شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

نحوه دریافت قبض برق با شماره کنتور

نحوه دریافت قبض برق با شماره کنتور برای دریافت قبض برق با شماره کنتور، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید.


به طور کلی، شرکت توزیع برق محلی در منطقه شما مسئولیت ارائه قبض برق را دارد و شما می‌توانید به اداره برق تماس بگیرید و از طریق خدمات مشترکین یا اینترنتی، قبض خود را دریافت کنید.


مجموعه آبادیزل صرفا جهت اطلاع شما عزیزان این مطلب را نگارش کرده و در صورت بروز مشکل با "اداره برق" 121 تماس بگیرید


در این مقاله قصد داریم به روش و نحوه دریافت قبض برق با شماره کنتور بپردازیم، با آبادیزل همراه باشید:


برق قطع شده کجا زنگ بزنم؟

قبض برق چیست؟

پیدا کردن شماره کنتور برق

روش دریافت شماره اشتراک کنتور برق

دسترسی به شناسه قبض برق از طریق شماره بدنه کنتور

دریافت قبض برق از طریق شماره کنتور با اپلیکیشن

گرفتن قبض برق از طریق شماره کنتور بدون اپلیکیشن

پرداخت قبض برق از طریق مراجعه حضوری

پرداخت قبض برق از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق

پرداخت قبض برق از طریق پیامک

پرداخت قبض برق از طریق تلفن گویا

پرداخت قبض برق با شناسه قبض

روش پرداخت قبض برق با شماره کنتور

دریافت شناسه قبض برق

استعلام شماره بدنه کنتور برق


برق قطع شده کجا زنگ بزنم

شما میتوانید برای پیگیری قطع برق یا مشکلات بیشتر با شماره 121 اداره برق (سامانه فوریت‌های برقی) تماس بگیرید.

به هیچ عنوان برای مشکل برق خود با آبادیزل تماس نگیرید با تشکر

قبض برق چیست

قبض برق چیست

قبض برق، صورتحسابی است که برای مصرف برق در خانه، محل کار و سایر مصارف تهیه می‌شود. این صورتحساب شامل اطلاعاتی است که مربوط به میزان مصرف برق، تعرفه‌های مصرف برق، مالیات‌ها و هزینه‌های دیگر مربوط به سرویس‌های برق است.

در اغلب کشورها، شرکت‌های توزیع برق مسئول صدور قبض برق هستند. این شرکت‌ها با توجه به میزان مصرف برق، تعرفه‌های مصرف برق و هزینه‌های دیگر، قبض برق را تهیه و به مشترکان خود ارائه می‌دهند.

معمولاً، قبض برق در بازه‌های زمانی مشخصی صادر می‌شود، به طور مثال ماهانه یا دو ماهه یا چهار ماهه. قبض برق می‌تواند به صورت یک فاکتور چاپی یا الکترونیکی صادر شود و شامل اطلاعاتی مانند شماره مشترک، شماره کنتور، نام و نام خانوادگی مشترک، میزان مصرف برق، تعرفه‌های مصرف برق، مالیات‌ها و هزینه‌های دیگر مربوط به سرویس‌های برق است.

معمولاً، مشترکان می‌توانند با پرداخت قبض برق خود، از این سرویس بهره‌مند شوند و از قطعی برق در صورت عدم پرداخت قبض جلوگیری شود.

هزینه‌های قبض برق شامل موارد زیر می‌شود:

میزان مصرف برق

هزینه برق بر اساس میزان مصرف برق در ساعات مختلف روز و شب و در روز‌های مختلف هفته محاسبه می‌شود.

تعرفه‌های مصرف برق

هزینه برق بر اساس تعرفه‌های مصرف برق محاسبه می‌شود. تعرفه‌های مصرف برق بسته به مصرف برق، زمان مصرف برق و نوع مصرف برق متفاوت است.

هزینه‌های اضافی

 هزینه‌های اضافی شامل هزینه‌هایی مانند مالیات‌ها، عوارض، هزینه‌های سرویس‌دهی و غیره است.

مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر برق)

 در بسیاری از کشورها، مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر برق) نیز برای قبض برق اعمال می‌شود.

پیدا کردن شماره کنتور برق

پیدا کردن شماره کنتور برق

شماره کنتور برق، یک شناسه یکتا برای هر اشتراک برق است که در صورت نیاز به پرداخت قبض برق، باید آن را به کار برده و به شرکت توزیع برق گزارش دهید. برای پیدا کردن شماره کنتور برق خود، می‌توانید به روش‌های زیر رجوع کنید:

بررسی قبض برق

شماره کنتور برق شما در قبض برق شما ذکر شده است. برای پیدا کردن شماره کنتور برق، به گواهی پرداخت خود نگاه کنید.

مشاهده شماره کنتور بر روی کنتور برق

شماره کنتور برق شما بر روی کنتور برق شما نوشته شده است. برای پیدا کردن شماره کنتور برق، به کنتور خود نگاه کنید.

مراجعه به شرکت توزیع برق

 شما می‌توانید با مراجعه به شرکت توزیع برق محلی خود، از آنها شماره کنتور خود را دریافت کنید. برای این کار، به دفتر شرکت توزیع برق محلی خود مراجعه کنید و اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهید.

استفاده از سرویس‌های آنلاین

 برخی شرکت‌های برق، سرویس‌های آنلاینی را برای مشترکین خود ارائه می‌دهند که شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، از جمله آدرس شما و شماره پایانه‌ی برق خود، شماره کنتور برق خود را پیدا کنید.

در هر صورت، بهتر است با شرکت توزیع برق محلی خود تماس بگیرید و روش‌های دقیق برای پیدا کردن شماره کنتور برق را با آنها مطرح کنید.

روش دریافت شماره اشتراک کنتور برق

روش دریافت شماره اشتراک کنتور برق

شماره اشتراک کنتور برق، شناسه‌ای است که برای هر اشتراک برق تعیین شده است و با استفاده از آن می‌توانید قبض برق خود را پرداخت کنید. برای تشخیص شماره اشتراک کنتور برق، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

بررسی قبض برق

شماره اشتراک کنتور برق شما در قبض برق شما ذکر شده است. برای پیدا کردن شماره اشتراک کنتور برق، به گواهی پرداخت خود نگاه کنید.

مراجعه به شرکت توزیع برق

 شما می‌توانید با مراجعه به دفتر شرکت توزیع برق محلی خود، از آنها شماره اشتراک کنتور برق خود را دریافت کنید. برای این کار، اطلاعات مورد نیاز خود را ارائه دهید.

مشاهده شماره کنتور بر روی کنتور برق

 شماره کنتور برق شما بر روی کنتور برق شما نوشته شده است. برای پیدا کردن شماره اشتراک کنتور برق، به کنتور خود نگاه کنید.

استفاده از سرویس‌های آنلاین

برخی شرکت‌های برق، سرویس‌های آنلاینی را برای مشترکین خود ارائه می‌دهند که شما با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، مانند شماره کنتور برق، آدرس خود و شماره پایانه برق خود، شماره اشتراک کنتور برق خود را پیدا کنید.

تماس با خط امداد برق

در برخی موارد، می‌توانید با تماس به خط امداد برق، شماره اشتراک کنتور برق خود را دریافت کنید. شماره خط امداد برق در بسیاری از کشورها در دسترس است و می‌توانید با جستجوی آن در اینترنت، آن را پیدا کنید.

دسترسی به شناسه قبض برق از طریق شماره بدنه کنتور

دسترسی به شناسه قبض برق از طریق شماره بدنه کنتور

شناسه برق (یا همچنین شماره کنتور) روی کنتور برق معمولاً در بخش مربوط به شناسایی دستگاه قرار دارد. مکان دقیق قرارگیری شناسه برق بسته به نوع و مدل کنتور ممکن است متفاوت باشد، اما در اکثر موارد می‌توانید آن را در یکی از مکان‌های زیر پیدا کنید:

روی بدنه کنتور

 برخی از کنتورهای برق، شماره کنتور را روی بدنه خود دارند. این شماره معمولاً به صورت الفبایی یا عددی نمایش داده می‌شود و ممکن است با علامت “ID” یا “Serial Number” مشخص شده باشد.

پشت درب کنتور

 در برخی مدل‌های کنتورهای برق، شماره کنتور در قسمت پشت درب کنتور قابل مشاهده است. برای دسترسی به این شماره، ممکن است لازم باشد درب کنتور را باز کنید یا قسمتی از آن را جدا کنید.

صورتحساب قبض برق

 شناسه برق معمولاً در صورتحساب قبض برق شما نیز ذکر می‌شود. اگر نتوانستید شماره کنتور را روی خود کنتور پیدا کنید، می‌توانید به قسمتی از صورتحساب نگاه کنید که مربوط به شناسه برق است. این شماره به صورت الفبایی یا عددی و در بالای صورتحساب ممکن است ذکر شده باشد.

اگر برای شما این سوال پیش آمده است که پس از حذف صدور کاغذی قبض، چگونه می‌توان به همه اطلاعات قبض دسترسی داشت؟ پاسخ این مسئله بسیار ساده است. با الکترونیکی شدن قبض ها، تنها راه دسترسی به اطلاعات قبض و پرداخت بدهی دوره‌ای به شرکت برق استان، دانستن شماره شناسه قبض است. برای اینکه بتوانید شناسه قبض را از طریق شماره کنتور پیدا کنید ابتدا لازم است شماره کنتور را از روی اطلاعات نوشته شده بر روی بدنه کنتور خانه خود پیدا کنید. پس از یادداشت نمودن آن می‌توانید با توجه به روش های گفته شده در این مقاله، برای دسترسی به شناسه قبض برق خود اقدام کنید.

دریافت قبض برق از طریق شماره کنتور با اپلیکیشن

دریافت قبض برق از طریق شماره کنتور با اپلیکیشن

جهت ثبت شماره کنتور برق برای دریافت قبض، پس از این که برنامه برق من برای شما نصب شد، باید برنامه را در گوشی موبایل خود اجرا کنید. پرداخت قبض برق با شماره کنتور شامل مراحلی است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

مرحله اول: با باز شدن برنامه، در بالای صفحه سمت چپ گزینه ای به نام ثبت شناسه مشاهده می کنید که باید بر روی دکمه + کلیک کنید.

مرحله دوم: با کلیک بر روی + صفحه جدیدی برای شما باز می شود که باید شماره بدنه کنتور برق را وارد کنید. برای وارد کردن شماره بدنه کنتور، باید روی گزینه جستجو با بدنه کنتور کلیک کنید.

مرحله سوم: در قسمت پایینی باید اطلاعات خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل شهر و شماره بدنه کنتور است. پس از ثبت نهایی اطلاعات باید روی دکمه تأیید کلیک کنید تا بتوانید شناسه قبض خود را مشاهده و هزینه آن را پرداخت نمایید و بدین ترتیب نسبت به استعلام بدهی برق با شماره بدنه کنتور اقدام نمایید

گرفتن قبض برق از طریق شماره کنتور بدون اپلیکیشن

گرفتن قبض برق از طریق شماره کنتور بدون اپلیکیشن

برای پیدا کردن شناسه قبض برق از طریق شماره بدنه کنتور راه دیگری نیز وجود دارد. اگر گوشی موبایل ندارید و یا امکان نصب برنامه برای شما وجود ندارد، می توانید با شماره ۱۲۱ در تهران تماس بگیرید. این شماره مربوط به فوریت های برق تهران است. پس از برقراری اتصال باید داخلی مربوط به خدمات مشترکین را شماره گیری کنید. سپس در این بخش می توانید شماره بدنه کنتور را وارد و شناسه قبض خود را پرداخت کنید.

برای گرفتن قبض برق خود از طریق شماره کنتور برق، شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر اقدام کنید:

استفاده از سامانه آنلاین

بسیاری از شرکت‌های توزیع برق، سامانه آنلاینی را برای مشترکین خود ارائه می‌دهند که امکان دریافت قبض برق از طریق وارد کردن شماره کنتور برق را فراهم می‌کند. برای استفاده از این سامانه‌ها، باید ابتدا به سایت شرکت توزیع برق محلی خود مراجعه کنید و در سامانه آنلاین ثبت نام کنید. سپس با وارد کردن شماره کنتور برق، می‌توانید قبض برق خود را دریافت کنید.

مراجعه به دفتر شرکت توزیع برق

شما می‌توانید با مراجعه به دفتر شرکت توزیع برق محلی خود، قبض برق خود را دریافت کنید. برای این کار، باید با داشتن شماره کنتور برق خود و مدارک شناسایی خود، به دفتر شرکت توزیع برق مراجعه کنید و درخواست دریافت قبض برق خود را ثبت کنید.

تماس با خط امداد برق

 در برخی موارد، می‌توانید با تماس به خط امداد برق، قبض برق خود را از طریق شماره کنتور برق دریافت کنید. شماره خط امداد برق در بسیاری از کشورها در دسترس است و می‌توانید با جستجوی آن در اینترنت، آن را پیدا کنید.

در هر صورت، برای گرفتن قبض برق خود از طریق شماره کنتور برق، بهتر است با شرکت توزیع برق محلی خود تماس بگیرید و روش‌های دقیق را با آنها مشاوره کنید.

پرداخت قبض برق از طریق مراجعه حضوری

پرداخت قبض برق از طریق مراجعه حضوری

برای پرداخت قبض برق خود از طریق مراجعه حضوری، شما می‌توانید به یکی از مراکز پرداخت قبض برق مراجعه کنید. این مراکز معمولاً در فروشگاه‌ها، پست‌ها، بانک‌ها و دفاتر توزیع برق قرار دارند و به شما امکان پرداخت قبض برق را از طریق پرداخت نقدی، کارت بانکی و یا چک می‌دهند.

برای پرداخت قبض برق خود از طریق مراجعه حضوری، باید قبض برق خود را به همراه کد پرداخت و رمز پرداخت (اگر لازم است) به مرکز پرداخت قبض برق ببرید. سپس می‌توانید با پرداخت هزینه قبض برق، از خدمات ارائه شده توسط مرکز پرداخت قبض برق استفاده کنید.

همچنین، در بعضی از کشورها، شما می‌توانید با مراجعه به دفتر شرکت توزیع برق محلی خود، قبض برق خود را پرداخت کنید. در این صورت، باید قبض برق خود را به همراه مدارک شناسایی خود به دفتر شرکت توزیع برق ببرید و هزینه قبض را پرداخت کنید.

در هر صورت، برای پرداخت قبض برق خود از طریق مراجعه حضوری، بهتر است با شرکت توزیع برق محلی خود تماس بگیرید و اطلاعات دقیق را دریافت کنید.

پرداخت قبض برق از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق

پرداخت قبض برق از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق

پرداخت قبض برق از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق یکی از راه‌های راحت و سریع برای پرداخت قبض برق می‌باشد.پرداخت قبض برق از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق به سادگی و با امنیت بالا امکان‌پذیر است. برای پرداخت قبض برق خود از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق، بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد سایت شرکت توزیع نیروی برق محلی خود شوید.
  2. در بخش پرداخت قبض، شماره اشتراک کنتور برق خود را وارد کنید.
  3. در صفحه بعد، مبلغ قابل پرداخت برای قبض برق خود را بررسی کنید.
  4. در این مرحله، باید یکی از روش‌های پرداخت از جمله پرداخت از طریق کارت بانکی، پرداخت از طریق درگاه اینترنتی، پرداخت از طریق موبایل بانکی و یا پرداخت نقدی را انتخاب کنید.
  5. در صورتی که روش پرداخت را انتخاب کردید، باید اطلاعات کارت بانکی یا شماره موبایل خود را وارد کنید و سپس مبلغ قابل پرداخت را تأیید کنید.
  6. پس از تأیید پرداخت، مبلغ مربوط به قبض برق شما از حساب شما کسر می‌شود و قبض شما به عنوان پرداخت شده در نظر گرفته می‌شود.

پس از تکمیل فرم ها، روی گزینه نمایش کلیک کنید تا شناسه قبض به شما نمایش داده شود.

سریال نامبر، شماره ساختمانی و شماره ردیف باید دقیقاً معادل همان اعدادی باشند که روی بدنه کنتور نوشته شده است.

شماره بدنه کنتور روی خود کنتور نشان داده شده است.

در حال حاضر تنها شرکت های برق می توانند شناسه قبض را از روی شماره کنتور در اختیار شما بگذارند و دفاتر پیشخوان دولتی چنین امکانی ندارند.

از طریق پرداخت اینترنتی قبض برق، می‌توانید به راحتی و در هر زمانی، بدون نیاز به حضور شخصی، قبض برق خود را پرداخت کنید.

پرداخت قبض برق از طریق پیامک

پرداخت قبض برق از طریق پیامک

برای مشاهده قبض برق با شماره کنتور یا دریافت پیامک قبض برق با شماره کنتور در شهر تهران، می توانید شماره بدنه کنتور را به شماره ۵۰۰۰۴۰۱۲۱ با فرمت خاص ۳ *شماره بدنه کنتور پیامک کنید. پس از این کار، قبض برای شما ارسال می‌شود. درضمن می توانید علامت سؤال را نیز به این شماره پیامک کنید تا راهنمای پرداخت برای شما ارسال شود. و همچنین روش پرداخت قبض برای کل استانها از روش های زیر امکان پذیر است.

پرداخت قبض برق از طریق پیامک یکی از روش‌های سریع و آسان برای پرداخت قبض برق می‌باشد. برای پرداخت قبض برق خود از طریق پیامک، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا باید به سامانه پرداخت قبض برق از طریق پیامک شرکت توزیع نیروی برق محلی خود مراجعه کنید. شماره این سامانه را می‌توانید از سایت شرکت توزیع برق یا از فاکتور قبض برق خود دریافت‌ کنید.
  2. در مرحله بعد، باید شماره اشتراک کنتور برق خود را به شماره سامانه پیامک کنید.
  3. باید مبلغ قابل پرداخت برای قبض برق خود را در پیامک وارد کنید.
  4. در این مرحله، باید رمز پرداخت خود را نیز وارد کنید. این رمز پرداخت در قبض برق شما ذکر شده است.
  5. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، باید پیامک را به شماره مشخص شده ارسال کنید.
  6. پس از ارسال پیامک، مبلغ مربوط به قبض برق شما از حساب شما کسر و قبض شما به عنوان پرداخت شده در نظر گرفته می‌شود.

در نهایت، بهتر است بعد از پرداخت قبض برق خود از طریق پیامک، از صحت پرداخت خود اطمینان حاصل کنید.

پرداخت قبض برق از طریق تلفن گویا 

پرداخت قبض برق با تلفن گویا یکی از روش‌های سریع و آسان برای پرداخت قبض برق می‌باشد. برای پرداخت قبض برق خود از طریق روش تلفن گویا، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا باید شماره تلفن گویای شرکت توزیع نیروی برق محلی خود را به دست آورید. شماره این تلفن معمولاً در فاکتور قبض برق شما قید شده است.
  2. پس از تماس با شماره تلفن گویا 121، دستورالعمل‌هایی برای پرداخت قبض برق به شما اعلام می‌شود.
  3. در این مرحله، باید شماره اشتراک کنتور برق خود را به شماره تلفن گویا اعلام کنید.
  4. سپس باید مبلغ قابل پرداخت برای قبض برق خود را به صورت صحیح و دقیق اعلام کنید.
  5. در این مرحله، باید رمز پرداخت قبض برق خود را نیز وارد کنید. این رمز پرداخت در قبض برق شما ذکر شده است.
  6. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، باید دستور پرداخت را به شماره تلفن گویا اعلام کنید.
  7. پس از پرداخت قبض برق، برای اطمینان از صحت پرداخت خود، بهتر است از وضعیت پرداخت خود اطمینان حاصل کنید.

در نهایت، بهتر است به دلیل امنیت پرداخت، رمز پرداخت قبض برق خود را به هیچ کس فاش نکنید.

پرداخت قبض برق با شناسه قبض

 

پرداخت قبض برق با شناسه قبض

پرداخت قبض برق با شناسه قبض یکی از روش‌های سریع و آسان برای پرداخت قبض برق می‌باشد. برای پرداخت قبض برق خود با شناسه قبض، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا باید به بخش پرداخت قبض در سایت شرکت توزیع نیروی برق مراجعه کنید.
  2. در این قسمت، باید شناسه قبض برق خود را وارد کنید. شناسه قبض برق در فاکتور قبض برق شما قید شده است.
  3. بعد از وارد کردن شناسه قبض، باید مبلغ قابل پرداخت برای قبض برق خود را بررسی کنید.
  4. در این مرحله، باید یکی از روش‌های پرداخت از جمله پرداخت از طریق کارت بانکی، پرداخت از طریق درگاه اینترنتی، پرداخت از طریق موبایل بانکی و یا پرداخت نقدی را انتخاب کنید.
  5. در صورتی که روش پرداخت را انتخاب کردید، باید اطلاعات کارت بانکی یا شماره موبایل خود را وارد کنید و سپس مبلغ قابل پرداخت را تأیید کنید.
  6. پس از تأیید پرداخت، مبلغ مربوط به قبض برق شما از حساب شما کسر و قبض شما به عنوان پرداخت شده در نظر گرفته می‌شود.

در نهایت، بهتر است بعد از پرداخت قبض برق خود با شناسه قبض، از صحت پرداخت خود اطمینان حاصل کنید.

روش پرداخت قبض برق با شماره کنتور

برای پرداخت قبض برق با استفاده از شماره کنتور، شما می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

اینترنت بانکی

 اگر به یک حساب بانکی اینترنتی دسترسی دارید، می‌توانید وارد حساب خود شوید و از بخش "پرداخت قبوض" یا "پرداخت قبض برق" استفاده کنید. در این قسمت، معمولاً شما می‌توانید شماره کنتور خود را وارد کنید و مبلغ قابل پرداخت را تعیین کنید.

اپلیکیشن های بانکی

 بسیاری از بانک‌ها اپلیکیشن‌های موبایل را برای پرداخت قبوض فراهم کرده‌اند. در این صورت، شما می‌توانید اپلیکیشن مورد نظر را دانلود کنید، وارد حساب خود شوید و از بخش پرداخت قبوض یا خدمات برق استفاده کنید. شماره کنتور خود را وارد کنید و مبلغ قابل پرداخت را پرداخت نمایید.

سایت شرکت برق

بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده برق، امکان پرداخت قبوض برق آنلاین را از طریق وبسایت‌های خود فراهم کرده‌اند. به وبسایت شرکت برق خود مراجعه کنید و از بخش پرداخت قبوض یا خدمات آنلاین استفاده کنید. شماره کنتور خود را وارد کنید و مبلغ قابل پرداخت را پرداخت نمایید.

خدمات پرداخت آنلاین

 برخی از سرویس‌های آنلاین پرداخت قبوض مستقل وجود دارند که به شما امکان پرداخت قبض برق را بدون نیاز به حساب بانکی می‌دهند. شما می‌توانید به این سرویس‌ها مراجعه کنید، شماره کنتور خود را وارد کنید و مبلغ قابل پرداخت را پرداخت نمایید.

در هر صورت، برای پرداخت قبض برق با استفاده از شماره کنتور، مطمئن شوید که شماره کنتور را به درستی وارد کرده‌اید تا قبض شما به درستی پرداخت شود. همچنین، اطمینان حاصل کنید که از روش‌های امن برای پرداخت استفاده می‌کنید و اطلاعات شخصی و مالی شما محافظت می‌شود.

دریافت شناسه قبض برق

برای دریافت شناسه قبض برق شما می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

قبض چاپی

 اگر شما قبض چاپی برق دریافت می‌کنید، شناسه قبض برق را معمولاً در بالای صفحه قبض چاپ شده می‌توانید پیدا کنید. این شناسه معمولاً به صورت یک کد عددی درج شده است.

پیامک

در برخی از شرکت‌های ارائه دهنده برق، می‌توانید شناسه قبض برق خود را از طریق پیامک دریافت کنید. برای این کار، شما باید از شماره تلفن همراه خود به شماره مخصوص شرکت برق پیامک ارسال کنید و درخواست شناسه قبض را ارسال کنید. در پاسخ، شناسه قبض برق به شما پیامک می‌شود.

وبسایت شرکت برق

برخی از شرکت‌های ارائه دهنده برق، امکان دریافت شناسه قبض برق را از طریق وبسایت‌های خود فراهم کرده‌اند. به وبسایت شرکت برق خود مراجعه کنید و از بخش پرداخت قبوض یا خدمات آنلاین استفاده کنید. با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، شناسه قبض برق خود را دریافت خواهید کرد.

تماس تلفنی

شما می‌توانید با تماس به مرکز خدمات مشترکین شرکت برق، شناسه قبض برق خود را دریافت کنید. با ارائه اطلاعات شناسایی خود و شماره کنتور، می‌توانید از کارشناسان مرکز خدمات مشترکین شناسه قبض را دریافت کنید.

با استفاده از یکی از روش‌های فوق، شما می‌توانید شناسه قبض برق خود را دریافت کنید و برای پرداخت قبض از آن استفاده کنید.

پرداخت قبض برق با شناسه قبض

استعلام شماره بدنه کنتور برق

برای استعلام شماره بدنه کنتور برق، شما می‌توانید از مراکز خدمات مشترکین شرکت برق یا وبسایت شرکت برق مربوطه استفاده کنید. در اینجا چند روش برای استعلام شماره بدنه کنتور برق آورده شده است:

مراکز خدمات مشترکین

با مراجعه به مرکز خدمات مشترکین شرکت برق محلی خود، می‌توانید درخواست استعلام شماره بدنه کنتور برق را ارسال کنید. کارشناسان مرکز خدمات مشترکین می‌توانند با استفاده از اطلاعات شناسایی شما، شماره بدنه کنتور برق را برایتان استعلام کنند.

وبسایت شرکت برق

برخی از شرکت‌های ارائه دهنده برق، امکان استعلام شماره بدنه کنتور برق را از طریق وبسایت‌های خود فراهم کرده‌اند. به وبسایت شرکت برق خود مراجعه کنید و از بخش خدمات آنلاین یا استعلام شماره کنتور استفاده کنید. با وارد کردن اطلاعات خواسته شده مانند شماره اشتراک برق یا شماره مشترکی، می‌توانید شماره بدنه کنتور برق را بدست آورید.

تماس تلفنی

شما می‌توانید با تماس به مرکز خدمات مشترکین شرکت برق، شماره بدنه کنتور برق خود را استعلام کنید. با ارائه اطلاعات شناسایی خود و شماره کنتور، می‌توانید از کارشناسان مرکز خدمات مشترکین شماره بدنه کنتور را دریافت کنید.

در هر صورت، برای استعلام شماره بدنه کنتور برق، بهتر است به راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های شرکت برق محلی خود پیروی کنید.

نمایندگی فروش موتور برق و دیزل ژنراتور در ایران

آبادیزل نمایندگی فروش دیزل ژنراتور و موتور برق در تهران بوده و سایر شهر ها مانند اصفهان ، شیراز و مشهد وسایر شهر ها را پوشش میدهد.

شما می توانید انواع موتور برق و دیزل ژنراتور نو را از شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل که دارای عاملیت فروش موتور برق و دیزل ژنراتور می‌باشد را با بهترین قیمت تهیه نمایید.امروزه دیزل ژنراتور ها و موتور برق های مختلفی تولید و وارد بازار می شوند که هر کدام کاربرد و توان های خاص خود را دارند. کارشناسان ما که تجربه بالایی در این زمینه دارند مشورت کنید. تا از بهترین و مناسب ترین نوع موتور برق و دیزل ژنراتور بهره‌مند شوید.برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در بالای سایت تماس بگیرید و از مشاوران فنی این شرکت درباره ی خرید مناسب ترین مدل این موتور برق‌ها و دیزل ژنراتورها متناسب با نیازتان مشاوره بگیرید.

faq

قبض برق، صورتحسابی است که برای مصرف برق در خانه، محل کار و سایر مصارف تهیه می‌شود. این صورتحساب شامل اطلاعاتی است که مربوط به میزان مصرف برق، تعرفه‌های مصرف برق، مالیات‌ها و هزینه‌های دیگر مربوط به سرویس‌های برق است.

در اغلب کشورها، شرکت‌های توزیع برق مسئول صدور قبض برق هستند. این شرکت‌ها با توجه به میزان مصرف برق، تعرفه‌های مصرف برق و هزینه‌های دیگر، قبض برق را تهیه و به مشترکان خود ارائه می‌دهند.

معمولاً، قبض برق در بازه‌های زمانی مشخصی صادر می‌شود، به طور مثال ماهانه یا دو ماهه یا چهار ماهه. قبض برق می‌تواند به صورت یک فاکتور چاپی یا الکترونیکی صادر شود و شامل اطلاعاتی مانند شماره مشترک، شماره کنتور، نام و نام خانوادگی مشترک، میزان مصرف برق، تعرفه‌های مصرف برق، مالیات‌ها و هزینه‌های دیگر مربوط به سرویس‌های برق است.

معمولاً، مشترکان می‌توانند با پرداخت قبض برق خود، از این سرویس بهره‌مند شوند و از قطعی برق در صورت عدم پرداخت قبض جلوگیری شود.

شماره اشتراک کنتور برق، شناسه‌ای است که برای هر اشتراک برق تعیین شده است و با استفاده از آن می‌توانید قبض برق خود را پرداخت کنید. برای تشخیص شماره اشتراک کنتور برق، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • بررسی قبض برق

شماره اشتراک کنتور برق شما در قبض برق شما ذکر شده است. برای پیدا کردن شماره اشتراک کنتور برق، به گواهی پرداخت خود نگاه کنید.

  • مراجعه به شرکت توزیع برق

 شما می‌توانید با مراجعه به دفتر شرکت توزیع برق محلی خود، از آنها شماره اشتراک کنتور برق خود را دریافت کنید. برای این کار، اطلاعات مورد نیاز خود را ارائه دهید.

  • مشاهده شماره کنتور بر روی کنتور برق

 شماره کنتور برق شما بر روی کنتور برق شما نوشته شده است. برای پیدا کردن شماره اشتراک کنتور برق، به کنتور خود نگاه کنید.

  • استفاده از سرویس‌های آنلاین

برخی شرکت‌های برق، سرویس‌های آنلاینی را برای مشترکین خود ارائه می‌دهند که شما با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، مانند شماره کنتور برق، آدرس خود و شماره پایانه برق خود، شماره اشتراک کنتور برق خود را پیدا کنید.

  • تماس با خط امداد برق

در برخی موارد، می‌توانید با تماس به خط امداد برق، شماره اشتراک کنتور برق خود را دریافت کنید. شماره خط امداد برق در بسیاری از کشورها در دسترس است و می‌توانید با جستجوی آن در اینترنت، آن را پیدا کنید.

شناسه برق (یا همچنین شماره کنتور) روی کنتور برق معمولاً در بخش مربوط به شناسایی دستگاه قرار دارد. مکان دقیق قرارگیری شناسه برق بسته به نوع و مدل کنتور ممکن است متفاوت باشد، اما در اکثر موارد می‌توانید آن را در یکی از مکان‌های زیر پیدا کنید:

  • روی بدنه کنتور

 برخی از کنتورهای برق، شماره کنتور را روی بدنه خود دارند. این شماره معمولاً به صورت الفبایی یا عددی نمایش داده می‌شود و ممکن است با علامت “ID” یا “Serial Number” مشخص شده باشد.

  • پشت درب کنتور

 در برخی مدل‌های کنتورهای برق، شماره کنتور در قسمت پشت درب کنتور قابل مشاهده است. برای دسترسی به این شماره، ممکن است لازم باشد درب کنتور را باز کنید یا قسمتی از آن را جدا کنید.

  • صورتحساب قبض برق

 شناسه برق معمولاً در صورتحساب قبض برق شما نیز ذکر می‌شود. اگر نتوانستید شماره کنتور را روی خود کنتور پیدا کنید، می‌توانید به قسمتی از صورتحساب نگاه کنید که مربوط به شناسه برق است. این شماره به صورت الفبایی یا عددی و در بالای صورتحساب ممکن است ذکر شده باشد.

اگر برای شما این سوال پیش آمده است که پس از حذف صدور کاغذی قبض، چگونه می‌توان به همه اطلاعات قبض دسترسی داشت؟ پاسخ این مسئله بسیار ساده است. با الکترونیکی شدن قبض ها، تنها راه دسترسی به اطلاعات قبض و پرداخت بدهی دوره‌ای به شرکت برق استان، دانستن شماره شناسه قبض است. برای اینکه بتوانید شناسه قبض را از طریق شماره کنتور پیدا کنید ابتدا لازم است شماره کنتور را از روی اطلاعات نوشته شده بر روی بدنه کنتور خانه خود پیدا کنید. پس از یادداشت نمودن آن می‌توانید با توجه به روش های گفته شده در این مقاله، برای دسترسی به شناسه قبض برق خود اقدام کنید.

برای مشاهده قبض برق با شماره کنتور یا دریافت پیامک قبض برق با شماره کنتور در شهر تهران، می توانید شماره بدنه کنتور را به شماره ۵۰۰۰۴۰۱۲۱ با فرمت خاص ۳* شماره بدنه کنتور پیامک کنید. پس از این کار، قبض برای شما ارسال می شود. درضمن می توانید علامت سؤال را نیز به این شماره پیامک کنید تا راهنمای پرداخت برای شما ارسال شود. و همچنین روش پرداخت قبض برای کل استانها از روش های زیر امکان پذیر است.

پرداخت قبض برق از طریق پیامک یکی از روش‌های سریع و آسان برای پرداخت قبض برق می‌باشد. برای پرداخت قبض برق خود از طریق پیامک، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا باید به سامانه پرداخت قبض برق از طریق پیامک شرکت توزیع نیروی برق محلی خود مراجعه کنید. شماره این سامانه را می‌توانید از سایت شرکت توزیع برق یا از فاکتور قبض برق خود دریافت‌ کنید.
  2. در مرحله بعد، باید شماره اشتراک کنتور برق خود را به شماره سامانه پیامک کنید.
  3. باید مبلغ قابل پرداخت برای قبض برق خود را در پیامک وارد کنید.
  4. در این مرحله، باید رمز پرداخت خود را نیز وارد کنید. این رمز پرداخت در قبض برق شما ذکر شده است.
  5. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، باید پیامک را به شماره مشخص شده ارسال کنید.
  6. پس از ارسال پیامک، مبلغ مربوط به قبض برق شما از حساب شما کسر و قبض شما به عنوان پرداخت شده در نظر گرفته می‌شود.

در نهایت، بهتر است بعد از پرداخت قبض برق خود از طریق پیامک، از صحت پرداخت خود اطمینان حاصل کنید.

همچنین بخوانید
پمپ‌ آب خانگی در دسته پمپ‌های پرمصرف قرار دارد. با توجه به افزایش روز افزون ساختمان‌های بلند و برج‌ها، استفاده از پمپ‌ها جهت پمپاژ و انتقال آب گسترش یافته است. بنابراین مشکلات سیم پیچی الکتروموتور پمپ آب بسیار است. ساختار الکتروموتور ها بسیار ساده است و مهم ترین بخش آنها سیم پیچی آنها میباشد که استفاده از سیم مسی مرغوب میتواند بازدهی آنها را افزایش دهد. در این مقاله صفر تا صد آن را بررسی میکنیم.
در این مقاله قصد داریم علت یکسره شدن پمپ آب را مورد بررسی قرار دهیم. اگر با این مشکل مواجه شدید و به دنبال رفع آن هستید این مطلب را مطالعه کنید.
پمپ آب خانگی نقش به سزایی در فشار آب در استفاده روزمره دارد و یکی از پر کاربرد ترین ابزار های مورد استفاده امروزی در خانه است. دمای این ابزار پرکاربرد گاهی بیش از اندازه بالا می‌رود و می‌تواند مشکلات بسیاری را برای افراد به وجود آورد. در این مقاله قصد داریم به بررسی علت های داغ شدن پمپ آب خانگی و راهکار های رفع آن بپردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله به معرفی انواع کارواش صنعتی و کاربرد های آن اشاره میکنیم پس با ما همراه باشید. کارواش های صنعتی دستگاهی پر کاربرد هستند. که برای شستشوی سطوح و اشیا کثیف یا آلوده، مانند، وسایل نقلیه و سطوح بتنی، نمای ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حمیدرضامحمددوست
ارسال شده در : دوشنبه 02 بهمن 1402

درود،من روی کنتور شماره ردیف میبینم، ایامیتوانم بااین شماره،شماره شناسه قبض موپیداکنم-ممنون؟؟

Aco.T21co@gmail.com
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 22 اسفند 1402

سلام. ما فقط یک مطلب جهت اطلاع گذاشتیم. همانطور که اول مطلب نوشته شده جهت بروز مشکل با اداره برق تماس بگیرید. لطفا مطلب را بخوانید.

احمد باقری
ارسال شده در : شنبه 11 آذر 1402

دریافت قبض برق از طریق پیامک باید به چه شماره ای ارسال شود راهنمایی می کنید

arash.as434@gmail.com
ارسال شده در : شنبه 11 آذر 1402

سلام برای مشاهده قبض برق با شماره کنتور یا دریافت پیامک قبض برق با شماره کنتور در شهر تهران، می توانید شماره بدنه کنتور را به شماره ۵۰۰۰۴۰۱۲۱ با فرمت خاص ۳*شماره بدنه کنتور پیامک کنید.

میرزایی
ارسال شده در : شنبه 11 آذر 1402

سلام شماره بدنه کنتور برق کجاست

arash.as434@gmail.com
ارسال شده در : شنبه 11 آذر 1402

سلام به داخل مقاله قبض برق مراجعه نمایید در تصویر های مقاله مشخص شده است.

احمد نجفی
ارسال شده در : یکشنبه 05 آذر 1402

سلام چگونه شماره اشتراک کنتور برق را پیدا کنم راهنمایی کنید

arash.as434@gmail.com
ارسال شده در : شنبه 11 آذر 1402

سلام خدمت شما برای اطلاع از شماره بدنه کنتور برق به مقاله در قسمت دسترسی به شناسه قبض برق از طریق شماره بدنه کنتور مراجعه نمایید.