شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

بهترین برند الکتروموتور

بهترین برند الکتروموتور، امروزه تولیدکنندگان الکتروموتورها، در حال نوآوری در بازارهای جهانی هستند. تقاضا برای خرید موتورهای الکتریکی هم تا حد قابل‌توجهی افزایش داشته است، به همین دلیل تولید بسیاری از محصولات مربوط به الکتروموتورها، در حال افزایش است.

برای خرید الکتروموتور یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آبادیزل مشاوره بگیرید.


بهترین برند الکتروموتور


در ادامه مقاله بهترین برند الکتروموتور خواهید دید:

بهترین مارک های الکتروموتور چیست؟

فهرست بهترین برندهای الکتروموتور

برند الکتروموتور زیمنس

برند الکتروموتور WEG

برند الکتروموتور AMETEK

برند الکتروموتور FAULHABER GROUP

برند الکتروموتور جنرال الکتریک

برند الکتروموتور Danaher Motion

برند الکتروموتور ماکسون موتور

برند الکتروموتور TECO Westinghouse

برند الکتروموتور هیتاچی

الکتروموتور جمکو

الکتروموتور دیزل ساز

الکتروموتور ABB 

مقایسه برند های الکتروموتور ایرانی و خارجی

شرکت های تولید کننده الکتروموتور کلاچ دار

چگونه الکتروموتور مناسب کار خود را انتخاب کنیم ؟

جمع‌بندی


بهترین مارک های الکتروموتور چیست؟

همان طور که گفته شد برند های متعددی در بازار وجود دارند و تشخیص بهترین مارک با توجه به کاربرد آن همواره کاری دشوار است. قطعا بدون کمک از افراد با تجربه و متخصص نمی توان به تشخیص مناسب ترین انتخاب الکتروموتور رسید.

در کنار کشور های تولید کننده ای همچون چین ، ایتالیا ، برزیل ، ترکیه و… کشور ایران نیز از چندین سال قبل شروع به طراحی و ساختن الکتروموتور های با کیفیت و مقرون به صرفه ای کرده است.

الکتروموتور ها به دو نوع تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند و تقریبا اکثر شرکت های فعال در این زمینه هر دو مدل را طراحی و تولید می کنند. مارک الکتروموتور تاثیر مستقیم و بسیار زیادی بر روی کیفیت آن دارد و می توان به جرات گفت برند های معتبر و شناخته شده ، الکتروموتور های با کیفیت تری تولید می کنند.

اما به طور کلی علاوه بر مشاوره با افراد متخصص ، برای انتخاب صحیح الکتروموتور می توانیم به نکات زیر توجه کنیم :

  • دقت شود که نمایندگی برند مورد نظر در ایران وجود داشته باشد و حتما مشاوره و خرید از عاملین مجاز انجام گیرد.
  • در هنگام تعمیر، تهیه قطعات الکتروموتور در بازار ایران آسان باشد.
  • توان یا همان انرژی خروجی الکتروموتور با کاربرد مورد نیاز همخوانی داشته باشد.
  • به گشتاور یا همان سرعت چرخش الکتروموتور توجه شود.
  • به میزان صدای الکتروموتور ، در زمان انتخاب دقت شود.
  • راندمان یا همان بازدهی عامل موثر بر کیفیت برند الکتروموتور است.
  • توجه به کلاس حرارتی و درجه IP الکتروموتور بر اساس شرایط آب و هوایی و محل نصب
  • دقت به نوع خنک کاری الکتروموتور

فهرست بهترین برندهای الکتروموتور

فهرست بهترین برندهای الکتروموتور

برند الکتروموتور زیمنس

برند الکتروموتور WEG

برند الکتروموتور AMETEK

برند الکتروموتور FAULHABER GROUP

برند الکتروموتور جنرال الکتریک

برند الکتروموتور Danaher Motion

برند الکتروموتور ماکسون موتور

برند الکتروموتور TECO Westinghouse

برند الکتروموتور هیتاچی

برند الکتروموتور زیمنس

اولین برندی که در مقاله معرفی بهترین برندهای الکتروموتور به بررسی آن می‌پردازیم برند الکتروموتور زیمنس است. از الکتروموتورهای شرکت زیمنس، در صنایع بسیاری، مانند تکنولوژی‌های مربوط به فعالیت‌های ساختمانی، تجهیزات اتوماسیون برای تولیدکنندگان و شرکت‌های ساخت‌وساز، سیستم‌های تصویربرداری برای بیمارستان‌ها، و موتورهای الکتریکی برای اهداف صنعتی و حرکتی، استفاده می‌شود.

درواقع، به نظر می‌رسد که برند زیمنس، همه‌جا حضوری فعال دارد. هدف شرکت زیمنس، طراحی مجدد فناوری موتورهای الکتریکی، برای به کار بردن آن‌ها در وسایل نقلیه است. برای معرفی برند الکتروموتور زیمنس، لزومی ندارد خیلی تلاش کنیم، زیرا این برند از ۱۵۰ سال پیش، در عرصه‌ی بازارهای جهانی در حال فعالیت است و یکی از برندهای الکتروموتور پیشرو در این صنعت محسوب می‌شود.

الکتروموتور زیمنس

برند الکتروموتور WEG

WEG، یکی از برندهای الکتروموتور جهانی است، که به‌صورت مستقل و از طریق واحد تولیدی خود در آمریکای لاتین، موتورهای الکتریکی HVAC و صنعتی را تولید و سپس از طریق مراکز توزیع خود در ایالات‌متحده، این الکتروموتورها را توزیع می‌کند.

برند WEG، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موتورهای الکتریکی صنعتی در قاره‌ی آمریکا است، که سالانه بیش از 22 میلیون دستگاه تولید می‌کند. در حال حاضر، برند الکتروموتور WEG، در 6 قاره در حال فعالیت است، محصولات خود را به بیش از 100 کشور صادر می‌کند و 7 مرکز تولیدی دارد.

الکتروموتور WEG

برند الکتروموتور AMETEK

این شرکت، سال‌ها است که باهدف برطرف کردن پیچیده‌ترین چالش‎‌های مشتریان، از طریق به‌ کارگیری فناوری‌های منحصر به‌ فرد و خلاقانه، یکی از برندهای الکتروموتور است که در بازار جهانی مشغول به کار است. واحد تولیدی شرکت AMETEK، به مشتریان خود خدماتی مانند تولید الکتروموتور DC، درایوها، پمپ‌‎ها و… را ارائه می‌دهد.

همچنین، برند الکتروموتور AMETEK، در سال 2017، با خرید برند MOCON، فعالیت‌های دیگری را هم شروع کرد. ازجمله این فعالیت‌ها، می‌‎توان به ارائه‌ی ابزارهای برجسته، ردیاب‌ها، سیستم‌ها و خدمات مشاوره‌ای اشاره کرد. به‌این‌ترتیب، امروزه برندهای الکتروموتور AMETEK و MOCON، باهم ادغام‌ شده‌اند.

برند الکتروموتور FAULHABER GROUP

این برند، بیش از پنج دهه است که فعالیت‌های خود را در زمینه‌هایی مانند صنایع رباتیک، اپتیک، پزشکی و هوافضا گسترش می‌دهد. برند الکتروموتور FAULHABER GROUP، طیف گسترده‌ای از موتورهای الکتریکی و سیستم‌های میکرو‌درایو را از طریق برند معروف خود MICROMO، تولید و به مشتریان ارائه می‌کند. این شرکت، یکی از برندهای الکتروموتور است که محصولات و فناوری پیشرفته‌ی خود را در سراسر جهان عرضه می‌کند. برند الکتروموتور FAULHABER GROUP، بعد از امضای توافق‌نامه با یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده فناوری موتورهای الکتریکی در سال 2008، میکرو سیستم‌هایی دقیق را با طراحی سفارشی، تولید می‌کند.

الکتروموتور FAULHABER GROUP

برند الکتروموتور Danaher Motion

برند دیگری که در مقاله معرفی بهترین برندهای الکتروموتور به بررسی آن می‌پردازیم برند Danaher Motion می‌باشد. این شرکت٬ یکی از برندهای الکتروموتور باتجربه، در زمینه‌ی طراحی موتورهای الکتریکی سفارشی، برای نیازهای خاص است٬ همچنین از تجربیات گسترده‎‌ی خود در زمینه‌‎ی فناوری‌های مکانیکی، الکترومغناطیسی و کنترل، بهره می‌گیرد، تا در زمینه‌ی ساخت ماشین‌آلات با سرعت بیشتر، به مشتریان کمک کند.

برند الکتروموتور Danaher Motion، محصولاتی مانند موتورهای الکتریکی، درایوها، محرک‌ها و… را برای بهینه‌سازی عملکرد سیستم‌های کنترل حرکتی، تولید و در بازار توزیع می‌کند.

برند الکتروموتور جنرال الکتریک

جنرال الکتریک، یکی از برندهای الکتروموتور چند ملیتی است، که محصولات و خدمات خود را برای استفاده در طیف گسترده‌ای از صنایع ارائه می‌کند. برخی از فعالیت‌های متنوع این برند، شامل تولید موتورهای هواپیما، نیروگاه‌های برق، توربین‌ها و تجهیزات میدان نفتی هستند.

این شرکت، در زمینه‌های زیادی مشغول به کار است، برای مثال، می‌توان بخش‌هایی مانند انرژی آب، مدیریت انرژی، نفت و گاز، انرژی‌های تجدید پذیر، لوازم‌خانگی، اتصالات و روشنایی، مراقبت‌های بهداشتی، حمل‌ونقل هوایی و… را نام برد. برند الکتروموتور جنرال الکتریک، علاوه بر تولید موتورهای الکتریکی باکیفیت، خدمات تعمیر آن‌ها را هم به مشتریان خود در سراسر جهان ارائه می‌کند.

برند الکتروموتور ماکسون موتور

ماکسون موتور، با بیش از ۴۰ سال تجربه، در زمینه‌ی تولید محصولات پیشرفته و ارائه‌ی خدمات شایسته به مشتریان، به یکی از پیشروترین برندهای الکتروموتور در جهان تبدیل‌شده است. موتورهای الکتریکی که توسط این شرکت تولید می‌شوند، نسبت به قیمتی که دارند، کیفیت و عملکرد بسیار مطلوبی را ارده می‌دهند.

همچنین، موتورهای الکتریکی این شرکت، کاملاً نوآورانه و با فناوری‌های پیشرفته ساخته می‌شوند. محصولات برند الکتروموتور ماکسون موتور، در صنایع مختلفی مانند فناوری پزشکی، خودرو، هوافضا، اتوماسیون صنعتی، فناوری امنیتی، ابزار دقیق و… کاربرد دارند.

برند الکتروموتور TECO Westinghouse

شرکت TECO Westinghouse، که در سال 1988 کار خود را آغاز کرده است، امروزه با تولید ژنراتورهای باکیفیت، درایو صنعتی، موتورهای الکتریکی و… به یکی از برندهای الکتروموتور مطرح در بازارهای جهانی تبدیل‌شده است.

این شرکت، با در اختیار داشتن منابع تولید جهانی، نیازهای مشتریان خود را تأمین کرده و بازگشت کامل سرمایه‌ی خود را هم از این طرق محقق می‌کند. محصولات باکیفیت برند الکتروموتور TECO Westinghouse، برای هدایت پمپ‌ها، کمپرسورها، دستگاه‌های آسیاب، دستگاه‌های سنگ‌شکن، فن‌ها و… مورداستفاده قرار می‌گیرند.

برند الکتروموتور هیتاچی

شرکت ژاپنی هیتاچی آخرین برندی است که در مقاله معرفی بهترین برندهای الکتروموتور به بررسی آن می‌پردازیم. شرکت هیتاچی تجارت خود را در سال ۱۹۱۰ و به‌عنوان یک تولیدکننده موتورهای الکتریکی شروع کرد، امروزه با داشتن بیش از ۱۰۰۰ شرکت تابعه، یکی از برندهای الکتروموتور است، که محصولات خود را در سراسر جهان توزیع می‌کند. 

هیتاچی، اولین شرکتی بود که در کشور ژاپن، تولید موتورهای الکتریکی را آغاز کرد. امروزه، برند الکتروموتور هیتاچی، محصولاتی مانند موتورهای پیشرفته و محصولات موتوری از میکروموتورهای کوچک گرفته، تا مجموعه ژنراتورهای سنگین و موتورهای الکتریکی را تولید می‌کند.

الکتروموتور جمکو

الکتروموتور جمکو یکی از پرطرفدارترین انواع الکتروموتورهای ایرانی است که در میان صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این الکتروموتورها به دلیل قدرت خوبی که دارند؛ کاربردهای بسیار گسترده‌ ای داشته و در قسمت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. گروه پینیون در زمینه بازرگانی انواع الکتروموتورها فعالیت دارد.

شرکت الکتروموتور جمکو از سال 1369 خورشیدی با هدف تولید انواع ماشین‌های الکتریکی در سبزوار تاسیس شد. هدف اصلی از افتتاح این کارخانه، ملی کردن صنعت تولید موتورهای الکتریکی و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی بود. در همین راستا است که امروز این شرکت توانایی طراحی، ساخت و سرویس انواع مختلف دینام و ژنراتور را در ایران دارد و به یکی از برندهای مطرح تبدیل شده است.

وجود شرکت جمکو در ایران امروز و برای صنعتگران یک نعمت محسوب می‌شود؛ زیرا می‌تواند با تولید قطعات بسیار با کیفیت و با قیمت مناسب، در این دوران تحریم، صنایع مختلفی را زنده نگه دارد. شرکت jemco در حال حاضر از دانش فنی زیمنس برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند؛ این دانش فنی به واسطه شرکت چینی لانچو به ایران رسیده است.

الکتروموتور جمکو

ویژگی های الکتروموتور جمکو

در زمان خرید الکتروموتور جمکو باید ویژگی‌های این نوع الکتروموتور را به خوبی مورد مطالعه قرار دهید. بزرگ‌ ترین مزیت و برجسته‌ ترین ویژگی این الکتروموتورها، این است که به خوبی با شرایط آب و هوایی ایران سازگاری دارند. به همین دلیل می‌توان حتی در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان که شرایط آب و هوایی چندان مساعد نیست؛ با خیال راحت از این الکتروموتورها استفاده کرد. هرچند انواع الکتروموتورهای جمکو، ویژگی‌ها و در نتیجه کاربردهای مختلفی دارند؛ اما برخی از ویژگی‌های آن‌ها با هم مشابه است که از مهم‌ ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم‌های خنک کاری IC411، IC511 و IC611
  • بازه توان خروجی از 5.5 کیلووات تا 10 مگاوات
  • دارای بدنه یا پوسته چدنی
  • کلاس عایقی F همراه با کلاس افزایش دمای B
  • ساخته شده مطابق استاندارد IEC
  • استاندارد حفاظتی IP55
  • دارای روتین نصب افقی
  • شرایط کاری S1 یا دائم کار

همچنین از اصلی‌ترین مزیت‌های این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول عمر زیاد
  • توان و فریم متنوع
  • مقاومت بالا
  • کلاس حرارتی و حفاظتی عالی
  • سیم پیچ مس

مشتریان اصلی موتور الکتریکی جمکو

خرید الکتروموتور jemco در صنایع مختلفی رواج دارد؛ زیرا ویژگی‌های آن به راحتی می‌تواند نیاز صنایع مختلف را برطرف کند. اصلی‌ترین خریداران الکتروموتور جمکو از قرار زیر هستند:

  • صنایع معدنی
  • صنایع سیمان
  • صنایع فولاد و ذوب آهن
  • صنایع شیمیایی، نفت و گاز
  • پتروشیمی
  • صنایع دریایی
  • نیروگاه‌ها
  • آب و فاضلاب
  • صنایع دفاع
  • صنایع غذایی و کشاورزی
  • همه کارخانه‌های تولیدی

الکتروموتور دیزل ساز

شرکت دیزل ساز یکی از بهترین تولیدکنندگان داخلی انواع الکتروموتور است که محصولاتی کاملا قابل رقابت با نمونه‌های خارج می‌سازد. این شرکت در سال‌های اخیر با افزایش کیفیت محصولات و توجه به نیازهای مشتریان در طراحی و تولید الکتروموتورهای خود توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است و آینده‌ای درخشان پیش رو دارد. محصولات دیزل ساز دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به رقبای خارجی موجود در بازار هستند. 

انواع الکتروموتور دیزل ساز را می‌توان با توجه به نوع برق مصرفی و جنس بدنه آن‌ها تقسیم‌بندی کرد. بر این اساس سه دسته‌بندی کلی زیر برای این محصولات در نظر گفته می‌شود.

  1. الکتروموتور دیزل ساز سه فاز با بدنه آلومینیومی
  2. الکتروموتور دیزل ساز سه فاز با بدنه چدنی
  3. الکتروموتور دیزل ساز تک فاز

توجه کنید که این‌ها دسته‌بندی کلی هستند و هر مورد می‌تواند دارای مدل‌های متنوعی باشد که در ادامه تعدادی از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین آن‌ها را بیان می‌کنیم.

الکتروموتور دیزل ساز 2 پل با بدنه آلومینیوم

این محصول خود دارای زیر مدل‌های مختلفی است که از نظر توان مصرفی و راندمان کاری با هم متفاوت‌اند؛ در واقع شما در میان محصولات 2 پل آلومینیومی دیزل ساز می‌توانید نمونه‌هایی با توان 0.75 تا 18.5 کیلووات را پیدا کنید. همین موضوع باعث می‌شود که محصولات این گروه انعطاف بالایی داشته باشند و بخش زیادی از مشتریان بتوانند نیاز خود را با استفاده از آن برطرف کنند. حداکثر دور چرخش موتور در این دسته محصولات برابر 3000 دور بر دقیقه (RPM) است و فرکانس کاری آن‌ها نیز حدود 50 هرتز خواهد بود.


برای کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر به مقاله آشنایی با انواع الکتروموتور مراجعه نمایید.


الکتروموتور ABB 

برندهای متعددی در بازار الکتروموتورها وجود دارد. اولین برندی که به سراغ آن خواهیم رفت ABB است. برند ABB سالیان سال است که در ایران عرضه می شود و صنایع مختلف از صنایع بزرگ تا کوچک الکتروموتورهای این برند را مورد استفاده قرار داده اند. برای خرید  این برند کاتالوگ های کاملی درباره جزئیات هر کدام وجود دارد. در کاتالوگ ها کلیه موارد لازم برای خرید  قید شده است. شما میتوانید انواع  الکتروموتورهای DC و AC را در مجموعه محصولات این برند مشاهده کنید.

مقایسه برند های الکتروموتور ایرانی و خارجی

مقایسه برند های الکتروموتور ایرانی و خارجی

همان طور که می دانیم ایده اصلی ساخت الکتروموتور مربوط به آقای نیکولا تسلا در کشور آمریکا است ، بنابراین برندهای اروپایی و خارجی سابقه طولانی تری در ساخت آن دارند. الکتروموتور شرکت های معتبر وارداتی همه طبق استاندارد های جهانی و با کیفیت بسیار خوبی ساخته می شوند.

تولید کنندگان کشورهایی همچون ترکیه ، چین ، ایتالیا و … با توجه به تکنولوژی پیشرفته ، محصولات کارآمد با راندمان بالایی را می سازند.

در حال حاضر با در نظر گرفتن محدودیت های وارداتی که وجود دارد ، کارخانه های ایرانی از جمله موتوژن ، الکتروژن و جمکو شروع به طراحی و تولید انواع الکتروموتور های تک فاز و سه فاز کرده اند. به دلیل افزایش روز افزون قیمت ها و تورم بالا استفاده از برند های خارجی توجیه اقتصادی ندارد.

الکتروموتور های ایرانی دارای کیفیت بالا و مطابق با استاندارد های اروپایی تولید می شوند. امروزه شرکت های ایرانی جایگاه ویژه ای در میان کشور های خاورمیانه و آسیایی پیدا کرده است.

کارخانه های داخلی ، الکتروموتورهایی با توان خروجی متنوعی را توسط بهترین مواد اولیه و با بکارگیری سیستم های پیشرفته طراحی و تولید می کنند. الکتروموتور های تولید داخل با توجه به کیفیت و قیمت مناسب می توانند جایگزین خوبی برای نمونه های خارجی باشند.

شرکت های تولید کننده الکتروموتور کلاچ دار

در ادامه مقاله بهترین برند الکتروموتور می رسیم به بهترین برند های الکتروموتور کلاچ دار که به چند مورد از معروف ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

برند الکتروژن

الکتروژن یک برند الکتروموتور کلاچ دار مطرح است. محصولات این برند بیش از 30 سال در بازار ایران عرضه شده است که با هدف تولید الکتروموتورهای مورد نیاز کشور، تحت لیسانس کشورهای اروپایی مانند آلمان و ایتالیا با بیش از 50 نوع محصول پیشرو در عرصه تولید الکتروموتور صنعتی و خانگی مانند: انواع مختلف تهویه مطبوع، موتور ماشین لباسشویی، پمپ های آب خنک کننده و انواع مشعل گاز و نفت تاسیس شده است. محصولات الکتروژن از رنج ۰.۰۵ کیلو وات تا ۴۵ کیلو وات مطابق استاندارد های بین المللی است.

برند موتوژن

  شرکت موتوژن طیف وسیعی از الکتروموتورهای سه فاز، تکفاز و الکتروموتورهای خاص را بنابر درخواست مشتری طراحی و تولید می کند. این شرکت بیش از 45 سال است که در این حوزه فعالیت دارد و تامین کننده بخش وسیعی از نیاز بازار ایران است.

برند موتوژن

برند چیما Cima

 فعالیت شرکت چیما در سال  1977 در ایتالیا آغاز شده است و در زمینه تولید الکتروموتورهای تکفاز، سه  فاز و الکتروموتورهای خاص آسنکرون تخصص دارد.

برند وگ WEG

  شرکت وگ بیش از50 سال در زمینه تولید الکتروموتور فعالیت دارد. این شرکت در سال 1961 در برزیل تاسیس شد و ابتدا محصولات خود را روانه بازار آمریکای جنوبی کرده و سپس به بازار جهانی ارائه کرده است. این برند به علت کیفیت بالای محصولات، یکی از برترین برندها در حوزه فعالیت الکتروموتور است.

خرید الکتروموتور ارزان

برند گوانگلو Guanglu

 این شرکت در پارک صنعتی شهر Taizhou قرار دارد. شرکت گوانگلو متخصص در زمینه تولید انواع الکتروموتور است. این الکتروموتور یکی از الکتروموتورهای موجود در بازار ایران است.

برند گاماک Gamak

گاماک یکی از برترین برندهای تولید الکتروموتور در کشور ترکیه است. این شرکت فعالت خود را از سال 1961 آغاز کرده است. و با بکار بردن قطعات با قیمت مناسب و با کیفیت در زمینه تولید داخلی بخش عمده ای از نیاز کشور را مرتفع ساخته است.

برند وات WAT

 شرکت وت، یک تولیدکننده پیشرو در زمینه موتورسازی است. این شرکت موتورهایی با بهره وری و دوام بالا را تضمین می کند. محصولات این شرکت به دلیل قابلیت اطمینان و و عملکرد خوب در بین کاربران بسیار مقبول است. این شرکت با تکیه بر بیش از 50 سال تجربه، محصولات خود را به بیش از 40 کشور صادر کرده است. از این رو به لحاظ صادرات یک رهبر در جهان صنعت است.

برند ولت Volt

ولت موتور فعالیت خود را در سال 1966 آغاز کرده است. امروزه ولت موتور یکی از برترین تولید کننده ی موتور الکتریکی در ترکیه است.

برند استریم Stream

شرکت استریم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موتور است. این شرکت در چین واقع است.

چگونه الکتروموتور مناسب کار خود را انتخاب کنیم ؟

چگونه الکتروموتور مناسب کار خود را انتخاب کنیم ؟

اما چگونه باید الکتروموتور مناسب را انتخاب کرد، اگر شما برای یک دستگاه مشخص مانند چرخ خیاطی به دنبال الکتروموتور باشید براحتی میتوانید نوع چرخ خود را به فروشندگان لوازم چرخ اعلام کرده و محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید. اما در صنایع همواره کار به همین آسانی نیست. طول تسمه های نقاله میتواند تغییر کند. این دستگاه ها در صنایع مختلف ممکن است برای به حرکت درآوردن انواع سیلندر ها و صفحه های فلزی و یا انواع دستگاه های پرس نیز استفاده شود در چنین شرایطی این شما هستید که باید دست به کار شده و نیاز صنعت خود را تخمین بزنید.

فرض کنید شما الکتروموتوری برای یک پیچ گوشتی صنعتی نیاز دارید که قرار است پیچ هایی با وزن کمتر از یک گرم را در مهره ای به پیچاند و دستگاه با حداقل اصحکاک و مقاومت روبرو است. در این حالت شما به الکترو موتوری نیاز دارید که سرعت بالایی داشته باشد و بتواند در بازه زمانی مشخص سریعتر از محصولات مشابه نیروی محرکه ایجاد کند. اما قدرت الکتروموتور در اینجا برای شما چندان حائز اهمیت نخواهد بود. حالا اگر همین الکتروموتور بخواهد همین پیچ گوشتی را برای پیچ کردن یک صفحه فلزی از آلیاژی خاص استفاده کند و محل فرو رفتن پیچ امکان درج مهره را نداشته و پیچ گوشتی با مقاومت سخت روبرو شود. شما به الکتروموتوری با توان بالاتر نیاز خواهید داشت.

این مثال را زدیم تا بتوانیم نیاز صنایع به گیربکس ها را بهتر توضیح دهیم. فرض کنید شما برای یک کارخانه یک الکتروموتور تهیه کنید. اما بعدها نوع کارایی شما از آن دستگاه تغییر کند و یا میزان بار بر روی موتور با توسعه کارخانه بیشتر شود. شما قطعاً انتظار دارید که همان دستگاه بتواند این بار اضافه را برای شما منتقل کند برای این منظور گیربکس یا جعبه دنده ها وارد عرصه می شوند. یک الکترو موتور میتواند با گیربکس و یا بدون آن عرضه شود. اما حتی الکتروموتورهایی که بدون گیربکس عرضه می شوند را میتوان به گیربکس مجهز کرد. هدف گیربکس این است که الکتروموتور را از دستگاهی که میتواند با سرعت بسیار بالا اجسام را به حرکت در بیاورد به دستگاهی که توان بالایی به حرکت در آوردن اجسام سنگین دارد تبدیل کند. بنابراین تنها در صورتیکه بار روی موتور بیش از توان موتور باشد به گیربکس ها نیاز داریم.

جمع‌بندی برندهای الکتروموتور 

جمع‌بندی

برندهایی که در مقاله بهترین برندهای الکتروموتور معرفی کردیم، ازجمله بهترین و شاخص‌ترین شرکت‌های تولیدکننده موتورهای الکتریکی در سراسر جهان هستند.

هر یک از این برندهای الکتروموتور، فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید محصولات الکتریکی و حرکتی، توسعه داده‌اند و علاوه بر تولید موتورهای الکتریکی، محصولات متنوعی هم برای صنایع مختلف تولید کرده‌اند. همچنین، تمامی این شرکت‌ها از فناوری‌های پیشرفته و نوآورانه برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند.


برای ثبت سفارش خود و بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان هنگام خرید الکتروموتور و آگاهی از قیمت انواع الکتروموتور با ما تماس بگیرید. شماره های تماس: ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ – ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴


faq

همان طور که گفته شد برند های متعددی در بازار وجود دارند و تشخیص بهترین مارک با توجه به کاربرد آن همواره کاری دشوار است. قطعا بدون کمک از افراد با تجربه و متخصص نمی توان به تشخیص مناسب ترین انتخاب الکتروموتور رسید.

در کنار کشور های تولید کننده ای همچون چین ، ایتالیا ، برزیل ، ترکیه و… کشور ایران نیز از چندین سال قبل شروع به طراحی و ساختن الکتروموتور های با کیفیت و مقرون به صرفه ای کرده است.

الکتروموتور ها به دو نوع تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند و تقریبا اکثر شرکت های فعال در این زمینه هر دو مدل را طراحی و تولید می کنند. مارک الکتروموتور تاثیر مستقیم و بسیار زیادی بر روی کیفیت آن دارد و می توان به جرات گفت برند های معتبر و شناخته شده ، الکتروموتور های با کیفیت تری تولید می کنند.

اما به طور کلی علاوه بر مشاوره با افراد متخصص ، برای انتخاب صحیح الکتروموتور می توانیم به نکات زیر توجه کنیم :

  • دقت شود که نمایندگی برند مورد نظر در ایران وجود داشته باشد و حتما مشاوره و خرید از عاملین مجاز انجام گیرد.
  • در هنگام تعمیر، تهیه قطعات الکتروموتور در بازار ایران آسان باشد.
  • توان یا همان انرژی خروجی الکتروموتور با کاربرد مورد نیاز همخوانی داشته باشد.
  • به گشتاور یا همان سرعت چرخش الکتروموتور توجه شود.
  • به میزان صدای الکتروموتور ، در زمان انتخاب دقت شود.
  • راندمان یا همان بازدهی عامل موثر بر کیفیت برند الکتروموتور است.
  • توجه به کلاس حرارتی و درجه IP الکتروموتور بر اساس شرایط آب و هوایی و محل نصب
  • دقت به نوع خنک کاری الکتروموتور

برند الکتروموتور زیمنس

برند الکتروموتور WEG

برند الکتروموتور AMETEK

برند الکتروموتور FAULHABER GROUP

برند الکتروموتور جنرال الکتریک

برند الکتروموتور Danaher Motion

برند الکتروموتور ماکسون موتور

برند الکتروموتور TECO Westinghouse

برند الکتروموتور هیتاچی

همان طور که می دانیم ایده اصلی ساخت الکتروموتور مربوط به آقای نیکولا تسلا در کشور آمریکا است ، بنابراین برندهای اروپایی و خارجی سابقه طولانی تری در ساخت آن دارند. الکتروموتور شرکت های معتبر وارداتی همه طبق استاندارد های جهانی و با کیفیت بسیار خوبی ساخته می شوند.

تولید کنندگان کشورهایی همچون ترکیه ، چین ، ایتالیا و … با توجه به تکنولوژی پیشرفته ، محصولات کارآمد با راندمان بالایی را می سازند.

در حال حاضر با در نظر گرفتن محدودیت های وارداتی که وجود دارد ، کارخانه های ایرانی از جمله موتوژن ، الکتروژن و جمکو شروع به طراحی و تولید انواع الکتروموتور های تک فاز و سه فاز کرده اند. به دلیل افزایش روز افزون قیمت ها و تورم بالا استفاده از برند های خارجی توجیه اقتصادی ندارد.

الکتروموتور های ایرانی دارای کیفیت بالا و مطابق با استاندارد های اروپایی تولید می شوند. امروزه شرکت های ایرانی جایگاه ویژه ای در میان کشور های خاورمیانه و آسیایی پیدا کرده است.

کارخانه های داخلی ، الکتروموتورهایی با توان خروجی متنوعی را توسط بهترین مواد اولیه و با بکارگیری سیستم های پیشرفته طراحی و تولید می کنند. الکتروموتور های تولید داخل با توجه به کیفیت و قیمت مناسب می توانند جایگزین خوبی برای نمونه های خارجی باشند.

همچنین بخوانید
در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور خلاصه و جامع به مراحل و نکات مهم در خرید گیربکس صنعتی اشاره کنیم. با رعایت این مراحل و توجه به جزئیات فنی و نیازهای خود، می‌توانید گیربکس مناسبی را برای صنعت خود انتخاب کنید و به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خود دست یابید.
هدف اصلی از این مقاله، ارائه راهنمایی جامع و کاربردی برای خرید پمپ لجنکش است. در این مقاله، به بررسی عوامل مهمی که در انتخاب پمپ لجنکش تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. همچنین، معیارهایی که باید در انتخاب پمپ مورد نظر مد نظر قرار گیرند، بررسی خواهند شد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلیتی از پمپ لجنکش و عملکرد آن خواهیم پرداخت. سپس، نکاتی که در انتخاب پمپ لجنکش باید در نظر گرفته شوند، شرح داده خواهند شد.
در این مقاله، به تفاوت‌ها، مزایا و معایب، نحوه عملکرد و کاربرد هر دو نوع موتور بنزینی 2 زمانه و 4 زمانه می‌پردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را  برای خرید انواع موتور دیزل متناسب با نیاز و بودجه خود راهنمایی نماییم. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه‌ مناسب بالا می‌رود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته می‌شود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق می‌شود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: