را با سرعت بالا به سمت خودرو هدایت می‌کنند، تا آب روی سطح خودرو سریعاً تبخیر شود و خودرو به طور موثر خشک شود. سیستم خشک کننده به عنوان یک امکان اضافی در برخی از دستگاه‌های کارواش صنعتی وجود دارد و می‌تواند در کاهش زمان خشک شدن خودرو و جلوگیری از تشکیل نقطه‌های آبگیری و لکه‌های باقیمانده موثر باشد.

همچنین بخوانید
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: