شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

مقایسه موتور برق با پنل خورشیدی

مزایا و معایب پنل خورشیدی انرژی خورشید نسبت تجدیدپذیر است. برای انتخاب پنل خورشیدی مناسب، علاوه بر توان باید به راندمان آن نیز توجه کرد. پنل های خورشیدی در حال حاضر راندمانی بین (16 الی 22) درصد دارند. برای اطلاعات بیشتر با آبادیزل همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا راهنمایی خرید موتور برق با آبادیزل همراه باشید: 

آنچه در این مقاله میخوانیم:


مزایای استفاده انرژی خورشیدی برای ساختمان

معایب استفاده انرژی خورشیدی برای ساختمان

مزایای استفاده موتور برق بنزینی گازی یا گازوییلی برای ساختمان

موتور برق گاز سوز

راهنمای خرید پنل خورشیدی

قیمت پنل خورشیدی بر چه اساس تعیین می شود

خرید تجهیزات برق اضطراری از آبادیزل


 مزایای استفاده انرژی خورشیدی برای ساختمان

مزایای استفاده انرژی خورشیدی برای ساختمان

همانطور که میدانید انرژی خورشید تجدیدپذیر و دوستدار محیط زیست است که دارای معایب و مزایای زیر است

کاهش هزینه برق (Reducing the cost of electricity)

صاحبان خانه های مسکونی در صورتی که امکانات شبکه ای آن وجود داشته باشد می توانند میزان برق تولیدی مازاد بر مصرف خود را به شبکه فروخته و در مقابل تعرفه های مصوب را دریافت نمایند. این بدین معنی است که صاحبان خانه می توانند هزینه برق مصرفی خود را به شدت کاهش دهند.

هزینه نگهداری پایین (Low maintenance cost)

 از آنجایی که قطعات متحرک ندارند و یا کم هستند، هزینه نگهداری این انرژی بسیار پایین است. به طور مثال سلول های خورشیدی خانگی فقط نیازمند ۲ بار تمیزکاری در سال هستند.

عدم وجود صدا (No sound)

 در برخی از کاربردهای انرژی خورشید، هیچ قسمت متحرکی وجود ندارد. به طور مثال سلول های فوتوولتاییک هیچگونه صدایی ندارند.

معایب استفاده انرژی خورشیدی برای ساختمان

معایب استفاده انرژی خورشیدی برای ساختمان

یکی از معایب پنل خورشیدی قیمت بالا آن است. لازم به ذکر است که علت نیازمند بودن به برنامه ریزی و حمایت دولت از این جهت است که هزینه های اولیه راه اندازی تجهیزات خورشیدی گران قیمت است و سرمایه گذاران شخصی برای خرید و نصب سل های خورشیدی به تسهیلات مالی نیازمندند.

  • برآورد اقتصادی راه اندازی یک سیستم خورشیدی ۱ کیلووات ۱۰۰۰ وات پانل خورشیدی، ۱۰ باطری ۱۰۰ آمپرساعت
  • برق برای ذخیره به مدت ۸ ساعت، اینورتر جهت خروجی برق (AC و DC)
  • هزینه باطری: ۱۰ میلیون تومان
  • کل هزینه با نصب و راه اندازی برای یک واحد: ۱۵میلیون تومان
  • سیستم های ذخیره کننده انرژی خورشیدی مانند باتری ها به یکنواخت بودن و پایدار بودن جریان برق کمک می  کنند. اما این تکنولوژی ها بسیار گران قیمت هستند و از طرفی به صورت دوره ای هرچند سال بایستی تعویض گردند و لذا نیاز یه هزینه های دوره ای ضروری می باشد.
  • با توجه به طول عمر مفید ۳ سال برای باطریها، نیاز به هزینه ۱۰ میلیونی برای یک سیستم در هر ۳ سال می باشد.
  • سیستم های ذخیره کننده انرژی خورشیدی مانند باتری ها به یکنواخت بودن و پایدار بودن جریان برق کمک می  کنند. اما این تکنولوژی ها بسیار گران قیمت هستند و از طرفی به صورت دوره ای هرچند سال بایستی تعویض گردند و لذا نیاز یه هزینه های دوره ای ضروری می باشد.
  • با توجه به طول عمر مفید ۳ سال برای باطریها، نیاز به هزینه ۱۰ میلیونی برای یک سیستم در هر ۳ سال می باشد.

متناوب بودن

انرژی خورشید یک منبع متناوب است. دسترسی به نور خورشید در یک بازه زمانی خاص در طول شبانه روز امکان پذیر است.  همچنین پیش بینی آب و هوای روزانه نیز دشوار است. از این رو برای تولید برق مورد نیاز، انرژی خورشید به عنوان منبع اصلی و اولیه برای این منظور محسوب نمی شود.

نیازمند به فضاهای باز

زمانی که قرار است مشخص شود از یک ناحیه مشخص چه مقدار انرژی به دست می آید، پارامتر چگالی توان یا همان وات بر متر مربع (W/m²) به عنوان یک عامل ضروری خود را نشان می دهد. چگالی توان پایین نیروگاه خورشیدی نشان دهنده این است که برای تامین برق مورد نظر به فضای زیادی برای احداث نیروگاه خورشیدی نیاز است.


برای خرید بهترین مدل های موتور برق روی عکس زیر کلیک کنید.

خرید موتور برق


مزایای استفاده موتور برق بنزینی گازی یا  گازوییلی برای ساختمان

استفاده از گاز شهری یا کپسول گاز مایع به عنوان بهترین منبع انرژی در ژنراتورها سالهاست که در دنیا انجام میشود و در این گزارش معایب و مزایای این سیستم ها آورده شده است.

یکی از ویژگی های مناسب استفاده از ژنراتور های مکانیکی دسترسی ارزان و آسان به گاز شهری در مقایسه با تامین سوختهای دیگر نظیر بنزین و گازوییل سهولت استفاده و نگهداری آسان است.

قیمت پایین

هزینه بسیاز کمتری نسبت به سیستم خورشیدی

هزینه کل مصارف یک واحد مسکونی

با توجه به توان ۴ کیلوواتی یک موتور برق، می توان کلیه بارهای اکتیو و راکتیو نظیر یخچال، پمپ ها یا موتورها را تامین نمود.

معایب استفاده از ژنراتور های بنزینی و دیزلی 

با توجه به اینکه موتور برق یک دستگاه مکانیکی می باشد، دارای صدا می باشد، لذا استفاده از موتور برق کم صدا یا موتور برق بی صدا در این پروژه پیشنهاد می گردد.

خرید پنل خورشیدی

راهنمای خرید پنل خورشیدی

پنل خورشیدی را با وات خروجی آن شمارش میکنند. در قسمت پایین همانطور که میبینید بالای هر پنل خورشیدی یک عدد به همراه عبارت W درج شده است که در واقع به توان تولیدی آن اشاره دارد. پنل خورشیدی را به ابعاد آن نمیشناسند، هرچند با آگاهی از ابعاد پنل، میتوان به صورت تقریبی توان تولیدی آن را حدس زد. به طور مثال پنل های خورشیدی یک در دو متر حدودا 300 وات یا 300W توان تولیدی دارند.

برای انتخاب پنل خورشیدی مناسب، علاوه بر توان باید به راندمان آن نیز توجه کرد.

  • پنل های خورشیدی در حال حاضر راندمانی بین 16 الی 22 درصد دارند.
  • واقع بینانه ترین حالت برای بررسی یک پنل خورشیدی که در بازار در نظر گرفته میشود:
  • یک: قدمت و سابقه کارخانه تولید کننده محصول
  • دو: مقرون به صرفه بودن هزینه خرید آن است
  • به طور مثال پنل خورشیدی برند شینسانگ محصول کره جنوبی است و کیفیت بسیار بالایی دارد ولی قیمت آن نیز بالا است و در واقع مقرون به صرفه نیست.
  • پنل خورشیدی برند یینگلی محصول با کیفیتی از کشور چین است و قیمت خوبی نیز دارد و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

پنل خورشیدی برای خانه

پنل خورشیدی برای خانه

پنل خورشیدی از طریق نور خورشیدی برق تولید میکند و برای استفاده از این برق در طول شب باید وسیله ای به نام باتری برای ذخیره انرژی داشته باشیم.

باتری خورشیدی با باتری ماشین متفاوت است و طوری طراحی شده است که بتواند بدون هیچ مشکلی تا انتها تخلیه شود. از باتری ماشین برای سیستم خورشیدی به صورت موقت میتوانید استفاده کنید ولی در دراز مدت باتری به سرعت فانی میشود و باید مجدد برای خرید باتری هزینه کنید.

علاوه بر باتری، وسیله ای دیگر بنام شارژ کنترلر نیاز دارید که پروسه شارژ باتری از طریق پنل خورشیدی را کنترل کند. شارژ کنترلر خورشیدی در دو مدل در سایت هورآیش قابل مشاهده است.

وسیله چهارم و در واقع آخرین تجهیز در سیستم خورشیدی، اینورتر نام دارد. اینورتر برق ذخیره شده در باتری را به برق شهر تبدیل میکند تا بتوانیم وسایل برقی را روشن کنیم.


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع علت کم و زیاد شدن ولتاژ موتور برق به مقاله مراجعه کنید.


             عمر پنل خورشیدی؟           

عمر پنل خورشیدی؟ 

پنل های خورشیدی اگر از انواع باکیفیت و مناسب باشند و از برند های معتبر، طول عمر طولانی در حد ۲۰ الی ۳۰ سال دارند.

پنل های خورشیدی از مواد نیمه رسانا ساخته شدند که به خاطر خواص ذاتی و ساختاریشان با دریافت انرژی از خورشید برق DC تولید می نمایند.

قیمت پنل خورشیدی بر چه اساس تعیین می شود؟

قیمت پنل خورشیدی بر چه اساس تعیین می شود؟

قیمت پنل خورشیدی براساس، کیفیت ساخت، راندمان، طول عمر و فرمول ساختاری پنل خورشیدی تعیین می‌ شود.

برای مثال پنل خورشیدی مونو کریستال نسبت‌ به انواع پنل خورشیدی پلی کریستال و یا فیلم نازک از قیمت بالاتری برخوردارند؛ چرا که این پنل های خورشیدی خلوص بیشتری دارند و می‌توانند در مساحت کمتر برق بیشتری تولید کنند و این به‌ معنای بالا بودن راندمان آن‌ ها می‌ باشد.

همچنین برندهای مختلف پنل های خورشیدی در تعیین قیمت آن‌ها اهمیت دارد، به شکلی که برندهای برتر جهانی سازنده پنل خورشیدی که مطرح و پرسابقه هستند، قیمت‌ های بالاتری نسبت‌ به پنل هایی که سازنده‌ آن تازه‌کار و کم سابقه می‌باشند دارند.

دقت کنید که پنل های خورشیدی را از مجموعه‌های پرسابقه خریداری کنید که می‌توانند راندمان و طول عمر پنل خورشیدی را حداقل تا بیست سال ضمانت نمایند. طول عمر مطلوب پنل های خورشیدی ۲۰ الی ۳۰ سال می‌ باشد و به طور کلی اگر این محصول از نوع مناسب و با کیفیتی باشد، طول عمر بالایی دارد.

البته همیشه به این شکل نیست که شما حتما با خرید پنل خورشیدی گران‌تر انتخاب صحیح تری کرده باشید، چرا که مثلا اگر ساکن مناطق گرمسیری باشید بهتر است که از پنل های پلی کریستال که از تحمل دمایی بیشتری برخوردارند استفاده کنید، گرچه که قیمت پایین تری دارند.

بهتر است قبل از خرید پنل خورشیدی حتما از مشاوره های کافی و مناسب برخوردار شوید.

انرژی خورشیدی هورآیش آماده ارائه انواع مشاوره رایگان در خصوص سیستم های خورشیدی به شما می باشد.

خرید تجهیزات برق اضطراری از آبادیزل

خرید تجهیزات برق اضطراری از آبادیزل

شرکت مهندسی بازرگانی آبادیزل با کادری مجرب و فنی شما مشتریان عزیز را در جهت خرید واکسون متناسب کسب و کارتان مشاوره فنی خواهد داد با کارشناسان ما تماس بگیرید.اگر شما از جمله افرادی هستید که تصمیم گرفتید از سیستم‌ های خورشیدی (آنگرید) یا متصل به شبکه و (آفگرید) یا جدا از شبکه برای تولید برق خورشیدی نمایید و از آن برق استفاده کنید و یا آن را به شبکه بفروشید، به شما توصیه می‌ شود که پنل های خورشیدی مناسب و با کیفیت بالا و دارای اصالت تهیه کنید.

انواع موتور برق ها با پلمپ کامل کارخانه در کارتن توسط پیک در تهران و توسط تیپاکس و باربری به تمام نقاط ایران در کمترین زمان ممکن ارسال خواهد شد و برای مشتریانی عزیزی که قصد خرید موتوربرق واکسون به صورت حضوری دارند ما این امکان را فراهم کرده ایم تا شما بتوانید به صورت حضوری از ما خرید کنید و پس از تست کامل دستگاه، آن را تحویل بگیرید.

شما می توانید انواع موتوربرق را از شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل که عامل فروش موتور برق می باشد و با بهترین قیمت به مشتریان عزیز ارایه می کند تهیه نمایید.

همچنین بخوانید
پمپ‌ آب خانگی در دسته پمپ‌های پرمصرف قرار دارد. با توجه به افزایش روز افزون ساختمان‌های بلند و برج‌ها، استفاده از پمپ‌ها جهت پمپاژ و انتقال آب گسترش یافته است. بنابراین مشکلات سیم پیچی الکتروموتور پمپ آب بسیار است. ساختار الکتروموتور ها بسیار ساده است و مهم ترین بخش آنها سیم پیچی آنها میباشد که استفاده از سیم مسی مرغوب میتواند بازدهی آنها را افزایش دهد. در این مقاله صفر تا صد آن را بررسی میکنیم.
در این مقاله قصد داریم علت یکسره شدن پمپ آب را مورد بررسی قرار دهیم. اگر با این مشکل مواجه شدید و به دنبال رفع آن هستید این مطلب را مطالعه کنید.
پمپ آب خانگی نقش به سزایی در فشار آب در استفاده روزمره دارد و یکی از پر کاربرد ترین ابزار های مورد استفاده امروزی در خانه است. دمای این ابزار پرکاربرد گاهی بیش از اندازه بالا می‌رود و می‌تواند مشکلات بسیاری را برای افراد به وجود آورد. در این مقاله قصد داریم به بررسی علت های داغ شدن پمپ آب خانگی و راهکار های رفع آن بپردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله به معرفی انواع کارواش صنعتی و کاربرد های آن اشاره میکنیم پس با ما همراه باشید. کارواش های صنعتی دستگاهی پر کاربرد هستند. که برای شستشوی سطوح و اشیا کثیف یا آلوده، مانند، وسایل نقلیه و سطوح بتنی، نمای ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: