شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل

استفاده از انرژی خورشید برای تولید برق اضطراری

استفاده از انرژی خورشید برای برق اضطراری خوشبختانه ایران، یکی از مستعدترین کشورها در زمینه بهره­ برداری انرژی خورشیدی با میزان تابش خورشید بالا است.

تامین برق اضطراری با پنل خورشیدی، ایران به دلیل شرایط آب و هوایی و بالا بودن میزان میانگین تابش خورشید در سال، کشورمان یکی از مناسب‌ ترین کشور‌ها برای تولید و استفاده از انرژی خورشیدی چه در زمینه الکتریکی چه در زمینه تولید برق و چه در زمینه آبگرمکن خورشیدی برای تولید آب گرم است.


یو پی اس خورشیدی یا پنل خورشیدی چیست

کاربرد انرژی خورشیدی در تولید برق

مزایای استفاده از انرژی خورشیدی

نکات مهم در زمان تبدیل نور خورشید به برق

راهنمای خرید پنل های خورشیدی


یو پی اس خورشیدی یا پنل خورشیدی چیست

یو پی اس یک دستگاه الکتریکی است که می تواند بدون استفاده از هر گونه رابط مکانیکی هر دو جریان متناوب AC و جریان مستقیم DC را تولید کند.

یو پی اس های خورشیدی می توانند جریان مستقیم را با استفاده از صفحات خورشیدی تولید نموده و جریان مستقیم را با استفاده از کنترل کننده شارژ برای بارگیری باتری پشتیبان بکار  گیرند، بلافاصله پس از آن جریان را تغییر می دهند که  جریان Dc را به شکل جریان جایگزین (Ac) تنظیم می کند.

این یو پی اس خورشیدی متواند به مدت 12 ساعت برق پشتیبان بدون وقفه برای یک دفتر کوچک و حداکثر هشت ساعت زمان اجرا برای وسایل خانگی ضروری و الکترونیکی کوچک را در هنگام قطع برق تامین کند.

کاربرد انرژی خورشیدی در تولید برق

چگونه نور خورشیدی را به برق تبدیل کنیم؟ به طور کلی از انرژی های خورشیدی می توان برای تولید حرارت و برق استفاده کرد.می توان از انرژی خورشیدی برای نمونه از کاربردهای حرارتی در کشاورزی گرم کردن آب مصرفی واحدهای کشاورزی و خشک کن های محصولات کشاورزی بهره گرفت.
مهم ترین کاربرد های انرژی خورشیدی، در مصارف روشنایی و راه اندازی، و آبیاری با پمپ خورشیدی و سیستم های تولید برق پرتابل برای عشایر، و سایر لوازم برقی نمونه هایی از کاربردهای الکتریکی انرژی خورشیدی هستند.

 انرژی خورشیدی در کشاورزی

در سال های اخیر با افزایش قیمت سوخت های فسیلی خرید تضمینی برق از منابع تجدیدپذیر، این امکان برای همگان از جمله کشاورزان وجود دارد که با تولید برق و فروش آن به شبکه سراسری از این طریق درآمد داشته باشند.


بیشتر بخوانید : برق اضطراری یا UPS چیست


مزایای استفاده از انرژی خورشیدی

برق اضطراری با انرژی خورشیدی، مهمترین پارامتری که در شرایط جغرافیایی مختلف بر روی ظرفیت پانل های خورشیدی مولد توان تاثیر می­گذارد متوسط تابش روزانه آفتاب در یک منطقه بر حسب ساعت است. خوشبختانه از این لحاظ ایران، کشوری است که اکثر روزهای سال را آفتابی می­گذراند و متوسط سالانه روزهای آفتابی در آن در حد استاندارد می­ باشد. جدول زیر بیانگر متوسط مدت تابش آفتاب بر حسب ساعت در ماه های مختلف سال در شهر تهران است که توسط واحد امکان سنجی شرکت اندازه ­گیری شده، و ارائه می­گردد. با توجه به جدول زیر میتوان نتیجه گرفت که متوسط تابش آفتاب در شهر تهران با ماکزیمم توان تقریبا 8 ساعت در روز است که البته این مقدار در تابستان بیشتر و در زمستان کمتر خواهد بود.

نکات مهم در زمان تبدیل نور خورشید به برق

عواملی که در استفاده از پنل خورشیدی باید رعایت شود شام موارد زیر است.

  • سیستم های انرژی خورشیدی برق بسیار با کیفیتی تولید می کنند که احتمال نوسانات برق را کاهش می دهد که می تواند به تجهیزات الکترونیکی آسیب برساند.
  • نور خورشید در طول ساعات روز بر روی پنل های خورشیدی با ظرفیت بالا می افتد. پنل های خورشیدی انرژی خورشید را به جریان مستقیم (DC) الکتریسیته تبدیل می کنند که به یک اینورتر خورشیدی ارسال می شود.
  • اینورتر جریان مستقیم را به جریان متناوب AC تبدیل می کند. گاهی اوقات به آن ” شرطی کردن ” قدرت می گویند.
  • برق شهری به طور مداوم در شب و در طول روز که تقاضا بیش از تولید خورشیدی است، تامین می شود.
  • هنگامی که سیستم انرژی خورشیدی در ساعات اوج خورشید بیش از نیاز برق تولید می کند، برق اضافی به طور خودکار به شرکت برق ارسال می شود و کنتور برق در واقع به عقب کار می کند

استفاده از انرژی خورشیدی

متوسط میزان تابش افتاب در هر روز ماه متوسط میزان تابش افتاب در هر روز ماه
10 ساعت و 54 دقیقه مهر 12 ساعت و51 دقیقه فروردین
10 ساعت و 41 دقیقه آبان 12 ساعت و 31 دقیقه اردیبهشت
9 ساعت و27 دقیقه اذر 14 ساعت و 17 دقیقه خرداد
8 ساعت و 6 دقیقه دی 13 ساعت و 42 دقیقه تیر
9 ساعت بهمن 12 ساعت و 26 دقیقه مرداد
10 ساعت و 30 دقیقه اسفند 11 ساعت و 36 دقیقه شهریور

راهنمای خرید پنل های خورشیدی

ما در این مقاله یک تحلیل جامع درباره استفاده از انرژی خورشید برای برق اضطراری و کاربرد های آن پرداخته ایم. امیدوارم که این مقاله مورد پسند و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشه شما می توانید برای خرید یا اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما که تجربه بالایی در این زمینه دارند مشورت کنید. تا از بهترین و مناسب ترین نوع پنل های خورشیدی برخوردار شوید.

پنل خورشیدی


نتیجه گیری

از پنل های خورشیدی فقط می توان برای تولید برق استفاده کرد. سیستم های انرژی خورشیدی برق بسیار با کیفیتی تولید می کنند که احتمال نوسانات برق را کاهش می دهد که می تواند به تجهیزات الکترونیکی آسیب برساند.

شما می توانید برای تولید برق مورد نیاز خود از دستگاه های جایگزین مانند موتور برق، دیزل ژنراتور و UPS که هزینه نسبتا کمتری دارد استفاده نمایید.

شرکت مهندسی بازرگانی آبادیزل با کادری مجرب و فنی شما مشتریان عزیز را در جهت خرید مولد های برق متناسب کسب و کارتان مشاوره فنی خواهد داد.

شماره های تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴ - ۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸

faq

در مصارف روشنایی و راه اندازی، و آبیاری با پمپ خورشیدی و سیستم های تولید برق پرتابل برای عشایر، و سایر لوازم برقی نمونه هایی از کاربردهای الکتریکی انرژی خورشیدی هستند.

مهمترین پارامتری که در شرایط جغرافیایی مختلف بر روی ظرفیت پانل های خورشیدی مولد توان تاثیر می­گذارد متوسط تابش روزانه آفتاب در یک منطقه بر حسب ساعت است. خوشبختانه از این لحاظ ایران، کشوری است که اکثر روزهای سال را آفتابی می­گذراند و متوسط سالانه روزهای آفتابی در آن در حد استاندارد می­ باشد. جدول زیر بیانگر متوسط مدت تابش آفتاب بر حسب ساعت در ماه های مختلف سال در شهر تهران است که توسط واحد امکان سنجی شرکت اندازه ­گیری شده، و ارائه می­گردد.

همچنین بخوانید
پمپ‌ آب خانگی در دسته پمپ‌های پرمصرف قرار دارد. با توجه به افزایش روز افزون ساختمان‌های بلند و برج‌ها، استفاده از پمپ‌ها جهت پمپاژ و انتقال آب گسترش یافته است. بنابراین مشکلات سیم پیچی الکتروموتور پمپ آب بسیار است. ساختار الکتروموتور ها بسیار ساده است و مهم ترین بخش آنها سیم پیچی آنها میباشد که استفاده از سیم مسی مرغوب میتواند بازدهی آنها را افزایش دهد. در این مقاله صفر تا صد آن را بررسی میکنیم.
در این مقاله قصد داریم علت یکسره شدن پمپ آب را مورد بررسی قرار دهیم. اگر با این مشکل مواجه شدید و به دنبال رفع آن هستید این مطلب را مطالعه کنید.
پمپ آب خانگی نقش به سزایی در فشار آب در استفاده روزمره دارد و یکی از پر کاربرد ترین ابزار های مورد استفاده امروزی در خانه است. دمای این ابزار پرکاربرد گاهی بیش از اندازه بالا می‌رود و می‌تواند مشکلات بسیاری را برای افراد به وجود آورد. در این مقاله قصد داریم به بررسی علت های داغ شدن پمپ آب خانگی و راهکار های رفع آن بپردازیم. پس با آبادیزل همراه باشید.
در این مقاله به معرفی انواع کارواش صنعتی و کاربرد های آن اشاره میکنیم پس با ما همراه باشید. کارواش های صنعتی دستگاهی پر کاربرد هستند. که برای شستشوی سطوح و اشیا کثیف یا آلوده، مانند، وسایل نقلیه و سطوح بتنی، نمای ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: