شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

بهترین مدل موتوربرق برای پمپ کفکش، لجنکش، چاه آب و استخر

انتخاب بهترین مدل موتوربرق برای پمپ کفکش، لجنکش، چاه و استخر در برخی از شهرها و روستاها و زمین های کشاورزی که گاها آب قطع می شود و نیاز است تا از کف کش یا پمپ های غوطه وری برای بالا آوردن آب از چاه استفاده کرد.

در صورتی که دسترسی به برق نداشته باشید و نیاز خواهد بود تا از یک منبع برق و یا موتور برق مناسب برای کفکش خود استفاده نمایید.

برای خرید کفکش یا قیمت پمپ کفکش و راهنمایی بیشتر با کارشناسان آبادیزل مشورت بگیرید.

در ادامه مقاله بیشتر می خوانیم:


پمپ کف کش چیست؟

اجزاء تشکیل دهنده پمپ کف کش

کاربردهای پمپ کف کش

پمپ لجن کش چیست؟

نحوه عملکرد پمپ لجن کش

کاربرد های پمپ لجن کش

راهنمای انتخاب موتور برق برای پمپ کفکش و لجنکش

چه وسایلی در پمپاژ و انتقال آب به برق نیاز دارند؟

نکات مهم پیش از خرید موتور برق مناسب برای کف‌کش

انتخاب موتور برق با توجه به تکفاز یا سه فاز بودن پمپ کفکش

معرفی بهترین برند موتور برق برای پمپ کفکش، لجنکش، چاه و استخر

موتور برق هیوندای

موتور برق هوندا المکس

موتور برق دیانا

موتوربرق پوتر

موتور برق لیفان

موتور برق لانسین

موتور برق دوو


پمپ کف کش چیست؟

پمپ کف کش چیست؟

یکی از انواع پمپ آب گریز از مرکز که به طور کامل زیر آب غرق می شوند، پمپ های کف کش هستند . نحوه کارکرد پمپ کف کش به این گونه است که یک الکتروموتور باعث به حرکت درآمدن پمپ می شود و با این حرکت پمپ، انرژی جنبشی سیال یا همان مایعی که قرار است توسط پمپ پمپاژ شود افزایش پیدا می کند و باعث انتقال سیال به بیرون می شود.

در نوع از پمپ آب، میزان فشار پمپاژ کردن مایع خروجی را میزان دور موتور پمپ کف کش تعیین می کند . بهتر است از پمپ کف کش برای پمپاژ کردن آب های تمیز و بدون ذرات معلق استفاده کنید.

اجزاء تشکیل دهنده پمپ کف کش

اجزاء تشکیل دهنده پمپ کف کش

پمپ های کف کش از اجزاء مختفی از قبیل: پروانه، الکتروموتور، محور، حلزون، درزگیر مکانیکی، کابل و متعلقات دیگر تولید شده اند. کفکش ها براساس نوع کاربرد در انواع آلومینیومی، استنلس استیل، چدنی، مواد پلیمری  و ... نیز ساخته می شوند. با توجه به اینکه مقدار پمپاژ این محصولات نیز به سرعت چرخش پروانه های آن بستگی دارد، پروانه ها نیز باید از مواد با کیفیت ساخته شوند ولی بطور معمول جنس آن ها از استیل، چدن، برنج، تکنوپلیمر و نوریل (پلاستیک فشرده) هستند.

آشنایی با انوع پروانه در پمپ کف کش

همچنین 2 نوع پروانه در این محصولات استفاده می شود، پروانه های کاملا بسته و پروانه های نیمه باز، که از پروانه های بسته برای آب های صاف و تمیز استفاده می شود که فشار بالایی وارد می کند. از پروانه های نیمه باز نیز برای انتقال آب هایی که آلوده هستند استفاده می شود.

کاربردهای پمپ کف کش

برای مثال از پمپ کفکش با بدنه استیل در مناطقی که آب آن شور است و یا دارای خاصیت اسیدی است استفاده می شود. همچنین در مناطقی که آب آشامیدنی قابل شرب دارند، پمپ های کف کشی که بدنه آن ها از جنس چدن و آلومینیوم است مورد استفاده قرار می گیرند.

از پمپ های کف کش در آبیاری مزارع کشاورزی، مصارف مسکونی، انتقال آب چاه ها، انتقال سیالات مختلف صنایع غذایی و دارویی، انتقال آب مخازن و استخرها،  تخلیه پساب‌های فاضلاب (با غلظت کم)، حوضچه ها و گودال ها، در فواره‌ها و  تخلیه پساب‌های ناشی از باران هم استفاده می شود.

پمپ لجن کش چیست؟

سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که پمپ لجن کش چیست؟ چگونه کار می کند؟

در جواب این سوال باید بگوییم که لجن کش ها زیر مجموعه پمپ های غوطه ور سانتریفیوژ دار است و به صورت گسترده در صنایع ها کاربرد دارد و نکته ای که وجود دارد این است که از پمپ لجن کش برای پمپاژ آب های آلوده استفاده می کنند و برای پمپاژ آب های تمیز از پمپ کف کش استفاده می کنند.

نحوه عملکرد پمپ لجن کش

برای این که فاضلاب ها را بتوان با مواد جامد در سایز و اندازه های بزرگ اداره کرد، معمولا طراحی پروانه ها باید با تعداد پره های کمتری صورت بگیرد و به پمپ هایی فاقد گرفتگی می گویند که در پروانه های آن ها پروه ها تعداد کمتری داشته باشند.
ولی اگر بین پره ها فاصله زیاد تری وجود داشته باشد.به این ترتیب باید بدانید که پمپ هایی که پروانه هایی با پره های کمتری در آن ها وجود دارد، به نسبت بقیه کمترین کارایی را دارد.

باید بدانید که در بخش مرکزی و در قسمت ورودی پمپ های لجن کش لوله ای برای مکش وصل شده است که قسمت پایینی آن به مخزن که مایع و یا مایع مخرن از پمپ مورد نظر بلند می شود و فرو می رود.
در قسمت خروجی پمپ ها، لوله اصلی یل یک لوله تحویل به آن متصل شده است که کار آن این است که به ارتفاع مورد نظر مایع را منتقل می کند.

در خروجی پمپ ها روی لوله هایی که در خروجی قرار دارد، شیر تحویلی را قرار می دهند و باید بدانید که پمپ های لجن کش با از این شیر هایی که برای خروجی است استفاده می کنند و انجام می دهند و باید بدانید که شیر های خروجی هم با سنسور و هم به صورت دستی کار می کند.

کاربرد های پمپ لجن کش

کاربرد های پمپ لجن کش

پمپ های لجن کش توانایی ها و کارایی های متنوعی دارند که هرکدام برای شرایطی خاص تعریف شده است و اگر نیا به پمپ کردن ذرات ریز جامدات و لج ها داشت از این پمپ ها استفاده می کنند و باید بدانید که استفاده کردن از پمپ های لجن کش اصلا محدودیتی ندارد و بیشتر در شرایط زیر از آن استفاده می کنند.

  • مورد استفاده در فاضلاب های کارخانه ای و صنعتی
  • پمپ لجن کش موررد استفاده در فاضلاب های خانگی
  • منتقل کردن جامدات ریز همراه با سیالات
  • سیالات که بالاترین چسبندگی را دارند منتقل می کند.
  • منتقل کردن سیالات با خطرناک ترین گاز های قابل اشتعال
  • سیالات به زمین های کشاورزی منتقا می کند.

راهنمای انتخاب موتور برق برای پمپ کفکش و لجنکش

راهنمای انتخاب موتور برق برای پمپ کفکش و لجنکش

حتماً این نکته را به خاطر بسپارید که موتور های الکتریکی برای شروع به کار کردن و یا به اصطلاح استارت زدن به قدرت بیشتری جهت غلبه بر حالت ایستایی احتیاج دارند.

برای مثال تصور نکنید که چون توان مصرفی پمپ کفکش شما 1 اسب بخار (746 وات) است نیاز به یک موتور برق 1000 وات دارید.

اگرچه 1 کیلو وات نیروی لازم هنگام کار کردن پمپ کف کش است، به خاطر توان استارت باید موتور برق با توان بالاتری را انتخاب نمایید.

معمولا برای انتخاب توان موتور برق باید توان مصرفی پمپ کف کش را حداقل در عدد 1.7 ضرب کرد و گاها باید تا 2 یا 3 برابر در نظر گرفت.

چه وسایلی در پمپاژ و انتقال آب به برق نیاز دارند؟

همانطور که پیش‌تر نیز بارها تأکید کردیم، ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین گام در خرید موتور برق ارزیابی دقیق نوع نیاز شما به این وسیله است. باید تعیین کنید که برای تغذیه چه وسایلی به موتور برق نیاز دارید و این نیاز از نظر شاخص‌های عددی چه وضعیتی دارد.

در این مورد باید گفت که شما در امور پمپاژ و انتقال آب برای تغذیه تمام وسایلی که دارای الکتروموتور هستند به برق نیاز دارید. این می‌توانید وسایل زیادی را مانند انواع پمپ‌ها شامل شود. اما یکی از اصلی‌ترین قطعات و تجهیزاتی که در این یادداشت قصد تمرکز بر آن داریم، پمپ کفکش است.

نکات مهم پیش از خرید موتور برق مناسب برای کف‌کش

نکات مهم پیش از خرید موتور برق مناسب برای کف‌کش

پمپ کفکش، به طور معمول از یک الکتروموتور قوی برای پمپاژ و مکش آب استفاده می‌کند. به همین علت باید در خرید موتور برق برای این منظور، به دو نکته توجه کنید:

نوع پمپ کفکش اهمیت زیادی دارد. پرداختن به انواع و مدل‌های مختلف پمپ کفکش در حیطه اهداف این متن نیست اما حتماً پیش از خرید تعیین کنید که از چه نوع پمپی استفاده می‌کنید. به طور مثال بسته به اینکه پمپ شما از نوع فلوتردار باشد، ممکن است سبک نیاز شما به موتور برق بنزینی یا موتور برق بنزینی عوض شود. پس با دقت نوع پمپ را تعیین کنید.

میزان توان مصرفی پمپ را با دقت بررسی کنید. برای بدست آوردن میزان توان مصرفی پمپ کفکش باید از داده‌ها و اطلاعات موجود بر روی بدنه آن استفاده کنید. در ادامه این موضوع که چگونه توان مصرفی را تعیین کنید، تشریح خواهد شد.

با در نظر داشتن این دو نکته شما می‌توانید نوع و میزان نیاز خود به موتور برق را ارزیابی کرده و با این وجود در خرید موتور برق بسیار آگاهانه‌تر عمل کنید.

دقت به توان مصرفی در خرید موتور برق

برای محاسبه توان مصرفی پمپ کفکش، باید از به مندرجات بدنه پمپ مراجعه کنید. در بسیاری مواقع به شکل صریحی توان مصرفی پمپ در مندرجات روی بدنه آن قید شده است؛ به طور مثال 1کیلووات(یک عدد فرضی).

اما در برخی موارد دیگر در مندرجات روی بدنه متوجه ولتاژ و آمپراژ کاری وسیله شدید، می‌توانید با ضرب این دو مقدار، به توان مصرفی دست پیدا کنید. اما مسئله حائز اهمیت این است که شما در خرید موتور برق ، نباید به سراغ محصولی بروید که توان خروجی آن دقیقاً برابر با توان مصرفی پمپ کفکش شما باشد. بلکه باید موتور برقی انتخاب که توان تولیدی آن بین 1.5 تا 2 برابر توان مصرفی پمپ کفکش باشد زیرا پمپ‌ها بخاطر ساختاری که دارند در لحظه استارت توان مضاعفی را مصرف می‌کنند.

به طور مثال ممکن است توان مصرفی یک پمپ در حالت عادی 1 کیلووات باشد اما در لحظه استارت زدن پمپ، این میزان به 1.5 تا 2 کیلووات برسد. از این نظر باید مراقب باشید که یک موتور برق دیزلی یا موتور برق بنزینی بخرید که در این موارد دچار مشکل نشود.

تکفاز یا سه فاز بودن پمپ کفکش اهمیت دارد ؟

همانطور که گفته شد سوای توان مصرفی پمپ، به نوع پمپ نیز باید دقت کرد. اینکه پمپ شما از برق تکفاز یا سه‌فاز استفاده کنید، در خرید موتور برق توسط شما تأثیر دارد. در هر صورت شما باید موتور برقی را خریداری کنید که برق تکفاز یا سه‌فاز مصرفی پمپ شما را تولید کرده و در بخش خروجی خود فراهم کند. اینکه یک موتور برق در فراهم ساختن برق تکفاز یا سه‌فاز عملکرد مناسبی داشته باشد، به مدل و ساختار آن بستگی دارد.

برخی جزئیات دیگر در خرید موتور برق

دو نکته عنوان شده در فوق، اصلی‌ترین مسائلی هستند که در خرید موتور برق مناسب برای کف‌کش مد نظر داشت اما این باعث نمی‌شود تا از برخی نکات جانبی دیگر غافل شویم:

  • بهتر است به سراغ برندهای مشهور و با سابقه درخشان رفته و از خرید برندهای متفرقه پرهیز کنید
  • بهتر است موتور برقی خریداری کنید که مصرف سوخت کمتری داشته و موتور آن بازدهی بالایی داشته باشد
  • استفاده از موتور برق دیزلی نسبت به موتور برق بنزینی اولویت دارد زیرا بهره‌وری موتور آن بیشتر بوده و سوخت ارزان‌تری دارد
  • میزان صدای تولید شده توسط موتور برق را کنترل کنید. اگر محل نصب موتور بر با محل مسکونی مجاورت داشته باشد، صدای آن می‌تواند آزاردهنده شود
  • خرید محصولاتی که دارای محافظت بیشتری در بخش مدارهای خروجی بوده و احتمال وقوع اختلال‌هایی مانند اتصال کوتاه در آن کمتر باشد، از اولویت بیشتری برخوردار است.

انتخاب موتور برق با توجه به تکفاز یا سه فاز بودن پمپ کفکش

برای انتخاب موتور برق کف کش باید به تعداد فاز پمپ نیز دقت کرد. معمولاً پمپ‌های کف کش تک فاز یا سه فاز هستند که در مقام مقایسه پمپ تک‌فاز توان کمتری برای بالا کشیدن آب نیاز است. این پمپ‌ها اصولاً در مکان‌هایی به کار گرفته می‌شوند که چاه عمق کمتری داشته یا نیاز نیست آب ارتفاع زیادی را طی کند، برای همین از پمپ کفکش تک فاز استفاده می‌شود. لذا پمپ کف کش تک فاز نیاز به توان مصرفی کمتری داشته و می‌توان از موتور برق توان پایین استفاده کرد.

معرفی بهترین برند موتور برق برای پمپ کفکش، لجنکش، چاه و استخر

معرفی بهترین برند موتور برق برای پمپ کفکش، لجنکش، چاه و استخر

در بازار امروز در هر زمینه‌ای وقتی قصد خرید محصولی را دارید با انبوه برند و مارک های مختلف مواجه می‌شوید.

موتوربرق و ژنراتور هم از این قاعده مستثنا نیست.

شرکت بازرگانی-مهندسی آبادیزل ارائه دهنده تجهیزات برق صنعتی از جمله موتوربرق و دیزل ژنراتور و ... می‌باشد.

در هر زمینه ای یک سری برندها نسبت به سایر برندها برتری دارند. در حوزه موتوربرق و ژنراتور هم یک سری برندها در بازار از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

در ادامه به بررسی چند برند معتبر میرویم تا با خیال راحت تر خرید کنید. برای اطلاع از قیمت موتور برق با شماره های تماس درج شده روی سایت تماس بگیرید.

بهترین برند موتور برق از قبیل هوندا، فیرمن، دیانا، گرین پاور، هیوندای، لیفان، پوتر، کوپ، سنسی، جیان دانگ، لانسن، استریم،  نویگیتور، کامینز، کوبوتا، دهری، سان پاور، هواسدان، یاماها، ناکایو، ایمر، آسترا، رویال،کوپر، آپولو، اپکس، لوبن، دوو، واکسون، روبین، کیپور و...

موتور برق هیوندای

هیوندای یکی از قوی ترین شرکت ها در صنایع مختلف از جمله تولید موتور برق است که پس از 6 دهه قادر به ارائه محصولات متنوع خود در بازارهای جهانی با کیفیت و قیمت موتور برق مناسب است که باعث رضایت مشتری شده است.

مشخصات فنی موتور برق بنزینی هیوندای مدل HG9650-A

مشخصات فنی موتور برق بنزینی هیوندای مدل HG9650-A

موتور برق هیوندای مدل HG9650-A موتور برق های هیوندای با لایسنس هیوندای کره جنوبی تولید شده همچنین موتور برق های این کمپانی با توان 6.۵ کیلو وات KW فوق از سری محصولات بنزین سوز هیوندای با توان می باشد.

موتور برق هیوندا توان های مختلفی دارد که ما در ادامه به انواع آن ها می پردازیم.

موتور برق بنزینی هیوندای مدل HG9650-A

موتور برق بنزینی هیوندای دارای یک عدد باطری battery ، سیستم جرقه از نوع مگنت Magnet type ignition system ، حجم روغن oil volume  ۱/۱ لیتر می باشد. این دستگاه دارای نمایگشر دیجیتال ساعت ، و استارت الکتریکی و ولتاژ و فرکانس voltage and frequency نیر می‌ باشد. همچنین دارای تنظیم کننده ولتاژ AVR بوده که جریان ثابتی جهت اتصال به دستگاه های حساس برآورد می نماید .

موتور برق در مدل A معادل ۴۴۰ سی سی cc میباشد که باعت می شود موتور در ساعات کار حدود 8 ساعت کمتر زیر فشار باشد و روغن بخار نشود یا به اصطلاح روغن کم نکند و باعث میشود طول عمر بالاتری موتور داشته باشد.

  • تک فاز
  • میزان صدا بر اساس DB 60 دسیبل
  • ولتاژ خروجی 220v
  • دارای چرخ
  • تعداد خروجی برق 2 عدد
  • سایر ویژگی ها آچار شمع دفترچه راهنما دوشاخ 

        در جدول زیر مشخصات فنی موتور برق هیوندای مدل HG9650-A را مشاهده میکنید.

مدل (کاتالوگ)

موتور برق بنزینی هیوندای HG9650-A

نام محصول

هیوندای

مدل محصول

HG9650-A

سوخت مصرفی

بنزین

توان

 6.5 کیلووات

آمپر خروجی DC

30.4 آمپر ، 12 ولت

ولتاژ خروجی

220 ولت

حجم موتور         

420 سی سی

قدرت موتور

14 اسب بخار

سیم پیچ

مس

ظرفیت مخزن سوخت

25 لیتر

جنس بدنه

آلومینیوم

نوع موتور

تک سیلندر 4 زمانه

وزن دستگاه

78 کیلوگرم

تعداد فاز

1

سیستم راه اندازی

الکتریک استارت

نوع سیستم خنک کننده

هوا

کارکرد با تمام توان

7 ساعت 

کارکرد با یک دوم توان       

10 ساعت           

دارای سیستم

AVR

تعداد خروجی

2

فرکانس

50 تا 60 هرتز

کشور سازنده

کره جنوبی


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع علت کاهش فشار پمپ آب کفکش چیست؟ به مقاله مراجعه کنید.


موتور برق هوندا المکس

بدون شک برند هوندا یا هوندا المکس، از جمله بهترین و برترین برندهای تولید کننده تخصصی موتور برق است.

شرکت هوندا از جمله قدیمی ترین و با سابقه ترین شرکت ها است و یکی از برجسته ترین و معروف ترین برند های موتوربرق در جهان به حساب می آید.

امروز موتور برق  با مارک هوندا یکی از با کیفیت ترین نوع موتور برق ها است و تنوع بسیار گسترده ای دارد.

شرکت هوندا المکس از سال 1935 فعالیت خود را در ژاپن با تولید کردن ابزار و ماشین آلات کشاورزی و صنعتی شروع کرد.

از همان ابتدای کار موتور برق یکی از مهم ترین و اصلی ترین تولیدات به شمار می رفت.

این شرکت همیشه این سعی را داشته که همیشه به عنوان یک شرکت توسعه یافته و پیش رفته در زمینه تولید انواع مختلف موتور برق  می باشد.

همچنین با در نظر گرفتن امکانات، و قابلیت ها و ویژگی های مختلف بر این تلاش بوده که از بقیۀ رقبای خود پیشی بگیرد.

امروز موتور برق هوندا المکس در انواع  بنزینی و دیزلی با بهترین کیفیت و کارکرد خود از طرف شرکت های ژاپنی وارد بازار می شوند.

موتور برق بنزینی هوندا المکس مدل Honda Elemax SHT 11500

موتور برق هوندا المکس مدل SHT 11500 یکی از تولیدات شناخته شده و پرفروش کمپانی ژاپنی هوندا است که 220 تا 380 ولت برق خروجی دارد.

مجهز بودن این مولد به رگولاتور AVR مانع از ایجاد نوسان در برق و آسیب رسیدن به وسایل الکتریکی حساس می شود.

 موتور برق المکس یک مولد قدرتمند و پرکاربرد است که به علت کیفیت و کارایی بالای خود مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

سیستم جرقه زنی این مولد از نوع ترانزیستوری است که معایب انواع قدیمی در آن برطرف شده است.

دستگاه به سیستم هشدار روغن مجهز است که در صورت افت میزان روغن شما را با خبر می کند و از آسیب رسیدن به موتور پیش گیری می کند.

کیفیت قطعات این محصول باعث افزایش طول عمر آن می شود و به همین علت این مولد قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع دارد.

موتور برق هوندا المکس مدل SHT 11500

مشخصات فنی موتور برق هوندا المکس SHT 11500 

انواع چرخدار این مولد 168 کیلوگرم وزن دارند و به علت حمل و جابه جایی آسان محبوب تر و پرفروش تر هستند.

این دستگاه با ابعاد 924*665*636 در حالت بدون چرخ 160 کیلوگرم وزن دارد و حجم دستگاه 614 سی سی است.

یکی از مهم ترین ویژگی های این مولد این است که آلایندگی زیست محیطی کمی دارد و با استانداردهای جهانی محیط زیست منطبق است.

مخزن سوخت 38 لیتری این مولد به صورت پیوسته برای مدت زمان 7 ساعت برق تولید می کند و به عنوان یک مولد قدرتمند می توان برای تأمین برق اضطراری به آن اعتماد کرد.

سرویس و نگه داری از این دستگاه هزینه ی چندانی ندارد و در صورتی که از دستگاه به شکل صحیح مراقبت کنید تا سال های سال به تعمیر و تعویض نیازی نخواهید داشت.

در جدول زیر مشخصات فنی موتوربرق بنزینی هوندا المکس مدل Honda Elemax SH 11000 را مشاهده میکنید.

مدل (کاتالوگ)

موتور برق هوندا المکس مدل SH 11000 EX

نام محصول

هوندا المکس

مدل محصول

SH 11000 EX

قدرت موتور

8.5 اسب بخار

سوخت مصرفی

بنزین

توان اسمی

8.5

حجم موتور

688 سی سی

حداکثر توان (کاوا)

10

نوع موتور

موتور برق بنزینی

ظرفیت مخزن سوخت

38 لیتر

ولتاژ خروجی

220 ولت

قدرت خروجی

2200 وات

سیستم راه اندازی

دستی , الکتریکی

سیستم خنک کننده

هوای خنک

ظرفیت مخزن سوخت

38

حجم سیلندر

389cc

دور موتور

3600 RPM

تعداد خروجی ها

2 عدد

فرکانس

50 هرتز

میزان کار مدام (ساعت)

7

نوع موتور

دو سیلندر

جنس سیم پیچ

مس

نوع سیستم احتراق

CDI

جنس بدنه

آلومینیوم

ولتاژ خروجی DC

12 ولت

شدت جریان خروجی DC

8.3 آمپر

تعداد فاز

1

وزن دستگاه

158 کیلوگرم

میزان صدای تولید شده

74 دسی بل

چرخ

دارد

سیستم جرقه

الکتریکی

ابعاد (طول*عرض*ارتفاع)

64x67x93 سانتی‌متر

سایر مشخصات

دارای لامپ LED , سیستم هشدار سوخت

کشور سازنده

ژاپن (Japan)


موتور برق دیانا

در ادامه لیست بهترین برند موتور برق میرسیم به برند چینی دیانا.

کمپانی دیانا، یک کمپانی فعال و نام آشنای چینی است که سابقه ای طولانی در زمینه تولید ابزاآلات کشاورزی از جمله موتور پمپ دیانا، کارواش دیانا، سمپاش، علف تراش الکترو پمپ، کلتیواتور، موتور برق بنزینی و دیزلی و دیزل ژنراتور دارد.

یکی از مهمترین تولیدات کمپانی موتور برق های دیزلی و بنزینی آن میباشد که در بازار ایران به دلیل کیفیت بسیار بالا و قیمت منطقی آن بسیار پرطرفدار می باشد و همیشه جزء انتخاب های اول خریداران موتور برق بوده است.

آبادیزل یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های فروشگاهی در ایران است که موتور برق های دیانا را به فروش می‌رساند، برای اطلاع از قیمت موتور برق های دیانا در آبادیزل با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مشخصات فنی موتور برق بنزینی دیانا مدل RZ-10600 EW

مشخصات فنی موتور برق بنزینی دیانا مدل RZ-10600 EW

موتور برق دیانا مدل RZ-10600EW از لحاظ کارایی و کیفیت در کلاس مناسبی قرار دارد در دسته سایز کوچک موتور برق شرکت دیانا diana قرار می گیرد. این دستگاه برای راه اندازی تعدادی از وسایل خانه مانند تلویزیون، یخچال و چند روشنایی و فروشگاه ها برای راه اندازی و روشن نگه داشتن تعدادی روشنایی و دستگاه کارت خوان و کامپیوتر مناسب می باشد.

از این موتور برق بنزینی می توان برای مصارف صنعتی و تجهیزات دارای الکتروموتور و دستگاه های جوش و دریل، و بالابر و .. نیز استفاده نمود، از این جهت موتور برقی مناسب برای صنعت ساختمان سازی می باشد.

این موتور برق دارای AVR یا همان رگولاتور ولتاژ می باشد.

موتور برق بنزینی دیانا مدل RZ-10600EW دارای سیم پیچ تمام مس بوده و جنس بدنه موتور برق از آلومینیوم است. برای دیدن توضیحات بیشتر به جدول زیر مراجعه نمایید.

در جدول زیر مشخصات فنی موتور برق دیانا مدل RZ-10600 EW را مشاهده میکنید.

مدل (کاتالوگ)

موتور برق بنزینی دیانا مدل RZ-10600 EW

نام محصول

دیانا

مدل محصول

RZ-10600 EW

سوخت مصرفی

بنزین

توان

8 کیلووات

حداکثر توان

10 کیلووات

حجم موتور

459 سی سی

ولتاژ خروجی

230 ولت

آمپر خروجی

 37 آمپر

سیم پیچ

مس

جنس بدنه

آلومینیوم

نوع موتور

تک سیلندر

وزن دستگاه

102 کیلوگرم

تعداد فاز

1

دارای

استارت + باطری + چرخ

نوع سیستم خنک کننده

هوا

دارای سیستم

AVR

فرکانس

50 تا 60 هرتز

کشور سازنده

چین (china)


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع تفاوت پمپ آب کفکش و شناور به مقاله مراجعه کنید.


موتوربرق پوتر

کمپانی پوتر در سال 1996 در شهر ژجیانگ در کشور چین تاسیس و فعالیت های خود را آغاز کرد،

امروزه این کمپانی بابیش از 300  کارمند و در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع فعالیت های خود را انجام می دهد،

از جمله تجهیزات این کمپانی می توان به تولید موتور های بنزینی تا توان 13 اسب، موتور برق تا توان 5.5 کیلووات، کف کش ها و موتور پمپ های آب اشاره کرد.

موتور برق پوتر از سری محصولات مطمئن بازار است که در تیپ‌های گوناگون برای پوشش نیازهای متنوع از فعالیت‌های خانگی، فروشگاهی، صنعتی و حتی باغبانی و جوشکاری طراحی شده‌اند.

کمپانی پوتر توانسته است با تولید محصولات با کیفیت خیلی زود  استاندارد های CE و GS را کسب کند و در سال 2008 موفق به دریافت گواهینامه ISO9001  شد.

امروزه محصولات کمپانی پوتر در بیشتر از 20 کشور جهان دارد عرضه می شود و به شهرت زیادی توانسته است دست پیدا کند یکی از علت های این امر وجود یک تیم تحقیقاتی متخصص در هسته کمپانی پوتر، یک سیستم کنترل کیفیت پیشرفته و استفاده از تجهیزات روز می باشد که همه این عوامل باعث شده تا محصولات کمپانی پوتر به محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان دست پیدا کند.

موتور برق بنزینی پوتر مدل potere PT13000VES

موتور برق بنزینی پوتر مدل potere PT13000VES

موتور برق پوتر جزو برند های موتور برق های با کیفیت است که مدل های مختلف و طرفدارای زیادی دارد. موتور برق پوتر با توجه به توان ها و سایز های مختلف و وزن سبک به شما این امکان را میدهد که به راحتی آن را جابجا کنید.

موتور برق پوتر مدل PT13000VES با توان خروجی (1500 وات) تک فاز است که از یک موتور بنزینی چهارزمانه Four-stroke gasoline engine با کیفیت درجه یک قدرت می گیرد

موتور برق پوتر مدل PT13000VES دارای خروجی برق 6/5 کیلووات می باشد که از یک موتور بنزینی چهار زمانه قدرت می گیرد.

ویژگی های پوتر مدل PT13000VES دارای استارت برای سهولت در روشن کردن است. همچنین دارای چرخ و دسته برای حمل و نقل راحتتر می باشد.اگزوز استیل و کم صدا از ویژگی این موتور برق است.سیم پیچ ژنراتور 100 درصد مس است.دارای برق (220 ولت تکفاز و 12 ولت) است.

در جدول زیر مشخصات فنی موتور برق بنزینی پوتر مدل potere PT13000VES را مشاهده میکنید.

مدل (کاتالوگ)

موتور برق پوتر مدل  PT13000VES

نام محصول

پوتر

مدل محصول

PT13000VES

سوخت مصرفی

بنزین

ظرفیت مخزن سوخت

25 لیتر

توان دائم(KW)

6 کیلو وات

حدااکثر توان

7.5

ولتاژ خروجی

220 ولت

سیم پیچ

مس

جنس بدنه

آلومینیوم

نوع موتور

تک سیلندر 4 زمانه

وزن دستگاه

55 کیلوگرم

ولتاژ خروجی AC

220 ولت

صدای تولیدی

87 دسی بل

نوع سیستم خنک کننده

هوا

قدرت موتور تعداد سیلندر

13 اسب بخار تک سیلندر

قدرت خروجی ژنراتور

6500 وات

جریان

8.3 آمپر

فرکانس

50 هرتز

کشور سازنده

چین (china)


موتور برق لیفان

برند لیفان ساخت کشور چین است و یکی از برند های صنعتیِ دولتی به حساب می آید،

از این رو توجه زیادی به این برند شده که به طبع باعث افزایش کیفیت و خدمات این برند معتبر شده است.
این برند از سال ۲۰۱۴ اقدام به تولید ابزار آلات موتوری نموده است

و در سال ۲۰۱۶ توانسته با کسب استاندارد های لازم مجوز صادرات محصولاتش به کشور های اتحادیه اروپا را نیز کسب کند.
موتور برق، موتور تک، موتور پمپ آب، سمپاش موتوری و … از جمله از محصولات این کمپانی است.

موتور برق بنزینی لیفان مدل LGX 15100TE

موتور برق بنزینی لیفان مدل LGX 15100TE

موتور برق کیفی لیفان ، مولد برق اضطراری در سایز کوچک است که به شما این امکان را میدهد که به آسانی آن را جابجا کنید.

این نوع موتور برق به کمک سوخت بنزین، برق لازم برای مصارف عادی مورد نیاز شما را تامین می‌کند.

موتور برق کیفی یا مسافرتی یا چمدانی نیز مشهور است

به دلیل قابلیت حمل آسان و سیار بودن آن، کاربرد وسیعی برای کاربری‌های خانگی، ویلایی، باغ و ... پیدا کرده است.

برای توضیحات مشخصات فنی و قیمت موتور برق کوچک مسافرتی لیفان به ادامه صفحه مراجعه نمایید.

موتور برق لیفان مدل LGX 15100TE

موتور برق بنزینی لیفان مدل LGX 15100TE و از برندهای معروف موتور برق در چین می باشد.

این موتور برق چندین سال است که وارد ایران میشود و جز محصولات پرفروش به حساب می اید.

این مدل دارای سیستم استارت و چرخ می باشد.

در جدول زیر مشخصات فنی موتور برق بنزینی لیفان مدل LGX 15100TE را مشاهده میکنید.

مدل (کاتالوگ)

موتور برق بنزینی لیفان مدل LGX 15100TE

نام محصول

لیفان

مدل محصول

LGF 15100E

نوع موتور

4 زمانه-سه فاز

توان

12 کیلو وات

حداکثر توان

  13 کیلو وات

سیستم راه اندازی

هندلی/الکتریکی

میزان صدا

65  دسی بل

نوع سوخت

بنزین

وزن

90 کیلوگرم

ظرفیت باک

  35 لیتر

کارکرد مداوم

8 الی 10 ساعت

تعداد سیلندر

تک سیلندر

سیستم خنک کننده

هوای خنک

ظرفیت روغن

0.35 لیتر

ولتاژ

v 220/120/240

مصرف سوخت

400 میلی لیتر تا3 لیتر در ساعت

فرکانس

50 هرتز

کشور سازنده

چین


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع تفاوت پمپ کفکش و لجن کش به مقاله مراجعه کنید.


موتور برق لانسین

موتور برق لانسین از بهترین برند های موتور برق و محبوب ترین برند ها در بازار ایران است

که نسبت به سایر برند ها در بازار از کیفیت ویژه و بالاتری برخوردار است،

همچنین محصولات لانسین از لحاظ قیمت موتور برق در برابر کیفیتی که از این محصول مشاهده خواهید کرد

بسیار به صرفه تر و به عنوان یک سرمایه گذاری خوب برای شما خواهد بود.

موتور برق لانسین مدل LC13000 (3ph) سه فاز

موتور برق لانسین مدل LC 13000 (3ph) سه فاز

موتور برق لانسین یکی از معتبرترین برندهای چینی است که علاوه بر دارا بودن درجه یک کیفیت در سطح جهانی توانایی ساعت بالای کار را دارد.

شرکت LONCIN تمرکز ویژه‌ای روی توسعه محصولات خود بر پایه کاهش آلایندگی کربنی و هماهنگی با استانداردهای زیست‌محیطی

و همچنین تکنولوژی روز داشته و محصولات خود را به بیش از ۱۰۰ کشور جهان ارسال می‌کند.

همچنین این کمپانی روابط پایداری با چندین شرکت بین‌المللی معتبر برقرار کرده است.

موتور برق لانسین LC13000 (3ph) با توان ۱۰ کیلووات با تعداد دوران ۳۰۰۰ دور ، دارای یک منبع ۴۸ لیتری سوخت می باشد که با سوخت بنزین کار می کند

از این موتور برق برای مصارفی نظیر روشنایی لامپها، یخچال و تلویزیون و هیتر برقی ،شارژر ها ، پمپ های آب، دستگاه های جوش و … استفاده می شود

که می تواند به صورت مداوم ۱۰ ساعت برای شما روشن بماند.

مشخصات فنی موتور برق لانسین LC13000 (3ph) 

موتور برق لانسین LC13000 (3ph) ده کیلووات با یک موتور سه فاز با ولتاژ ۲۲۰ ولت  کار می کند،که با هوا خنک می شود.

این دستگاه دارای وزن ۱۳۰ کیلوگرم می باشد، مصرف سوخت آن ۴.۸ لیتر در ساعت است.

موتور برق ۱۰ کیلوواتی لانسین که در دسته سایز بزرگ موتور برق شرکت لانسین است

که دارای کارایی بالایی برای مصارف خانگی و روشنایی و همچنین جوشکاری است.

موتور برق لانسین مدل LC13000(3ph) یک موتور برق بنزینی دارای تنظیم کننده ولتاژ AVR بوده

که جریان ثابتی جهت اتصال به دستگاه های حساس برآورد می نماید.

سیستم شروع به کار آن استارتی و دارای باتری می باشد.

موتور برق لانسین LC13000 3ph همچنین مجهز به نشانگر دیجیتال سه کاره شامل ولت متر، فرکانس متر و ساعت کارکرد می باشد.

در جدول زیر مشخصات فنی موتور برق لانسین مدل Loncin LC13000 (3ph) را مشاهده می‌کنید.

مدل (کاتالوگ)

موتور برق لانسین  LC 13000 (3Ph)           

نام محصول

لانسین

مدل محصول

LC 13000 (3Ph)          

سوخت مصرفی

بنزین

توان موتور

8.5 KW           

توان استارتی

۱۰ کیلووات

ظرفیت مخزن سوخت

48 لیتر

نوع موتور

تک سیلندر چهار زمانه

ولتاژ خروجی

220 ولت

سیستم راه اندازی

هندلی و استارتی

ضریب قدرت موتور

1

بازه توان موتور

5-10 اسب بخار

سیستم خنک کننده

هوای خنک

توان خروجی

6.5kw

سیستم کنترل ولتاژ

AVR

ظرفیت روغن

0.7 لیتر

فرکانس

50 تا 60 هرتز

وزن دستگاه

143 کیلوگرم

قدرت خروجی

6000 وات

سرعت گردش

3600 - 3000 دور

حجم سیلندر

۶۲۳ سی سی

جریان خروجی

26 آمپر

تعداد فاز

3

سایر توضیحات موتور

سیستم کنترل ولتاژ

سیم پیچ مسی

مدت زمان کارکرد دائم

۸-۱۰ ساعت

میزان صدای تولید شده

75 دسی بل

کشور سازنده

چین (china)


برای کسب اطلاعات بیشتر راجع دلیل سوختن پمپ کفکش و راه های جلوگیری از آن به مقاله مراجعه کنید.


موتور برق دوو

مارک دوو مارک لوازم خانگی دوو اولین بار در سال 1963 در سئول، کره جنوبی تاسیس شد.

این مارک یکی از مارک های باکیفیت و با کیفیت لوازم خانگی است

که طرفداران بسیاری در میان مارک های دیگر لوازم خانگی مانند سامسونگ، بوش، اسنوا و غیره دارد.

موتور برق مارک دوو یکی از بهترین تأمین کنندگان لوازم خانگی و ابزارآلات در جهان است.

مارک دوو در اکثر کشورها به خوبی شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت دوو در ایران و یا محصولات آن یک مارک شناخته شده است که خانواده های ایرانی حداقل چند وسیله خانگی در خانه دارند

و طبق آمار همه مصرف کنندگان از این مارک و لوازم خانگی آن و نحوه کار آنها کاملا راضی هستند.

دوو در زمینه موتور برق هم شهرتی برای خود کسب کرده و با تولید موتور برق های با کیفیت جایگاه خود را در بازار پیدا کرده.

 قیمت موتور برق های دوو نسبت به کیفیت محصول معقول است.

مشخصات فنی موتور برق بنزینی استارتی سه فاز دوو مدل GDA9100XE

مشخصات فنی موتور برق بنزینی استارتی سه فاز دوو مدل GDA9100XE

  • دارای استارت الکتریکی با سوئیچ
  • دارای چرخ و دسته جهت جا به جایی و حمل و نقل آسان
  • حداکثر توان خروجی : 6500 وات
  • توان خروجی کاری : 6000 وات
  • AVR : دارد
  • چرخ و دسته دارد
  • دارای سیستم تنظیم ولتاژ
  • دارای سه پورت خروجی
  • دارای استارت الکتریکی با سوئیچ
  • دارای چرخ و دسته جهت جا به جایی و حمل و نقل آسان
  • حجم موتور : ۴۲۰ سی سی
  • ظرفیت مخزن روغن : ۱.۱ لیتر
  • ظرفیت باک بنزین : ۲۵ لیتر
  • سنسور روغن دارد
  • ساخت : چین 

موتور برق دوو بنزینی سه فاز مدل GDA9100XE

موتور برق دوو بنزینی سه فاز مدل GDA9100XE توسط کمپانی دوو (DAEWOO) کره تولید شده است.

موتور برق دوو مدل GDA9100XE با توان ۶.۵ کیلووات می باشد. و می تواند به مدت ۱۴ ساعت بدون وقفه کار کند.

موتور برق دوو بنزینی سه فاز مدل GDA9100XE از موتور ۴ زمانه OHV استقاده می کند که حجمی برابر ۴۲۰ سی سی می باشد.

این مدل از موتور برق بنزینی دوو از امکاناتی مثل محافظ AC و DC و همچنین پنل ولت متر بهره برده است.

موتور برق بنزینی دوو شدت جریانی معادل ۸٫۳ آمپر برای هر فاز در اختیار کاربر قرار می دهد.

ژنراتور بنزینی دوو نسبت به قدرت بالای موتور از صدای نسبتا پایینی برخوردار است که معادل (۷۷٫۱db) در فاصله ۷ متری از دستگاه می باشد.

این ژنراتور با وزن ۹۶ کیلوگرم حمل نقل را کمی سخت می کند که با نسب کردن چرخ های درون بسته این مشکل هم حل می شود.


برای خرید و مشاوره در مورد انواع کفکش و لجن کش با ما تماس بگیرید. شماره های تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ - ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴

faq

همانطور که پیش‌تر نیز بارها تأکید کردیم، ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین گام در خرید موتور برق ارزیابی دقیق نوع نیاز شما به این وسیله است. باید تعیین کنید که برای تغذیه چه وسایلی به موتور برق نیاز دارید و این نیاز از نظر شاخص‌های عددی چه وضعیتی دارد.

در این مورد باید گفت که شما در امور پمپاژ و انتقال آب برای تغذیه تمام وسایلی که دارای الکتروموتور هستند به برق نیاز دارید. این می‌توانید وسایل زیادی را مانند انواع پمپ‌ها شامل شود. اما یکی از اصلی‌ترین قطعات و تجهیزاتی که در این یادداشت قصد تمرکز بر آن داریم، پمپ کفکش است.

پمپ کفکش، به طور معمول از یک الکتروموتور قوی برای پمپاژ و مکش آب استفاده می‌کند. به همین علت باید در خرید موتور برق برای این منظور، به دو نکته توجه کنید:

نوع پمپ کفکش اهمیت زیادی دارد. پرداختن به انواع و مدل‌های مختلف پمپ کفکش در حیطه اهداف این متن نیست اما حتماً پیش از خرید تعیین کنید که از چه نوع پمپی استفاده می‌کنید. به طور مثال بسته به اینکه پمپ شما از نوع فلوتردار باشد، ممکن است سبک نیاز شما به موتور برق بنزینی یا موتور برق بنزینی عوض شود. پس با دقت نوع پمپ را تعیین کنید.

میزان توان مصرفی پمپ را با دقت بررسی کنید. برای بدست آوردن میزان توان مصرفی پمپ کفکش باید از داده‌ها و اطلاعات موجود بر روی بدنه آن استفاده کنید. در ادامه این موضوع که چگونه توان مصرفی را تعیین کنید، تشریح خواهد شد.

با در نظر داشتن این دو نکته شما می‌توانید نوع و میزان نیاز خود به موتور برق را ارزیابی کرده و با این وجود در خرید موتور برق بسیار آگاهانه‌تر عمل کنید.

همانطور که گفته شد سوای توان مصرفی پمپ، به نوع پمپ نیز باید دقت کرد. اینکه پمپ شما از برق تکفاز یا سه‌فاز استفاده کنید، در خرید موتور برق توسط شما تأثیر دارد. در هر صورت شما باید موتور برقی را خریداری کنید که برق تکفاز یا سه‌فاز مصرفی پمپ شما را تولید کرده و در بخش خروجی خود فراهم کند. اینکه یک موتور برق در فراهم ساختن برق تکفاز یا سه‌فاز عملکرد مناسبی داشته باشد، به مدل و ساختار آن بستگی دارد.

همچنین بخوانید
پمپ‌ آب خانگی در دسته پمپ‌های پرمصرف قرار دارد. با توجه به افزایش روز افزون ساختمان‌های بلند و برج‌ها، استفاده از پمپ‌ها جهت پمپاژ و انتقال آب گسترش یافته است. بنابراین مشکلات سیم پیچی الکتروموتور پمپ آب بسیار است. ساختار الکتروموتور ها بسیار ساده است و مهم ترین بخش آنها سیم پیچی آنها میباشد که استفاده از سیم مسی مرغوب میتواند بازدهی آنها را افزایش دهد. در این مقاله صفر تا صد آن را بررسی میکنیم.
در این مقاله قصد داریم علت یکسره شدن پمپ آب را مورد بررسی قرار دهیم. اگر با این مشکل مواجه شدید و به دنبال رفع آن هستید این مطلب را مطالعه کنید.
پمپ آب خانگی نقش به سزایی در فشار آب در استفاده روزمره دارد و یکی از پر کاربرد ترین ابزار های مورد استفاده امروزی در خانه است. دمای این ابزار پرکاربرد گاهی بیش از اندازه بالا می‌رود و می‌تواند مشکلات بسیاری را برای افراد به وجود آورد. در این مقاله قصد داریم به بررسی علت های داغ شدن پمپ آب خانگی و راهکار های رفع آن بپردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله به معرفی انواع کارواش صنعتی و کاربرد های آن اشاره میکنیم پس با ما همراه باشید. کارواش های صنعتی دستگاهی پر کاربرد هستند. که برای شستشوی سطوح و اشیا کثیف یا آلوده، مانند، وسایل نقلیه و سطوح بتنی، نمای ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: